۱۳۸۹ تیر ۲۵, جمعه

ديدار مادران عزادار با مادر سعيد زينالى


جمعى از مادران عزادار در آستانه ۲۳ تير همزمان با سالروز دستگيرى سعيد زينالى در سال ۷۸ به ديدار مادر سعيد رفتند تا با اين مادر هم‌چنان چشم به در دوخته همدردى نمايند، مادرى که ۱۱ سال پيش فرزندش را جلوى چشمانش از منزل ربودند و از آن زمان تاکنون براى پيدا کردن ردى از او به هر درى زده ولى هيچ پاسخى به او داده نشد و اين طبيعىترين پرسش يک مادر و پدر که با فرزندمان چه کرديد؟!
پس از ۱۱ سال هم‌چنان بدون پاسخ باقى است. خانم زينالى در جمع مادران از رنج و عذابى که در طول اين مدت کشيد مىگويد، مىگويد سعيدش فارغالتحصيل رشته کامپيوتر از دانشگاه تهران است و او تنها بازداشتى آن روز نيست که هيچ خبرى از او ندارند همراه با سعيد حداقل ۶ دانشجوى ديگر دانشگاه تهران نيز بودند که وضعيتى کاملا مشابه با سعيد دارند و خانواده آنها نيز در يافتن ردى از فرزندان خود به هر درى زدند و پاسخى نيافتند، دو تن از اين دانشجويان دختر هستند.
مادران عزادار همراه با مادر سعيد زينالى خواهان آنند تا مسئولين قضايى و امنيتى ايران پس از ۱۱ سال بىتفاوتى و بىتوجهى پاسخ دهند چه بر سر سعيد زينالى و ساير دانشجويان بازداشتى در تيرماه ۷۸ آوردند و همچنين خواستار آزادى هرچه سريعتر بهروز جاويد تهرانى شدند، دانشجويى که در پى اعتراضات دانشجويان در ۲۳ تيرماه ۷۸ تاکنون در اوين بهسر مىبرد.
درخاتمه مادران عزادار به اتفاق در مراسم گرامىداشت اولين سالگرد خاکسپارى سهراب اعرابى که در منزل وى برگزار شده بود شرکت کردند.
مراسم با حضور خانوادههاى مسعود هاشم زاده، اشکان سهرابى، حسنپور و… و همينطور جمعى از مردم با شکوه برگزار شد.
در اين مراسم مادر سهراب چندين دلنوشته خواند که در آنها سوگند خورده شد که از حق سهرابها نگذارند و تا تحقق خواستههاى فرزندان پاک اين سرزمين که براى به‌دست آوردن ابتدايىترين حقوق خود يعنى حق تعيين سرنوشت، جان خود را از دست دادند از پاى ننشينند و اجازه ندهند تا مادران ديگرى در ايران غم و دردى که آنان مجبور به تحمل آن هستند را تجربه کنند و تا محو خشونت دست از تلاش برندارند.
در خلال اين مراسم اشعارى از شرکت کنندگان خوانده شد و سرودهاى زيبايى چون کاروان شهيد، مرغ سحر، سراومد زمستون همخوانى شد.
راهشان پر رهرو، يادشان گرامى باد
مادران عزادار
تير۸۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر