۱۳۸۹ تیر ۱۴, دوشنبه

محمدرضا حدادى، نوجوانى كه در ۱۵سالگى دستگير شده در آستانه اعدام قرار گرفت


بنا به گزارشهاى دريافتى، محمدرضا حدادى، نوجوانى که به اتهام ارتکاب قتل در ۱۵ سالگى دستگير شده بود، حکم اعدام وى روز چهارشنبه، ۱۶ تيرماه اجرا خواهد شد.
خانوادهاين نوجوان محکوم به اعدام ابراز داشتند که احضاريه‌اى براى روز چهارشنبه به دست آنان رسيده و در آن قيد شده که محمدرضا، روز چهارشنبه اعدام خواهد شد.

محمدرضا حدادى نوجوان محکوم به اعدام متولد ۲۷ اسفند ۱۳۶۶ است و در زمان دستگيرى ۱۵ ساله بوده است. اين نوجوان در جريان پرونده رسيدگى به يک فقره سرقت منجر به قتل دستگير شد و در تحقيقات اوليه به قتل با تسمه پروانه اعتراف کرد. وى در تاريخ ۱۳۸۲/۸/۸ در دادگاه، مجدداً اتهام سرقت و قتل را به عهده گرفت و به ارتکاب جرم اقرار کرد.

محمدرضا طى نامه‌اى در ۱۶ آبان ۸۲ به اطلاع دادگاه مى‌رساند که يکى از متهمين با وعده‌ پرداخت پول از وى خواسته با توجه به صغر سن ارتکاب قتل را برعهده بگيرد. وى فريب متهم ديگر را خورده و در ارتکاب قتل هيچ نقشى نداشته است.

کنوانسيون حقوق کودک و کنوانسيون حقوق سياسى و مدنى که هر دو توسط دولت ايران امضا شده است، بهصورت خاص مجازات مرگ براى افرادى که هنگام ارتکاب جرم کمتر از ۱۸ سال دارند را منع کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر