۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

جوانان غيور تهران، به تظاهرات ضدحكومتى18تير، فرامىخوانند


فراخوان دانشجويان دانشکده فنى دانشگاه تهران، به برگزارى تجمع در روز ۱۸ تير
در آستانه ۱۸ تير يازدهمين سالگرد جنبش دانشجويى و همچنين يک ساله شدن جنبش ملى، بار ديگر با تمامى آزادىخواهان دربند خصوصا دانشجويان بازداشتى پيمان مىبنديم و با عشقى بزرگ به آزادى براى حفاظت از آرمان شهدايمان و حريم مقدس دانشگاه گردهم مىآييم و بر ايستادگى و مقاومت خود سوگند مىخوريم که تا آخرين لحظه و تا رسيدن به آزادى دست از مقاومت برنداريم، ايمان و مقاومتى هر چند سخت و سنگين اما زيبا و قابل ستايش.
در اين يکساله ديديم که چطور نظام حاکم از هيچ تلاشى براى بسيج همه جانبه دستگاه نظامى و انتظامى سرکوبش عليه دانشجويان فروگذار نکرد، از صدور احکام سنگين و احضار در دستههاى صدتايى براى تهديد و تعهد گرفتن مبنى بر عدم فعاليت سياسى و عدم شرکت در هرگونه تجمع اعتراضى گرفته تا محاصره دانشگاهها و بوجود آوردن فضاى امنيتى در صحن مقدس دانشگاه، تا بلکه به خيال خود بتوانند ما را خاموش کنند و به تسليم و سکوت بکشانند اما هيهات که در برابر ظلم سر خم کنيم.
جنبش دانشجويى با تکيه بر جنبش ملى که اکنون يکساله شده است نيرومندتر و شادابتر و قدرتمندتر از آن است که به هر خس و خاشاکى تن در دهد. مقاومت و ايستادگى ما در اين يکساله نشان داد هر روز که مىگذرد جنبش سر زنده و سبز و جوان باز سر برمىدارد و استمرار مىيابد و تا نفى کامل نظام ولايتفقيه کاوه وار در برابر آن مىايستد.
اکنون در آستانه قيام ۱۸ تير با گرامىداشت ياد يارانمان بر آنيم تا بار ديگر عزم جزم خود را براى به زير کشاندن نظام ديکتاتورى نشان دهيم و به دشمن تا دندان مسلح بگوييم که ”وقتى دشمن و خصم مىترسد وقتى است که پايان کار اوست“ ، اين قانون همه ديکتاتور هاست و از آن گريزى ندارند.
ما دانشجويان دانشگاه تهران از عموم دانشجويان درخواست داريم که سالگرد ۱۸ تير را هرچه با شکوهتر برگزار کنند تا با شرکت خود نشان دهيم که تا پيروزى نهايى و آزادى وطن اسيرمان از پاى نخواهيم نشست.
مکان برگزارى تجمع: مقابل درب اصلى دانشگاه تهران
زمان برگزارى تجمع: پنجشنبه ۱۷ تير ساعت ۵ عصر
دانشجويان دانشکده فنى دانشگاه تهران
تير ۱۳۸۹

تجمع اعتراضى گروهى از کارگران پالايشگاه نفت آبادان


همزمان با تجمع گروهى از کارگران معترض در تهران، جمعى از کارگران پالايشگاه آبادان در جنوب ايران نيز، بهدليل بيکارى خود، در مقابل در اصلى آن پالايشگاه دست به تجمع زده و باعث انسداد موقت در و توقف عبور و مرور شدند.
بنابر گزارش دريافتى، صبح دوشنبه هفتم تيرماه، حدود يکصد تن از کارگران واحد صنعت نفت مهم کشور، در اعتراض به بيکارى خود توسط مقامات مسئول، در مقابل در اصلى پالايشگاه آبادان تجمع کردند که بعد از ساعتى نيروى انتظامى در محل تجمع حضور پيدا کرد و کارگران بدون ايجاد درگيرى صحنه را ترک کردند.

در اقدام بعدى، کارگران معترض با تجمع و با دراز کشيدن مقابل درب ورودى، کاملا مسير رفت و آمد را مسدود کردند.

در جريان اين اقدام، دو نفر از کارگران که در حال فيلم گرفتن با موبايل خود از تجمع بودند، توسط چند لباس شخصى و با ضرب و شتم مجبور به سوار در يک دستگاه ماشين شده و هنوز خبرى از مکان دستگيرى و وضعيت آنها منتشر نشده است.

فراخوان كميته معلمان آزاد ايران براى برپايى تظاهرات 18تير


كميته معلمان آزاد ايران طى فراخوانى بهمناسبت 18تير اعلام كرد، از همه اقشار ميهن مىخواهيم ضمن شركت در بزرگداشت سالگر 18تيرماه 1378د و در اعتراض به ادامه بازداشت معلمان، با شعار «زندانى سياسى آزاد بايد گردد»، دست به تجمع اعتراضى بزنند.

مادر «آرمان رضاخانى»، بعد از ملاقات با فرزندش دستگير شد


مادر «آرمان رضاخانى»، بعد از ملاقات با فرزندش دستگير شد
مادر آرمان رضا خانى نخبه ۱۹ ساله پس از ملاقات با فرزندش بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل شد.
به گزارش رسيده، خانم رضا خانى که به مدت شش ماه از ملاقات با فرزندش محروم بود پس از انتقال وى به بند ۳۵۰ موفق به کسب اجازه ملاقات حضورى از دادستان تهران شده بود صبح روز دوشنبه پس از ملاقات با فرزندش بهدليل نامعلومى بازداشت شد. بنا به اين گزارش اين دومين بار است که اعضاى يک خانواده پس از ملاقات حضورى دستگير مىشود، پيشتر از اين يکى از اعضاى خانواده کيارش کامرانى بازداشت و روانه بند ۳۵۰ شده بود.
آرمان رضاخانى دانشجوى بازداشت‌شده در جريان قيام سال ۸۸ است. وى متولد بهمن ۱۳۶۹ و دانشجوى رشته مهندسى آى‌تى است. او يکى از برگزيدگان استانى دهمين جشنواره جوان خوارزمى شهر تهران است. پدرش محمدرضا رضاخانى، مترجم کتاب امپرياليسم ژاپن در مهرماه سال ۱۳۷۱ هنگام نزاع با جلال‌الدين فارسى جنايتكار که در اطراف شهريار مشغول شکار کبک بود، به ضرب گلوله فارسى کشته شد.
آرمان رضاخانى مدت چند ماه را در انفرادى گذرانده و گفته مىشود در برابر وعده دروغين آزادى و عدم آزار خانواده مجبور به اعترافات دروغين شده است.
بنابه اين گزارش، آرمان در حال حاضر از وضعيت جسمانى خوبى برخوردار نيست. او به شدت کاهش وزن داشته است و مانند بسيارى از زندانيان ديگر سرفههاى خشک و ممتد مىکند که نشان از بيمارى مزمنى است که مسئولين زندان اوين به اين علامتها بىتوجه بوده و هيچ درمان مناسبى را انجام نمىدهند. در پى قطع گاز در زمستان و بهار اکثر زندانيان از جمله آرمان رضاخانى به سرما خوردگى سختى مبتلا شدند که درجهت بهبود اين وضع از طرف مسئولين هيچ اقدام جدى صورت نگرفت.
محمد نورى‌زاد در پنجمين نامه سرگشاده‌اش به على خامنه‌اى گفت با آرمان رضاخانى، در زندان اوين بوده است. وى نوشت:
«من اين روزها، با جوان نوزده ساله‌اى هم‌نشين و هم‌بند هستم که مجموعه‌اى از خردمنديها و درستى‌ها با اوست. المپيادى است. برنده جشنواره خوارزمى است. اين جوان اما به اتهام متداول توهين به رئيس‌جمهور و تبليغ عليه نظام، پنج ماهونيم است که در زندان است. اين جوان، شصت روز در زندان انفرادى بوده و توسط بازجوهاى تند و بى‌ادب خود، کتک خورده و تهديد شده است. اين جوان، همان است که آقاى جلال‌الدين فارسى، پدرش را به ضرب گلوله تفنگ شکارى خود کشته است. اين جوان، اکنون هفده سال است که چشم به راه تراوش حق و عدالت، از اسلام اختراعى ما است. اسلامى که آقاى جلال‌الدين فارسى قاتل را به پرداخت يک ريال از پول خون پدر او ملزم نکرده است. اسلامى که آقاى جلال‌الدين فارسى قاتل را آزاد گذارده، و خود او را که به ابراز نشاط سياسى‌اش مشغول بوده، به زندان و انفرادى و تحمل ناسزا و ضرب و شتم در انداخته است.

از اعدام زينب جلاليان جلوگيرى كنيد


برادر زينب جلاليان گفته است که يک ماه است از زينب هيچ خبرى نداريم.
به گزارش رهانا، برادر زينب جلاليان گفت: «آخرين بار يک ماه پيش، زينب با ما تماس گرفت و گفت که در تهران و زندان اوين است، بعد از آن هيچ ارتباطى با ما نداشت و ما هم نتوانستيم هيچ خبرى از وى به دست بياوريم».
رهانا: زينب جلاليان، زندانى محکوم به اعدامى است که روز يکشنبه خبرهاى تاييد نشده‌اى مبنى بر انتقال او براى اجراى حکم اعدام در سايتهاى خبرى منتشر شد. تا ظهر دوشنبه از اجراى اين حکم يا از نزديک بودن اجراى حکم خبرى به دست نيامده است.
زينب جلاليان ۲۸ساله متولد ماکو فعال سياسى کرد ايرانى است که در سال ۱۳۸۸ به اتهام همکارى با گروه پژاک به اعدام محکوم شد.
وى در سال ۱۳۸۶ در کرمانشاه دستگير شد و از آن به بعد در زندان سنندج بهسر مى‌برد. حکم اعدام او در آذرماه ۸۸ به اتهام محاربه از طريق عضويت در گروه پژاک صادر شده و در ديوان عالى کشور تأييد شد.
در ماه‌هاى گذشته وى بدون دليل مشخصى به بند ۲۰۹ زندان اوين منتقل شده و على‌رغم داشتن حکم در اين بند امنيتى نگهدارى مى‌شود.
به گفته فعالان کرد، دادگاه رسيدگى به اتهامات زينب جلاليان بدون حضور وکيل مدافع برگزار شده و تنها چند دقيقه به طول انجاميده‌است.
نزديکان وى مى‌گويند که جلاليان اين اتهامات را نمى‌پذيرد و در سالهاى گذشته تنها با گروه پ.ک .ک آن هم بهطور غيرمسلحانه همکارى داشته‌است.
بعد از انتشار خبر اجراى حکم اعدام قريب‌الوقوع زينب جلاليان که با توجه به اجراى گسترده احکام اعدام در طى ماه‌هاى گذشته به نوعى زنگ خطر تلقى مى‌شود، تلاش زيادى بايد براى عدم اجراى اين حکم صورت بگيرد. پيدا کردن خانواده‌ى وى آسان نبود، اما به هر طريق وکمک دوستان ممکن شد.
خانواده‌ زينب جلاليان از خبر اجراى حکم زنيب جلاليان خبرى ندارند، برادر کوچک زينب جلاليان در گفت‌و‌گو با رهانا مى‌گويد: «بعد از پيگيريهايى که ما انجام داديم، به ما جواب دادند که پرونده‌ى زينب گم شده است و از آن خبرى نداريم».
وى درباره آخرين تماس زينب با منزل به رهانا گفت: «آخرين بار يک ماه پيش، زينب با ما تماس گرفت و گفت که در تهران و زندان اوين است، بعد از آن هيچ ارتباطى با ما نداشت و ما هم نتوانستيم هيچ خبرى از وى به دست بياوريم».
برادر زينب جلاليان مى‌گويد کارى از دست‌مان بر نمى‌آيد و ادامه مىدهد: «چند وقت پيش با شماره‌يى که داشتيم تماس گرفتيم و گفتند پرونده زينب هم‌چنان پيدا نشده و هيچ خبر جديدى از آن نيست».
گم شدن پرونده زينب جلاليان، از ديگر مسائل مشابهى است که در مورد زندانيان محکوم به اعدام اتفاق مى‌افتد، پاشا جلاليان، برادر ديگر زينب نيز گفت: «من هيچ خبرى از پرونده‌ خواهرم ندارم، حتى وکيل‌ها هم نمى‌توانند پى‌گير کار او باشند».
او افزود: «تا کنون دو وکيل براى او گرفته‌ايم که بعد از مراجعه‌ آنها به دادگاه، پرونده در اختيار آنها قرار نگرفت و آنها هم به ما گفتند که کارى از دست‌شان بر نمى‌آيد».
پاشا جلاليان به انتقاد از وکلا و فعالين حقوقبشر مى‌گويد: «شما چرا کارى انجام نمى‌دهيد؟ خيلى از شما تا بهحال تماس گرفته و گفته‌ايد کمک مى‌کنيم، اما کارى نکرده‌ايد. وکلا کارى نمى‌توانند بکنند. شما چراکارى نمى‌کنيد؟ اگر اين‌طور پيش برود حکم زينب اجرا مى‌شود، و کارى از دست هيچ کس ساخته نيست. حکم‌اش تاييد شده و اجرا مى‌شود».
روز گذشته نيز خليل بهراميان، وکيلى که قصد به دست گرفتن پرونده‌ زينب جلاليان را داشت، به رهانا گفته بود: «من نتوانستم هيچ دسترسى به پرونده‌ى اين زندانى کرد داشته باشم و در حال حاضر تنها کارى که از دست ما برمى‌آيد، تما با دبيرکل سازمان ملل است تا از او بخواهيم بهصورت مستقيم عمل کند».
با اين همه هم‌چنان مشخص نيست زنيب جلاليان اکنون در چه وضعيتى است و پرونده او در چه مرحله‌اى قرار دارد.

۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

كارگردان فيلم ندا


آنتونى توماس كارگردانى كه زندگى ندا آقا سلطان شهيد ملى قيام سراسرى را به تصوير كشيده است، در مصاحبهيى با تلويزيون سى.ان.ان انگيزه خود را از اين كار تشريح كرد:
مصاحبه با آنتونى توماس:
پس از اينكه صحنه دلخراش كشته شدن ندا در سراسر جهان منتشر شد، او به سرعت به چهره يك جنبش تبديل شد. آخرين لحظات زندگى او توسط يك تلفن دستى ثبت شد، و به سرعت بر روى اينترنت در برابر چشم جهانيان قرار گرفت و يك تنفر عمومى را عليه رژيم ايران برانگيخت. اكنون يك كارگردان، داستان شجاعت او را بيان مىكند.
آنتونى توماس، كارگردان، با مردم ايران گفتگو كرد تا زندگى و گذشته ندا را به تصوير بكشد. فيلمى كه توماس ساخته است، علاوه بر داستان ندا، به داستان قيام و مبارزه مردم ايران نيز پرداخته و از سركوب شديدى كه در ايران وجود دارد حكايت مىكند. آنتونى توماس به سى.ان.ان گفت من مىخواهم مطمئن شوم ندا هرگز فراموش نخواهد شد. من ايران را به خوبى مىشناسم. در سال 2007 نيز در ايران بودم. حقيقت را بگويم من عاشق مردم ايران هستم. در غرب، بهخصوص آمريكا و انگلستان اين تصور وجود دارد كه ايران يك كشور 70 ميليونى متعصب و افراطى است. من مىخواستم فيلمى بسازم كه مردم ايران اينگونه در اذهان تصور نشوند. من هم‌چنين مىخواستم كه اين مردان و زنان شجاعى كه به خيابانها مىروند، بدانند كه جهان آنها را فراموش نكرده است. آنتونى توماس افزود: من مىخواستم بدانم انگيزه ندا چه بود. آنچه در مورد ندا بسيار مجذوب كننده است اين است كه او واقعا يك فرد بيطرف نبود كه به‌طور تصادفى كشته شده باشد. بلكه او فعالانه در تظاهرات شركت كرده بود. البته او به هيچ گروهى وابسته نبود. او فقط مانند ميليونها زن جوان ديگر، خواستار آزادى و رفع محروميت از زنان ايران بود. آنچه كه او داشت و ميليونها زن ديگر در جهان شايد نداشته باشند، شهامت، توان و اراده غيرقابل وصف بود. همانطورى كه شاهدان هم در اين فيلم گفتند، ندا در اين تظاهرات فعالانه و پرانرژى شركت داشت. او بهخاطر اعتقاداتش كشته شد… آنتونى توماس با اشاره به بسيج فوقالعاده رژيم آخوندى براى مقابله با قيام كنندگان ايرانى گفت: بيرون رفتن از خانه در يك چنين شرايطى شجاعت فوقالعادهيى مىخواهد. ولى حس مخالفت در ميان مردم وجود دارد. شايد بتوان با خشونت و تهديد و ارعاب مردم را سركوب كرد، ولى آنچه كه اتفاق افتاده را نمىتوان بهحالت اول بازگرداند… آنچه كه من مىخواهم تغيير در تصور و رفتار ما در رابطه با ايران و مردم ايران است.

يكى از لباس شخصيهاى جنايتكار به هلاكت رسيد


خبرگزارى مهر آخوندى از هلاكت يكى از لباس شخصيهاى رژيم تحت عنوان دانشجو خبر داد و نوشت: محسن دهقانى دانشجوى بسيجى رشته برق هنگام بازرسى که با همکارى نيروى انتظامى شهر کنارتخته در حال انجام آن بود به وسيله اشرار مسلح به شهادت! رسيد

گرامىداشت خاطره كيانوش آسا توسط دانشجويان همرزمش


دانشجويان دانشکده شيمى دانشگاه علم وصنعت ياد کيانوش آسا، از شهيدان قيام مردم ايران را که دانشجوى اين دانشگاه بود گرامى داشتند آنها با قرار دادن عکسهاى کيانوش آسا و روشن کردن شمع خاطره وى را زنده نگاه داشتند.

مراسم مسعود هاشم زاده2

مراسم مسعود هاشم زاده

فيلم از 30 خرداد 88

۱۳۸۹ تیر ۵, شنبه

مراسم ندا در دانشگاه هنر با سرود اي ايران

مراسم ندا در دانشگاه هنر

حكومت، مانع برگزارى مراسم سالگرد شهادت اشكان سهرابى و امير جوادىفر شدند


مأموران حراست دانشگاه آزاد قزوين در وحشت از برگزارى مراسم سالگرد شهادت اشكان سهرابى و امير جوادىفر به محل مراسم حاضر شده و مانع از برگزارى آن شدند.
حراست پارچههاى مشكى و شمعهايى را كه به اين منظور آمادهسازى شده بود جمع‌آورى كردند.

مادر فرزاد كمانگر از همه ايرانيان آزاده قدردانى كرد


مادر فرزاد کمانگر كه روز 19ارديبهشت به فرمان خامنه اي و همراه با 4تن ديگر از زندانيان سياسى اعدام شد، در يك پيام از همه وجدانهاى آگاه که در اين مدت به هر شيوه با خانواده وى ابراز همدردى کردهاند تشکر کرد.
در پيام مادر فرزاد كمانگر آمده است: اطلاع پيدا کردهام که با وجود سپرى شدن چهلم شهدا تعداد زيادى از مردم به پاس احترام به شهدا طبق عرف و سنت هم‌چنان اقدام به پوشيدن لباس سياه و هم‌چنين توقف جشن مراسم عروسى در شهرهاى مختلف کردهاند. من ضمن تشکر و قدردانى از همه اين افراد، ادامه چنين کارهايى را جايز نمىبينم زيرا همه آزادىخواهان در روز پنج شنبه 23ارديبهشت ماه و چهلم جانباختگان نشان دادند که خون شيرين، فرهاد، فرزاد، مهدى و على امروز در قلب فرزندان دلير اين ملت جاريست و ادامه راه آنان بهترين پاداش بجانباختگان اين سرزمين هست. بار ديگر به مقاومت همه زندانيان سياسى درود و سلام مىفرستم.

تهاجم جوانان رشت به خودرو گشت مزدوران انتظامى


مردم و جوانان شجاع و دلير رشت، يك خودروى گشت نيروى انتظامى كه قصد ايجاد مزاحمت عليه زنان را داشت محاصره كرده و با درهم شكستن شيشه خودرو، مزدوران را ناچار به فرار از صحنه كردند.
عصر روز پنجشنبه در يكى از خيابانهاى شهر رشت، يك خودروى گشت، كه حامل چند تن از نيروى انتظامى بود، قصد ايجاد مزاحمت براى خانمها، تحت عنوان خمينى ساخته بدحجابى را داشت، كه با واكنش شديد جوانان و نوجوانان روبهرو شد.
سرنشينان نيروى انتظامى جرأت پياده شدن از گشت نيروى انتظامى را نكردند و جوانان با هو كردن مستمر آنان را مورد خطاب قرار داده و فرياد مىزدند ديكتاتور، ديكتاتور. آنها شيشه عقب اتوموبيل بنز نيروى انتظامى را نيز خرد كردند و مزدوران ناگزير فرار را بر قرار ترجيح دادند.

۱۳۸۹ تیر ۲, چهارشنبه

تظاهرات در مترو تهران با شعار مرگ براصل ولايتفقيه


يک گزارش رسيده حاکى است که در تهران –ساعت ۲۴ روز ۳۰خرداد – مردم با شعار مرگ بر اصل ولايتفقيه در داخل قطار متروى تهران کرج تظاهرات کردند و با چند مزدور بسيجى و اطلاعاتى در داخل مترو درگير شدند.

بانگ الله اكبر، بر بامهاى تهران


يكشنبه شب 30خرداد، مردم تهران با سردادن بانگ «الله اكبر» و فرياد «مرگ بر ديكتاتور» ياد شهيدان قيام سراسرى به ويژه شهيدان 30خرداد را گرامى داشتند. صداى شعار از ساعت 22 به بعد در صادقيه، شهرك غرب، سعادت آباد و خيابانهاى خوش، نواب، آذربايجان و دامپزشكى بهطور گستردهيى شنيده مىشد.

دانشجويان در شيراز، ياد شهداى قيام سراسرى را گرامىداشتند


بنابه گزارشهاى دريافتى ساعت 19روز يكشنبه 30خرداد، شمارى از دانشجويان، در پارك معلم شيراز تجمع كردند و ياد شهداى قيام سراسرى در 30خرداد را گرامى داشتند.

ممانعت ماموران سركوبگر از تجمع خانوادهها در بهشت زهرا


ماموران سركوبگر از اعتراض مردم در بهشت زهرا، از ترددات خانوادهها به قطعه 257 ممانعت بهعمل مىآورند.
مأموران سركوبگر نيروى انتظامى خانواده شهيد قيام سراسرى ندا آقا سلطان را مجبور به ترك مزار كردند.
اين مزدوران ساير خانوادهها را كه خود را به قطعه 257 رسانده بودند، مجبور به ترك بهشت زهرا كردند.
روز شنبه نيز خانواده شهيد قيام سالار قربانى پارام قصد برگزارى مراسم يادبود وى را داشتند ولى مزدوران مانع حضور بيش از چند دقيقه اين خانواده و اقوام و ساير شركت كنندگان در مزار شهيد شدند.

گزارش يکى از مادران از بزرگداشت سالگرد شهيد مسعود هاشم زاده


۳۰ خرداد بهمناسبت اولين سالگرد شهادت مسعود هاشم زاده جمعى از مادران عزادار تهرن (پارک لاله) مادران عزادار رشت و کرمانشاه همراه با مادر سهراب اعرابى در مراسم گرامىداشت که به همين مناسبت بر سر مزار اين شهيد برگزار شده بود شرکت کردند.
حوالى ساعت ۱۲ به منزل مسعود مىرسيم و خانواده با روى گشاده به استقبالمان مىآيند و ما از ديدار دوبارهشان شادمان مىشويم. کمى بعد با رسيدن مادر سهراب و مادران عزادار رشت جمعمان تکميل مىشود.
در فرصت باقيمانده مادران کرمانشاه، رشت و تهران هريک از ظلمهايى که در حق خود و فرزندان حقطلب و بىقرارشان در هر خطه از اين خاک پهناور و حق پرور، ‌از بيمها و نگرانيها و از اميدها و آرزوهاى خود گفتند و يکبار ديگر دردهاى مشترک خود را يادآور شدند. از اجراى احکام اعدام، از قهقهه مستانه آمران و عاملان جنايات، ‌از دربند بودن زندانيان عقيدتى و سياسى، ‌آنان از دشوارى و در عين حال لزوم راه مبارزه با خشونت افسار گسيخته، ‌با روشهاى بدون خشونت صحبت کردند و اينکه چقدر بايد صبور و در عين حال هوشيار، همواره پيگير، قاطع و خستگىناپذير بود.
حوالى ساعت ۱۶ به قصد حضور بر سر مزار حرکت کرديم. در طول مسير با ديدن مناظر بکر و زيباى شمال با خود فکر مىکردم مسعود با آشنايى و آموختن از اين محيط چه درخواست بهجا و سادهاى داشت اگر مىخواست که زندگى آزاد و زيبا را براى خود و ديگران بسازد و چه کج انديشند آنان که او را به اين جرم به گلوله بستند.
مسعود در بقعه آقا سيد شفيع روستاى خشکبيجار از توابع رشت، ‌در محلى بسيار زيبا و مصفا، ‌ جايى که به گفته پدر مسعود بسيار طبيعتش را دوست مى داشت در خاک آرميده است.
مراسم سالگرد بر سر مزار با يادآورى خاطراتى از مسعود از زبان مادرش و دل نوشتههايى از مادر سهراب آغاز شد
در ادامه برادر مسعود شعرى از سياوش کسرايى که بسيار مورد علاقه مسعود بود خواند:
دلم از مرگ بيزار است
که مرگ اهرمن خو آدمى خوار است
ولى آن دم که ز اندوهان روان زندگى تار است
ولى آن دم که نيکى و بدى را گاه پيکاراست
فرو رفتن به کام مرگ شيرين است
همان بايسته آزادگى اين است
يکى از مادران سخنرانى کوتاهى با ياد تمام شهداى راه آزادى ايراد کرد و در نهايت مراسم با سرود خوانى مادران به ياد تمام شهداى آزادىخواه و جانباختگان راه دمکراسى، با شکوه و آنگونه که بايسته مسعود و مسعودهاى اين سرزمين پهناور است خاتمه يافت.
روحش شاد – يادش گرامى و راهش پر رهرو باد
يک مادر عزادار
۳۰ خرداد ۱۳۸۹

۱۳۸۹ خرداد ۳۰, یکشنبه

۱۳۸۹ خرداد ۲۹, شنبه

درصورت ادامه بازداشت در انفرادى، نرگس محمدى اعتصاب غذا خواهد كرد


درصورت ادامه بازداشت در انفرادى، نرگس محمدى اعتصاب غذا خواهد كرد
نرگس محمدى اعلام کرده که در صورت ادامه نگهدارى‌اش در سلول انفرادى اعتصاب غذا خواهد کرد. او ناراحتى ريوى دارد و وضع سلامتى‌اش نگران‌کننده‌ست. جمعى از فعالان جنبش زنان خواهان توقف دستگيريها و نيز آزادى فعالان مدنى شده‌اند.
نرگس محمدى، نايب رئيس کانون مدافعان حقوقبشر که شامگاه بيستم خرداد دستگير شده، اکنون با گذشت يک هفته از بازداشت خود هم‌چنان در انفرادى نگه‌دارى مى‌شود. وى شب گذشته در تماسى تلفنى با بستگان خود اعلام کرد که در صورت ادامه اين روند دست به اعتصاب غذا خواهد زد.
تقى رحمانى، همسر اين فعال حقوقبشر، در گفت‌وگو با دويچه وله گفت که همسرش سه سال پيش دچار آمبولى ريوى شده بود و اکنون در تماس خود اعلام کرده که حال جسمانى‌اش نامساعد است و حتى به بهدارى نيز منتقل شده است.
آقاى رحمانى توضيح داد که «کسانى که دچار اين بيمارى هستند در جاهاى تنگ دچار تنگى نفس و مشکلات قلبى مى‌شوند و سلولهاى انفرادى ۲۰۹ يا جاهايى شبيه به آن که من خودم سالها در آنها بوده‌ام فضاى بسيار تنگى دارند و سلامت همسر من را به شدت به خطر مى‌اندازند».
به گفته آقاى رحمانى وى بهزودى پرونده پزشکى همسرش را به زندان خواهد رساند. وى همچنين از ارايه نامه‌اى درباره وضعيت نرگس محمدى به دادستان تهران خبر داد.
او گفت: «من امروز وضعيت همسرم را در نامه‌اى شرح دادم و به منشى دادستان تهران تحويل دادم. حداقل خواسته من اين است که هر چه سريع‌تر همسرم از انفرادى خارج شود».
رحمانى اظهار اميدوارى کرد که با اين نامه مقدمات انتقال خانم محمدى به بند عمومى مهيا شود. وى گفت: «بحث انفرادى وقتى مطرح است که بيم تبانى رود در صورتى که همسر من هم‌پرونده‌اى ندارد که او را به انفرادى برده‌اند».
وکيل به پرونده دسترسى ندارد
يکى ديگر از اعتراضات همسر نرگس محمدى، فعال حقوقبشر در ايران، اين است که چرا همسرش بهجاى تماس با خانه خود مجبور به تماس با يکى از بستگان شده است.
وى به دويچه وله گفت: «اينها روشهاى نادرستى‌ست که ماموران امنيتى براى فشار به زندانى اتخاذ مى‌کنند و جاى تاسف فراوان دارد که بهجاى اين‌که يک مادر بتواند با دو بچه‌ سه ساله و نيمه‌اش صحبت کند مجبور مى‌شود با شوهر خواهر همسرش تماس بگيرد».
وى در پاسخ به اين سؤال که آيا وکيل همسرش تا بهحال امکان رويت پرونده را داشته گفت: «وکيل در قوه قضاييه ايران بسيار تحت فشار و سختى و محروميت است بهخصوص وکلايى که پرونده‌هاى سياسى به دست مى‌گيرند.
درباره پرونده خانم محمدى هم هنوز وکيل ايشان، آقاى شريف، نه تنها امکان مطالعه پرونده را نداشته‌اند که حتى به ما اعلام نشده که پروندهيىاشان در کدام شعبه است تا وکيل آن‌جا اعلام وکالت کند».
آقاى رحمانى گفت: «فعلا به اتکاى يک تبصره‌ از قانون مدنى به اسم اين‌که پرونده امنيتى‌ست خانم محمدى را از دسترسى به وکيل محروم کرده‌اند».
دستگيرى محمدى با يک حکم کلى
اکنون با گذشت يک هفته از دستگيرى نرگس محمدى، در حالى وکيلش هنوز امکان دسترسى به پرونده موکل خود را نيافته که خانواده وى نيز کوچک‌ترين اطلاعى از اتهامات اين فعال حقوقبشر ندارند.
تقى رحمانى ضمن اظهار بى‌اطلاعى از اتهامات همسرش گفت: «حتى در حکمى که براى بازداشت ايشان به همراه داشتند هيچ اسمى از ايشان برده نشده بود.
فقط در حالى که يک سال از انتخابات گذشته هم‌چنان حکمى در اختيار آقايان قرار دارد که به نظر من بايد مجامع حقوقى آن را تفسير کنند. در اين حکم نوشته شده که بعد از انتخابات رياست جمهورى دهم در ايران به علت اغتشاشات و مشکلات به وجود آمده دارنده اين حکم مى‌تواند وارد منزل افراد شود،
البته نبايد مزاحم همسايه‌ها شود، مى‌تواند فرد را بازداشت و بخشى از اموال خانه را نيز ضبط کند. با همين حکم کلى هم وارد خانه ما شدند و همسرم را بازداشت کردند».
او درباره بازجوييهايى که همسرش پيش از دستگيرى خود داشته توضيح داد: «خانم من ۱۵ روز پيش از دستگيرى به وسيله يکى از شعب دادگاه انقلاب در ارتباط با کانون مدافعان حقوقبشر و فعاليتهاى حقوقبشرى خود احضار و پنج جلسه بازجويى شد. در جلسه آخر بازپرس گفت که شما با قيد کفالت آزاد مى‌شويد».
با اين همه به گفته آقاى رحمانى تنها با گذشت کمتر از دو هفته از اين بازجوييها و دو ساعت پس از پخش آن‌چه از سوى برنامه خبرى «بيستوسى» مصاحبه با همسر شيرين عبادى عنوان شد، نرگس محمدى بازداشت شد.
همسر شيرين عبادى در آن مصاحبه که به گفته نزديکان تحت فشار و پس از بازداشت وى انجام شده بود، برنده جايزه صلح نوبل ايران را متهم به خشونت در منزل کرده بود.
آقاى رحمانى بازداشت همسرش را هم در مسير همين فشارهاى وارده بر کانون مدافعان حقوقبشر ارزيابى کرد و گفت: «اين اقدامات اصلا شکل حقوقى ندارد و سناريوسازى‌هايى هستند که ادامه دارند».
فعالان جنبش زنان خواهان توقف دستگيريها
تماس تلفنى نرگس محمدى که در آن از اعتصاب غذاى خود در صورت ادامه روند فعلى خبر داده در حالى صورت گرفت که بيش از ششصد تن از فعالان جنبش زنان در بيانيه‌اى خواستار «پايان دادن به بازداشت و مجازات غيرقانونى همه فعالان مدنى بالاخص فعالان زن در بند» شده‌اند.
بهنقل از سايت «تغيير براى برابرى» امضا کنندگان اين بيانيه از خواست ديگر خود چنين نوشته‌اند: «مى‌خواهيم خواست حداقلى تساوى جنسيتى در کليه قوانين ايران تحقق يابد و اميد داريم که روزى به روياى‌مان براى دستيابى بجامعهاى برابر، عادلانه و بدون تبعيض دستيابيم».
در اين بيانيه به تجمعات اعتراضى جنبش زنان در ۲۲ خرداد سالهاى ۸۴ و ۸۵ اشاره شده و آمده است: «در سال گذشته که جنبش دموکراسى خواهى جانى دوباره گرفت، بسيارى از فعالان حقوق زنان و نيز زنان روزنامهنگار، دانشجو، فعال حقوق قومى يا صنفى هم‌چون مردان به جرم آزادى خواهى مجازات شدند».
اين بيانيه افزوده است: «در آستانه ۲۲ خرداد ۸۹ نه تنها عاليه اقدام دوست يک سال و ۶ ماه از سه سال حبسش را به اتهام شرکت در تجمع ۲۲ خرداد ۸۵ پشت ديوارهاى اوين گذرانده، بلکه اعلام اجراى حکم حبس تعليقى بهاره هدايت حکايت از عزمى براى فرودآوردن شمشير احکام تعليقى است که سالهاست سايه‌اش بر سر فعالان مدنى ايران سنگينى مى‌کند».

قيامى هم‌چنان جوشان!


قيامى هم‌چنان جوشان!
روزنامه لوموند در سالگرد قيام مردم ايران نوشت: يک سال پس از انتخابات، تظاهرات مردم هم‌چنان سرکوب و مخالفان تهديد مىشوند.
لوموند با اشاره به ابعاد سركوب توسط نيروهاى سركوبگر رژيم آخوندى نوشت: بهرغم محاصره فشرده نيروهاى پليس، گروههائى از معترضين ايرانى تلاش کردند بهمناسبت سالگرد قيام دست به تظاهرات بزنند. در چندين شهر درگيريهائى روى داد، به‌ويژه در مرکز تهران و در دو دانشگاه پايتخت از جمله «علم و صنعت» كه دانشجويان قصد داشتند به ديگر گروههاى تظاهرکننده بپيوندند.

نيويورک تايمز: اين جنبش براى تغيير رژيم ايران است

نيويورک تايمز: اين جنبش براى تغيير رژيم ايران است
نيويورک تايمز با درج مقاله‌يى در مورد قيام مردم ايران نوشت: اين جنبش ديگر فقط براى ليبراليزه کردن اين کشور نيست، اکنون اين جنبش براى تغيير رژيم ايران است.
نيويورک تايمز افزود: درحاليکه شورشهاى خرداد گذشته ملاها را سرنگون نکرده، اما رژيم ايران را براى هميشه بىثبات کرده است. هر روز تعطيل ملى، پتانسيل تبديل شدن به يک روز تظاهرات را دارد.
نيويورک تايمز سرکوب و کشتار جوانان توسط نيروهاى سرکوبگر رژيم در تابستان گذشته را براى خامنهاى و رژيمش گران ارزيابى کرد و نوشت: خامنهاى دقيقا فهميده که دشمنان او چقدر زياد هستند و چطور وضعيت کشور، بىثبات باقى مانده است.
نيويورک تايمز، سپس به ضرورت برقرارى ارتباطات ماهواره‌يى و اينترنتى جنبش مردم ايران بهعنوان نياز مبرم آن پرداخته و مىنويسد: عقل سليم و درک تاريخى و استراتژيکى از اينکه کلاف چه چيزى در ايران باز و آشکار شده، حکم مىکند که اوباما از تمايلات اين جنبش حمايت کند.

كارگران «ايران خودرو»، خواستار آزادى كليه زندانيان شدند



كارگران «ايران خودرو»، خواستار آزادى كليه زندانيان شدند
كارگران ايران خودرو طى اطلاعيهيى بازداشت فعالان كارگرى توسط رژيم آخوندى را محکوم كردند و خواهان آزادى فورى همه دستگير شدگان وزندانيان در بند شدند.

فيلم بهشت زهرا25 خرداد

۱۳۸۹ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

شهداي 25 خرداد -يادشان گرامي باد
























موسوى و كروبى تظاهرات را لغو كردند ولى بسيارى از مردم به تظاهرات شتافتند


موسوى و كروبى تظاهرات را لغو كردند ولى بسيارى از مردم به تظاهرات شتافتند
سى.ان.ان گزارش داد: روز شنبه تظاهر كنندگان در خيابانهاى تهران با نيروهاى دولتى درگير شدند.
تهران روز شنبه آرامى را آغاز كرد، ولى چند ساعت نگذشته ما شاهد تحركاتى در خيابانها بوديم. شاهدانى كه با ما تماس گرفتند، گفتند تظاهرات و درگيريهايى در مناطق مختلف صورت گرفته است. تعدادى نيز دستگيرشدهاند.
بر اساس فيلمهاى آماتورى كه روى يوتيوب گذاشته شده، بزرگترين تظاهرات در دانشگاه صنعتى شريف در مركز تهران بوده است. در گفتگويى كه با يكى از دانشجويان دانشگاه شريف داشتيم، او گفت بين ساعتهاى 4 و 5 عصر دانشجويان در داخل دانشگاه تظاهرات كردند و شعارهاى ضدحكومتى مىدادند. شاهدان گفتند اولين درگيرى در ميدان ولىعصر صورت گرفت. آنها گفتند نيروهاى امنيتى تلاش كردند تا جمعيت رو به افزايش را متفرق كنند، نيروهاى امنيتى كه بسيارى با موتورسيكلت آمده بودند، باتون به دست داشتند. چهار نفر دستگير شده و با چشمبند برده شدند. روى سر برخى از دستگيرشدگان كيسه سياه كشيده بودند، چيزى كه قبلا سابقه نداشته است. شاهدان هم‌چنين گفتند كه در يك حادثه ديگر در ولى عصر، نيروهاى امنيتى تلاش كردند يك زن را دستگير كنند، ولى مردم محل به نيروهاى امنيتى حمله كرده و آنها را فرارى دادند و زن مزبور از دست آنها خلاص شد.
تلويزيون سى.ان.ان خاطرنشان كرد: چند روز پيش موسوى و كروبى تظاهرات را لغو كردند، ولى بسيارى به تظاهرات رفتند. مردم مىگفتند ”ما امروز پيروز هستيم“ .

سميه فريد، فعال حقوق زنان، دستگير شد


سميه فريد، فعال حقوق زنان، دستگير شد
سميه فريد، همسر حجت منتظرى، که او نيز در بازداشت بهسر مىبرد، در مقابل زندان اوين دستگير شد.
بر اساس گزارش رسيده، سميه فريد فعال حقوق زنان در حالى در مقابل زندان اوين دستگير شد که براى پيگيرى وضعيت همسرش حجت (سياوش) منتظرى به زندان اوين مراجعه کرده بود. وى بعد از بازداشت مستقيما به زندان اوين منتقل شده است. همسر وى منتظرى در تاريخ ۱۳ اسفند دستگير شده و در زندان اوين بهسر مىبرد.
سميه فريد همسر حجت منتظرى مراجعات مکررى پس از دستگيرى همسرش به نهادهاى مختلف در تهران و کرج داشته است، اما کمترين خبرى به او نرسيده بود. وى گفته بود: «به رغم مراجعه مکرر به زندان اوين و دادگاه ضدانقلاب مسؤلان! با اعلام اينکه نام او ثبت نشده از پاسخ به خانواده در مورد اتهام و محل نگهدارى او سرباز مىزنند».

هزار دانشجو يكصدا شعار «مرگ بر خامنهاى» سردادند


هزار دانشجو يكصدا شعار «مرگ بر خامنهاى» سردادند
براساس گزارشهاى تكميلى درجريان تظاهرات روز گذشته دانشجويان دانشگاه تهران، شمار تظاهر كنندگان به بيش از هزار نفر مىرسيد كه يكصدا شعار مرگ بر خامنهاى مىدادند. مزدوران حراست و بسيجى در وحشت از تهاجم دانشجويان، جرأت دستگيرى تظاهر كنندگان را نداشتند

تظاهرات دانشجويان دانشگاه فنى با شعار «مرگ بر خامنهاى»


تظاهرات دانشجويان دانشگاه فنى با شعار «مرگ بر خامنهاى»
صدها تن از دانشجويان دانشگاه تهران از ساعت 15امروز در مقابل دانشكده فنى با شعار مرگ بر خامنهاى دست به تظاهرات زدند.
اين تظاهرات كه بهمناسبت سالگرد حمله به كوى دانشگاه برگزار مىشود، از ساعت 15 آغاز شده و هم اكنون ادامه دارد.
دانشجويان تصاوير شهداى دانشجو و تصاوير صحنههاى حمله مزدوران به كوى دانشگاه را در دست دارند.
مأموران سركوبگر حراست و مزدوران بسيجى دانشجويان را مورد حمله قرار داده تا آنها را متفرق كنند؛ اما دانشجويان ضمن درگيرى با مأموران به تظاهرات ادامه مىدهند.
بر اساس خبر تكميلى به دنبال گسترش ادامه تظاهرات دانشجويان دانشگاه تهران و بر اساس درخواست كمك نيروهاى وحشتزده حراست، ساعت 15 و سى دقيقه نيروى كمكى از مأموران انتظامى و لباس شخصى به دانشگاه تهران رسيد.
با افزايش شمار مأموران بر شدت درگيريها افزوده شد.
از سوى ديگر ميان دانشجويانى كه از كوى دانشگاه در خيابان اميرآباد براى كمك به دوستانشان آمده بودند و مأموران سركوبگر در پشت در غربى دانشگاه درگيرى رخ داده است.

۱۳۸۹ خرداد ۲۴, دوشنبه

25خردادسالگرد شهداي خرداد


خيزش خرداد در انظار جهانيان -2

سى.ان.ان:
تلويزيون سى.ان.ان در گزارشى درباره تظاهرات و درگيريها گفت:
نيروهاى دولتى هر گونه نشانهاى بيابند كه معترضين در حال گرد آمدن هستند، آنها را پراكنده مىكنند.
تلويزيون سى.ان.ان همچنين در گزارشى از تظاهرات دانشگاه صنعتى شريف گفت:
شاهدين به ما گفتند اولين درگيريهايى كه ديدند، در ميدان وليعصر بود و نيروهاى امنيتى سعى مىكردند جمعيت در حال افزايش را پراكنده كنند. افسران امنيتى كه خيلى از آنها سوار بر موتور بودند باتوم به‌دست داشتند و حداقل 4نفر در آن‌جا دستگير شدند و به آنها چشمبند زده شد. ما شنيديم روى سر برخى از كسانى كه دستگير مىشوند، كيسههاى سياه كشيده مىشود، چيزى كه در گذشته نشنيده بوديم. شاهدين گفتند كه در يك واقعه ديگر در ميدان وليعصر، نيروهاى امنيتى سعى كردند زن جوانى را دستگير كنند، ولى عابرين، اين نيروها را تعقيب كردند و پس راندند و اين زن توانست بگريزد… به نظر مىرسد كه مردم به‌طور واقعى بيرون آمدند و بر اساس گفته شاهدين، تعداد آنها از انبوه نيروهاى امنيتى و بسيجى بيشتر بود… نيروهاى امنيتى از روز پنجشنبه در آمادهباش بودند…
----------------------
روزنامه نيويورك تايمز:
مردم بهرغم تهديدات به خيابانها آمدند.
نيويورك تايمز مىنويسد: درگيريهاى پراكنده بين نيروهاى پليس و معترضين در (تهران) گزارش شده است. گروه بزرگى از دانشجويان در دانشگاه تهران و خيابان انقلاب يكى از طولانىترين خيابانهاى شهر، حضور داشتند و گروههاى كوچكترى در خيابان جمهورى به تظاهرات پرداختند.
نيويورك تايمز به برخى از تهديدات سركردگان نيروى انتظامى از جمله پاسدار رادان جانشين فرمانده نيروى سركوبگر انتظامى اشاره كرده و مىافزايد اما بهرغم اين تهديدات مردم به خيابانها آمدند.
نيويورك تايمز مىافزايد: در تهران شاهدان عينى گزارش كردند كه حضور پليس بسيار محسوس بود. درگيريهايى در زير پل حافظ در ساعت 1430 رخ داد، هنگامى كه نيروهاى امنيتى تلاش كردند يك زن مسن را كه شعارهاى ضدحكومتى مىداد دستگير كنند.
نيويورك تايمز در پايان مىنويسد: گزارشها هم‌چنين حاكى از قطع خطوط تلفن همراه و سرويس اس ام اس است كه مخالفان از آن براى سازماندهى (تظاهرات) استفاده مىكنند
--------------------
آسوشيتدپرس:
پس از آنكه حرفهاى رهبران اپوزيسيون كه خواستار لغو تظاهرات بودند، پخش شد يك گروه دانشجويى يك ويدئوى 6 دقيقه‌يى را براى يادآورى مجدد صحنه قتل ندا آقا سلطان روى اينترنت فرستاد. آسوشيتدپرس با اشاره به اينكه اينطور نيست كه سال گذشته بدون تغييرات عميق بوده باشد افزود يك سال پيش قابل تصور نبود كه شعارهايى عليه خامنهاى يا اختيارات وى داده شود.
روز پنجشنبه از قول محمد على جعفرى گفته شد تهديد آشوبهاى انتخابات گذشته عليه حكام ايران بيش از جنگ 1980 تا 1988 با عراق بوده است
-----------------------
تلويزيون فرانس 24:
اپوزيسيون هشدار داد مردم براى تظاهرات سالگرد 22خرداد بيرون نيايند. مامورين امنيتى در سراسر تهران گسترده شدند. اما مردم ريسكها وهشدارها براى بيرون نيامدن را ناديده گرفتند و به خيابانها آمدند. چند روز ديگر سالگرد تظاهرات ميليونى مردم در اعتراض به انتخابات است. دو سه روز بعد از آن سالگرد 20ژوئن و مرگ ندا آقا سلطان است. بايد ديد مردم در اين سالگردها چه خواهند كرد».

خيزش خرداد در انظار جهانيان-1

فرانسه24: در ايران، طلسمى براى هميشه شكست!
تلويزيون فرانسه 24امروز طى گزارشى از سالگرد قيام مردم ايران گفت: همه توافق دارند كه با وجود تقلبات انتخاباتى كه صورت گرفت، طلسمى براى هميشه در ايران شكسته است. رژيم با بحران مشروعيت مواجه است. شقه واقعى در سياستمداران ايرانى ايجاد شده و اين شقه ممكن است تعميق يافته و تبديل به يك بحران جديد سياسى بشود.

تلويزيون فرانسه 24افزود: اگر چه موسوى و كروبى خواستار لغو تظاهرات شدند اما صداهايى بلند مىشود و مردم مىخواهند به خيابانها بريزند. صحبت از امكان اعتصابها محدود در برخى كارخانه‌ها مىشود. هم‌چنين درگيريهايى ممكن است امروز در تهران يا شهرستانها به وقوع بپيوندند.
---------------------------
لسآنجلس تايمز: پيام اين است؛ اعتراضات هم‌چنان زنده است
روزنامه لسآنجلس تايمز، ۱۳ ژوئن نوشت: بهرغم آن که رهبران جنش سبز در آخرين لحظه تظاهرات را منتفى کردند، اعتراضات مردم صورت گرفت. پيام اين است که اعتراضات هم‌چنان زنده است.
برخوردهاى روز شنبه نيروهاى امنيتى با تظاهرکنندگان در دانشگاه تهران و دانشگاه صنعتى شريف و ميدان آزادى بيانگر رويارويىهاى اولين سالگرد قيام بود. يک دانشجوى ۲۷ ساله به نام محسن گفت ما به خيابانها آمديم که نشان دهيم تسليم نشدهايم و خواهان يک تغيير واقعى هستيم. و همچنين نشان بدهيم که سرکوب مردم نتايج عکس دارد و بگوئيم که نيروهاى تا به دندان مسلح و بسيج مىترسند يا ما. آنها واقعا از ما وحشت دارند.
روزنامه لسآنجلس تايمز در مقاله‌يى با عنوان «در اعتراضات سالگرد انتخابات جنحالى، در ايران درگيريهايى رخ داد» مىنويسد: شاهدان عينى و پايگاههاى اينترنتى خبر از درگيرى مردم با نيروهاى امنيتى در سالگرد ”قيام“ دادند. نيروهاى رژيم با باتون به تظاهر کنندگان حمله مىکردند.
لسآنجلس تايمز مى‌افزايد: بيانيه کلينتون نشان داد که برخورد محتاطانه يکسال گذشته دولت اوباما در مورد قيام مردم به کنارى گذاشته شده است.
----------------------
موسوى و كروبى تظاهرات را لغو كردند ولى بسيارى از مردم به تظاهرات شتافتند
سى.ان.ان گزارش داد: روز شنبه تظاهر كنندگان در خيابانهاى تهران با نيروهاى دولتى درگير شدند.
تهران روز شنبه آرامى را آغاز كرد، ولى چند ساعت نگذشته ما شاهد تحركاتى در خيابانها بوديم. شاهدانى كه با ما تماس گرفتند، گفتند تظاهرات و درگيريهايى در مناطق مختلف صورت گرفته است. تعدادى نيز دستگيرشدهاند.
بر اساس فيلمهاى آماتورى كه روى يوتيوب گذاشته شده، بزرگترين تظاهرات در دانشگاه صنعتى شريف در مركز تهران بوده است. در گفتگويى كه با يكى از دانشجويان دانشگاه شريف داشتيم، او گفت بين ساعتهاى 4 و 5 عصر دانشجويان در داخل دانشگاه تظاهرات كردند و شعارهاى ضدحكومتى مىدادند. شاهدان گفتند اولين درگيرى در ميدان ولىعصر صورت گرفت. آنها گفتند نيروهاى امنيتى تلاش كردند تا جمعيت رو به افزايش را متفرق كنند، نيروهاى امنيتى كه بسيارى با موتورسيكلت آمده بودند، باتون به دست داشتند. چهار نفر دستگير شده و با چشمبند برده شدند. روى سر برخى از دستگيرشدگان كيسه سياه كشيده بودند، چيزى كه قبلا سابقه نداشته است. شاهدان هم‌چنين گفتند كه در يك حادثه ديگر در ولى عصر، نيروهاى امنيتى تلاش كردند يك زن را دستگير كنند، ولى مردم محل به نيروهاى امنيتى حمله كرده و آنها را فرارى دادند و زن مزبور از دست آنها خلاص شد.
تلويزيون سى.ان.ان خاطرنشان كرد: چند روز پيش موسوى و كروبى تظاهرات را لغو كردند، ولى بسيارى به تظاهرات رفتند. مردم مىگفتند ”ما امروز پيروز هستيم“ .

اخبار تكميلى در 22خرداد

خيزش روز گذشته مردم تهران که از بعدازظهر آغاز شد، تا پاسى از شب با اعتراضات شبانه بر بامها ادامه يافت. نقاط مختلف تهران شاهد صحنه‌هاى درگيرى شديد تا اواخر شب در نقاطى مانند روبهروى پارک ملت و بازار صفويه، خيابانهاى ونک و ملاصدرا ادامه داشت. گاردي ها در نقاط مختلف شهر تهران مستقر بودن و تمام راههاى ورودى به ميدان انقلاب را بسته بود تا مانع پيوستن مردم به يکديگر و تظاهرات آنها شود. اما مردم معترض بهرغم همه تمهيدات, جانانه درگير شدند. آنها مسلح به باتون برقى، اسپرى فلفل و چوب و چماق و زنجير و لوله و با شليک گاز اشکآور تلاش مىکردند مردم را متفرق کنند. همه مدارس حدفاصل فلسطين و ميدان انقلاب را نيز توسط نيروهاى انتظامى به بازداشتگاه تبديل کرده بود.
در اين روز هزاران تن از دانشجويان دانشگاه صنعتى شريف و دانشگاه تهران با شعار مرگ بر ولايتفقيه در سطح دانشگاه به تظاهرات عليه ديکتاتورى پرداختند. مزدوران رژيم با بستن دربها دانشگاه مانع از خروج دانشجويان و پيوستن آنها به مردم شدند و انبوه جمعبت مردم با شعارهاى مرگ بر اصل ولايتفقيه و مرگ بر ديکتاتور به کمک دانشجويانى که توسط مزدوران سرکوبگر رژيم مورد حمله قرار گرفتند، شتافتند.
دبيرخانه شوراى ملى مقاومت با صدور اطلاعيه‌يى اعلام کرد: در يک گزارش درونى رژيم، سرکردگان بسيج به گستردگى تظاهرات و درگيريهاى روز شنبه ۲۲ خرداد، که بهصورت جنگ و گريز در نقاط مختلف تهران روى داد، اعتراف کردند.
در اين گزارش، از جمله به حرکتهاى اعتراضى مردم از جمله در دانشگاههاى تهران، صنعتى شريف، علم و صنعت و هنر و خيابانهاى اطراف آن، همچنين خيابانهاى آزادى، آذربايجان، خوش و نواب، اميرآباد، ملاصدرا، کريمخان، ميدان و چهارراه ولى عصر، ميدان و خيابان انقلاب، ميدان و خيابان فردوسى، فيشر آباد، ميدانهاى ونک، توحيد، فلسطين اذعان شده است. همچنين به آتش کشيدن لاستيک توسط مردم، براى خنثى کردن گاز اشکآور در چندين نقطه از جمله شهرک غرب مورد اشاره قرار گرفته است.

سهمیه امروزرا دریافت کردم جاش درد می کنه ولی شیرینه

سلام دوستان من برگشتم.. سهمیه امروزرا دریافت کردم جاش درد می کنه ولی شیرینه.. اومدم چون دوستم مصدوم شد و لعنت به این وحشیا که افسار ندارند..از دروازه دولت تا انقلاب رفتیم..عرضم به خدمتتون ماشاالله به مردممون چه عظمتی بود.. ولی تا دلتون بخواد بی پدرا بی دلیل حمله میکردن. راهپیمایی سکوت بود ولی تو اون همه خفقان لبخند مردم به هم دلگرمی می داد.. حرفی زده نمی شد ولی فریادهاشون از قلبشون شنیده میشد.. جمعیت هر لحظه زیاد میشدن و هر چه بیشتر رم میکردن .. راستی ساندیس و کیکم می دادن دوستان میدان فلسطین دو طرف مسدود و بود و اشک آور می زدن درگیری شده بود. ما از فرعیا سعی کردیم بریم طرف انقلاب ..چند تا موتوری بی پدر اومدن بیدلیل باتومشون اوردن سمت ما یک دختر بیچاره از ترس از حال رفت یک کم آب بهش دادیم و راه افتادیم.. جلوی دانشگاه تهران پر بود از گاردیا.. یک خانم مسنی با دوستش اومده بود باریکلا به غیرت این زن.. به نیروهاشون تیکه انداخت و گفت آهای آقا خیابون کثیف کردی.. طرف با عصبانیت گفت چی؟ دوباره حرفشو تکرار کرد ... گاردیه با عصبانیت گفت برو جواب داد چیه از من می ترسی؟ گاردی به مسخره گفت از تو؟!!! گفت آره از کلامم که می ترسی اگه نمی ترسی برو کنار بذار شعار بدم .. گفتم مادر جان بیا بریم می زننت اینا هیچی حالیشون نیست گفت من 3 بار از اینا کتک خوردم ازشون نمی ترسم بهشون گفتم اگه راست می گی اون سپر و باتومتو بده من ببینم تو میری یا من میرم.. به خدا خجالت کشیدم از این زن با اون همه شجاعت.. یکم جلوترم یکیشون منو حل داد و ریختن سرم مردم منو کشیدن بیرون دوستمم به شدت زدن ..همشون ماسک زده بودند شناسایی نشن از هر سوراخی فیلم می گرفتن از مردم ... شما با اون قیافتون هر جا برید تابلویید نیاز به شناسایی ندارینآخه ترسوها چه خبره؟ از چی میترسیدی؟ از سکوت من؟ از راه رفتن من در خیابانهای کشورم؟ از لبخند من؟!!!! عدالت نبود که تو اسلحه داشتی و من یک بطری آب گرم.. تو باتوم داشتی و من تنی بی زره.. تو جلیقه ضد گلوله و حفاظ داشتی و من فقط لباس نازکی بر تن.. من 1 نفر بودم و تو صدها تن.. از چه میترسیدی؟!! دیدی که آمدم.. دیدی که می آیم به عشق وطنم.. جای عزیزایی که نبودن خالی .. خواستم به اونی که منو به زمین زد بگم دستت درد نکنه درد آزادی لذتی داره که توی برده و اجیر شده هیچ وقت نمی چشی
متاسفانه خیلیا دستگیر شدن امیدوارم در پناه خدا باشن

۱۳۸۹ خرداد ۲۲, شنبه

خبر خرداد22 تهران

تهران - امروز ساعت 1830 در خيابان انقلاب (ميدان انقلاب) جمعيت زياد شده است . مردم در اتوبوسها ,بسيجي ها را هو ميكنند و الله اكبر ميگويند ماشينها بوق ميزنند خيابان دانشگاه را از دو طرف بستند مردم در رفت و آمد هستند ماموران زياد هستند و با باتوم و سلاح ايستادهاند
+++++++++++++++
تهران : درساعت 1900نيروهاي انتظامي در بانكها در مسير خيابان آزادي مستقر هستند وا زطريق دوربين هاي مدار بسته بانكها ترددات را كنترل ميكنند ازجمله بانك ملت نبش خيابان غريب منتهي به خيابان آزادي كه از طريق دوربين هاي مداربسته بانك كه به بيرون مسلط است ترددات را زير نظر دارند
ومردم نيـز بصورت پراكنده در خيابان حضور دارند .
+++++++++++++++
تهران :آتش زدن اتوبوس در پونك
درساعت 1915 در منطقه پونك در بالاي پل نيايش مردم يك اتوبوس را آتش زدند و الان ماشين هاي آتش نشاني به محل رسيد و در حال خاموش كردن آتش هستند .
+++++++++++++++
تهران - درساعت 1815 در خيابان انقلاب چهارراه وصال و فلسطين صداي درگيري و تيراندازي شنيده مي شود
+++++++++++++++
تهران – ميدان آزادي بنا به گفته شاهدان درميدان آزادي در ساعت 1200 صداي تيراندازي شنيده مي شد و نيروي انتظامي با مردم درگير بودند. در اين تظاهرات يكي از دختران تظاهر كننده با انتظامي درگير شد و كتك خورد ولي اين دختر دلير بلافاصله تهاجم كرده وبا ماموريني كه اورا كتك مي زدند درگير شده و آنها را كتك ميزد .
+++++++++++++++
تهران - تقاطع انقلاب و مصدق و پارك دانشجو در ساعت 1745 خيابانهاي منتهي به سمت دانشگاه را بسته بودند ولي دانشجويان همه در اطرا ف پارك دانشجو تجمع اعتراضي بر پا كرده بودند و تلاش مي كردند كه راه رو باز كنند بدليل جو سركوب شديدتعداد مردم كمتر شده بود تا هر نفري مي ايستاد شروع به كتك زدن آنها ميكردند.
+++++++++++++++
تهران - چهار راه مصدق
در ساعت 1800 در چهارراه مصدق درگيري شديدي بين تظاهر كنندگان و نيروهاي انتظامي وجود داشت نيروهاي انتظامي اجازه نميدادند كه هيچ فيلمي گرفته شود خيابونها بشدت شلوغ بود در چهار راه مصدق نيروهاي انتظامي هر به هر نفري حمله مي كردند و آ نها را مي زدند.
+++++++++++++++
تهران - دانشگاه تهران در ساعت 1745در دانشگاه تهران خيلي فضا امنيتي بود و حراست به دانشجوياني كه شعار ميدادند حمله مي كرد و دو دانشجوي پسر را از بين جمعيت گرفتند و به طرف دانشكده حقوق بردند. درگيري خيلي شديد بود. دانشجويان كلا محاصره بودند و بيرون دانشگاه يك مدرسه را خالي كرده بودند و مردم را بي دليل ميگرفتند و داخل مدرسه پرت ميكردند. حدود ساعت 1900 دانشجويان پراكنده شدند و تعداد دانشجويان كم شده بود و در بين محاصره حراست امكان ايستادن تكي وجود نداشت.
+++++++++++++++
تهران :
درساعت 2000 در خيابان وليعصر تا ميدان آزادي جمعيت زيادي در خيابان بودند و نيروهاي انتظامي نيز تعداد زيادي را دستگير ميكردند دو نفر از تظاهركنندگان دستگير شدند نيروهاي انتظامي موتورسوار سعي بر متفرق كردن مردم را داشتند اما موفق نمي شدند
مردم ميگويند كه گذاشته ايم تاريك شود تا نشانشان دهيم . نيروهاي انتظامي نيز توان متفرق كردن را ندارند .
+++++++++++++++
تهران : دانشگاه شريف
خبر تظاهرات موفقيت آميز در دانشگاه شريف
دانشجويان آزاده دانشگاه شريف امروز ساعت 1500 تجمع خود را در داخل دانشگاه شروع كردند و تجمع آنها تا ساعت 1800 ادامه داشت . سركردگان رژيم در دانشگاه , نيروي حراست و بسيج دانشجويي را عليه اين دانشجويان آزاده بسيج كرده بودند اما نتوانستند تظاهرات آنها را متوقف كنند . يكي از دانشجويان فالانژ كه مشغول فيلمبرداري از تظاهرات دانشجويان بود در ساعت 1700 توسط دانشجويان كارش متوقف و گوشمالي داده شد .
همچنين يكي از دانشجويان آزاده توسط نيروهاي سركوبگردر اين دانشگاه در جريان همين تظاهرات دستگير شد .
+++++++++++++++
تهران - ميدان آزاي مطابق اخبار دريافتي در ساعت 1900 در ميدان آزادي درگيري ادامه دارد و مردم به همديگر ميگويند كه به همه بگوييد امشب تظاهرات ادامه دارد.
+++++++++++++++
تهران - خيابان انقلاب
درساعت 1200 درخيابان انقلاب به سمت تظاهر كنندگان گلوله هاي رنگي شليك ميكردند كه به دست تظاهركنندگان اصابت ميكرد همچنين به سمت نفرات گاز اشگ آور شليك ميكردند و 4 نفراز تظاهر كنندگان نيز دستگير شدند .

+++++++++++++++
تهران : چهارراه مصدق
درساعت 1800 چهارراه مصدق را بسته بودند و نمي گذاشتند مردم به سمت دانشگاه بروند و اگر اصرار ميكردند و حتي اگر خانه شان آنطرف بود به سختي اجازه ميدادند . . نرسيده به ميدان فردوسي نيز جمعيت زياد تجمع كرده بودند و نيروي انتظامي نيز زياد بود .
در زير پل حافظ و ميدان فردوسي نيروي انتظامي جهت متفرق كردن مردم از گاز اشك آور استفاده كرد . جمعيت زيادي در حد فاصل ميدان فردوسي تا دانشگاه شريف بصورت پراكنده در خيابانها بودند .
+++++++++++++++
تهران گشت زني و سرکشي ماموران پليس امنيت در کافي نت ها
درساعت 2000 ماموران پليس امنيت تهران در همه کافي نت ها سرکشي مي کنند و سيستم ها را کنترل مي کنند.اين مامورها از افرادي که در کافي نت هستند درباره علت حضورشان مي پرسند.
هم اکنون سرعت اينترنت بسيار پايين است و مامورها براي جلوگيري از ارسال اخبار به کافي نت ها تذکر داده و مدام سرکشي مي کنند.
تهران
از ساعت 1100 امروز هزاران نيروي پليس و بسيج و سپاه در سطح شهر تهران از خيابان آزادي تا امام حسين، ولي عصر، هفت تير، ونک و... مستقر بودند. با حضور آرام مردم در خيابان ها از حدود ساعت 4 بعد از ظهر، در خيابان نقلاب و در تقاطع خيابان ابوريحان، نيروي يگان ويژه مردم را که در پياده رو حرکت مي کردند به سمت پايين خيابان هدايت کردند. مردم به اجبار وارد خيابان بوريحان شده و از خيابان لبافي نژاد به سمت خيابان کارگر حرکت کرده و لحظه به لحظه به تعدادشان افزوده مي شد که ناگهان وقتي به خيابان 12 ارديبهشت رسيدند شروع به سر دادن شعار کردند، در همين حال بيش از بيست موتورسوار بسيجي که با کلاه مشکي صورتشان را پوشانده بودند به سمت مردم حمله ور شدند. آنها با باتوم و ميله با خشونت هرچه تمامتر مردم را مي زدند که مردم ناچار به سمت خيابان ابوريحان رفتند
+++++++++++++++
تهران ـ وضعيت خيابان نواب - خوش
در ساعت 1800خيابان نواب – خوش را بطور كامل بسته بودند و مامورين نمي گذاشتند عبور و مرور انجام گيرد . هيچ عابر پياده اي را نمي گذاشتند از آنجا عبور كند .

خبر 22 خرداد- شهرستان

مشهد - در ساعت 1800 تجمع در مشهد شكل گرفته است و صداي مرگ بر ديكتاتور مي آيد.

مشهد –در ساعت 1900 در پارك ملت مشهد يك تجمع 2تا3 هزار نفره از دانشجويان شكل گرفته اما شعار داده نميشود .در نقاط ديگر شهر مشهد هم از جمله در احمد آباد ميدان راهنمايي و خيابان سجاد .تجمع بوده است . در حال حاضرجو امنيتي در اين شهر بالاست

مشهد - پشت دانشگاه فردوسي و اطراف پارك ملت تعداد زيادي از چماق داران حضور دارند و گارد ويژه و نيروي انتظامي در اين مناطق مستقر هستند . اين سنگين ترين آرايش نظامي است كه تاكنون در يك سال گذشته در اين شهر ديده شده.


مشهد - بنا به گزارش رسيده از مشهد در ساعت 2015 در پارك ملت اين شهر و خيابان سجاد و احمد آباد مردم بهم پيوسته اند و شعار «مرگ بر ديكتاتور» سر ميدهند.

+++++++++++++
زاهدان - دانشگاه زاهدان
درساعت 1915 حدود 20 تا 30 نفر جلوي سلف دانشگاه زاهدان تجمع كرده اند ومنتظر هستند تا ديگر دانش جويان به آنها ملحق بشوند و تجمع را شكل بدهند.
+++++++++++++
زاهدان - دانشگاه زاهدان
درساعت 1900 حدود ده تا بيست نفر از دانشجويان دانشگاه زاهدان به هم پيوسته اند و طي خبري كه به دستمان رسيده تجمع تا نيم ساعت ديگر صورت ميگيرد. بنا به گفته شاهدان از ديروز دانشجويان در دانشگاه زاهدان شعار الله اكبر ميداده اند.
+++++++++++++
بوشهر - درساعت 1900 حدودا 300تا 400 نفر در ميدان امام واقع در شهر بوشهر تجمع كردند و در حال شعار دادن هستند و صداي شعار دادن آنها به گوش ميرسد.در اين شهر فضاي امنيتي بالايي حاكم است
+++++++++++++
اصفهان - در ساعت 12ظهر، در نجفآباد درگيری شده و دو برابر مردم، لباس شخصی وجود دارد . به ماموران حق تير نيز داده شده است. در اين درگيري نيروهاي سركوبگر از گاز اشكآور استفاده كرده است بطوريكه فضا اكنده از گاز اشكآور ميباشد
+++++++++++++
شيراز -وضعيت دانشگاه شيراز
امروز در ساعت 1600 در دانشگاه شيراز جو پليسي حاكم بود . بدليل فشار نيروي انتظامي دانشگاه را امروز به زور تعطيل كردند و دانشجويان را از دانشگاه بيرون كرده و به داخل دانشگاه راه نمي دادند .

فيلم 22 خرداد- اطراف انقلاب

فيلم 22 خرداد-مشهد

فيلم22 خرداد ميدون آزادي

فيلم در آزادي 22 خرداد

دانشگاه شريف- نصرمن الله

دانشگاه شريف- مرگ بر ديكتاتور

دانشگاه شريف - مرگ بر تو

فيلم دانشگاه شريف توپ تانك بسيجي

تهران :وضعيت ميدان انقلاب

تهران :وضعيت ميدان انقلاب
درساعت 1730 درميدان انقلاب هركسي براي يك لحظه هم توقف ميكرد با گلوله هايي كه رنگ خون بود به او شليك ميكردند . نيروهاي انتظامي جلوي درب دانشگاه تهران بصورت انبوه و فشرده چيده شده است. يك مرد 40 ساله اي را خيلي كتك زدند و به گلوي يك دختر بچه گلوله پلاستيكي خون افشان زدند . اين گلوله ها توسط موتورسواران لباس شخصي شليك ميشد كه هيچكدام پلاك ندارند.
تهران ـ ساعت وقوع: 1900
در اميرآباد درگيريهاي سنگين رخ داد كه طي آن چند نفر دستگير شدند و ماموران به شدت به مردم حمله كرده و آنها را مورد ضرب و جرح قرار دادند. در چهار راه و ميدان مصدق درگيريها زياد شده است. آخرين خبرها حاكي از آنست كه در ميدان امام حسين،دانشگاه تهران و ميدان فردوسی: لحظه به لحظه به جمعيت افزوده ميشود.
در ميدان آرژانتين شعارهای پراکنده از سوی مردم داده ميشود. حضور انبوه ونهای ضدشورش و نيروهای گارد در اين ميدان بوضوح به چشم ميخورد.
مدارس حدفاصل فلسطين و ميدان انقلاب توسط نيروهاي انتظامي به بازداشتگاه تبديل شده است

خبر از روز22 خرداد

تهران ـ برخورد شديد با مردم در تخت طاووس
ساعت وقوع: 1900
تعدادي از مردم که در حوالي تخت طاووس جمع شده بودند و در حال به هم پيوستن بودند با حمله موتورسواران وحشي از دو سمت مخالف مواجه شدند که اين ماموران با باتوم به مردم حمله کردند در ان حمله حداقل سه تن که يكي از آنان دختر بود بازداشت شدند ، مردم به کوچه ها ي اطراف پناه برده اند و چند نفر که زخمي شده اند به خانه ها ي مردم برده شدند که مورد مداوا قرار بگيرند

تهران ـ در ساعت 1845 در چهار راه نواب شلوغ بود . هم نيروي امنيتي زياد است هم مردم زياد هستند ولي اجازه شكل گرفتن تجمع را نمي دهند. ماموران از ترس شكل گيري تجمع حتي براي چراغ قرمز هم اجازه توقف به ماشين ها رانمي دهند .
تهران - ساعت وقوع: 1730
ميدان انقلاب در حال حاضر شلوغ است. نيروي انتظامي با موتور در حال متفرق كردن مردم است و هم چنين با باتوم مردم را ميزنند. درگيري بين مردم و نيروي انتظامي ادامه دارد
مشهد - حوالي ساعت 16.30 بعد از ظهر تعدادي از مردم در پارك ملت تجمع كرده بودند ولي هنوز شعار نمي دادند سعي مي كردند پراكنده باشند كه مورد هجوم قرار نگيرند. اما با آمدن نيروي انتظامي هركس به جانبي حركت كرد و عملا متفرق شدند. تعداد نيروهاي انتظامي زياد بود و 3 اتوبوس هم با خود آورده بودند. ماموران مانع فيلمبرداري مردم ميشدند.
از صبح امروز دانشگاه فردوسي مشهدو همچنين دانشگاه آزاد قاسم آباد تحت كنترل شديد نيروهاي انتظامي و امنيتي قراردارد وغلظت نظامي در اين مناطق بطور محسوسي بالا ميباشد درهمين رابطه حتي دانشجوياني راكه امتحان داشتند بدون كارت رسمي اجازه ورود به دانشگاه داده نميشد .
از ساعت 1800 مامورين يگان ويژه ونيروي انتظامي جديدي به مناطق پرجمعيت بخصوص مناطقي مثل سجاد ,تقي آباد ,احمد آباد و فلكه ميدان پارس اعزام شده اند دركليه اين مناطق مردم بصورت دسته هاي كوچك و پراكنده در منطقه حضور دارند اين مورد بطورخاص در فلكه ميدان پارس گسترده تر و بيشتر ميباشد مردم ودانشجويان آماده فرصت براي شكل دادن به يك تظاهرات بزرگ ميباشند
ديشب يك موتور سوار با دونفركه ازيكان ويژه كه درتركش سوار بودند يك دانشجوي دانشگاه فرودسي مشهد را دستگير كردند و تا صبح كتك زدند .آنها پاسپورت لب تاب او را ميخواستند و بعد از گرفتن تعهد او را آزاد كردند لازم به ذكر است كه وي فعال دانشجويي است

خبراز22 خرداد ساعت 6 شب

تهران ـ تجمع مردم در اطراف ميدان ولي عصر
اطراف ميدان ولي عصر مردم به صورت پراکنده در حال راهپيمايي و شعار دادن هستند ، در خود ميدان ولي عصر و هفت تير عده زيادي از بسيجي ها و نيروهاي ضد شورش حضور دارند. نکته جالب حضور بيشتر زنان در اين تجمع هاست که بدون ترس شعار مي دهند ، در ميدان ولي عصر يک خانم بسيار مسن با نزديک شدن به نيروهاي ضد شورش به انها شديدترين فحشها را داد و انان را مزدور خواند ، اين نيروها هم به علت سن بالاي اين خانم نمي توانستند با وي برخورد کنند ، اين اقدام وي مورد خوشحالي مردمي بود که به اين نيروها نگاه مي کردند
تهران ـ وضعيت ميدان ونك
در ميدان ونك ماموران سركوبگر، مردم را كه قصد تجمع و تظاهرات داشتند به قصد كشت كتك ميزنند . يك شاهد عيني در صحنه گفت كه يك جوان 20 ساله را مامورين به شدت كتك ميزدند كه به زمين افتاده بود . مردم تلاش دارند تجمع كنند اما مامورين سرسختانه مانع ميشوند .
تهران ـ در حالي که صداي مبهم شعار دانشجويان از داخل دانشگاه شريف شنيده ميشد عدهاي از بسيجيان در جلوي درب دانشگاه تجمع کرده واجازه نمي دادند که دانشجويان معترض از داخل دانشگاه به بيرون راهي داشته باشند وصداي انها به زحمت شنيده ميشد. موتور سواران يگان ويژه در خطوط مخصوص اتوبوس باسرعت زياد به صورت گله اي حرکت ميکردند
دو جوان که به صورت مخفي در حال فيلمبرداري بودند در داخل ايستگاه اتوبوس تندرو توسط لباس شخصي ها شناسايي شدند وبه شدت مورد ضرب وشتم قرار گرفته وبا اتومبيل گشت به مکان نامعلومي برده شدند

دانشگاه شريف 22 خرداد- ياردبستاني

دانشگاه شريف 22 خرداد - شعار دروغگو

دانشگاه شريف 22 خرداد- الله اكبر

دانشگاه شريف 22 خرداد 1 سكوت

خامنه اي بدونه بزودي سرنگونه






خبراز 22 خرداد

مردم آزاديخواه اراک امروز بعد از ظهر در پارک مرکزي شهر تجمع کردند
---------------------------------------
تهران - ساعت 1200 تعدادي از دانشجويان دانشگاه تهران در جلوي دانشكده فني تجمع كرده بودند كه حراست به آنها حمله كرده و تلاش ميكند كه متفرق كند ولي دانشجويان مقاومت ميكنند.

----------------------------------------
تهران - دانشجويان دانشگاه شريف ساعت 1530 مقابل دانشگاه جمع شدند. حراست تلاش مي كند كه برنامه شكل نگيرد اما دانشجويان مقاومت مي كنند سرود يار دبستاني را مي خوانند.
---------------------------------------
تهران - مردم تهران به حرکت در آمدند. بنا به خبر شاهدان عينی از تهران، مردم از اقصی نقاط تهران برای تظاهرات عليه حکومت اسلامی راه افتاده اند. جمعيت در نزديکيهای کريمخان و ميدان وليعصر لحظه به لحظه در حال افزايش است.
--------------------------------------
تهران-دورميدان انقلاب ماشين هاي ون انتظامي بهمراه 30 موتورسوار ايستاده بودند .
در دانشگاه تهران درگيري بود وصداي شعار دانشجويان مي آمد و اين درگيري تا ميدان انقلاب بود
در دانشگاه صنعتي شريف شلوغ بود ودرگيري بود . صداي الله اكبر بيرون ميآمد . بسيجي ها جلوي دانشگاه را گرفته بودند و مردم را متفرق ميكردند ومانع ملحق شدن مردم به دانشجويان ميشدند
مردم دارند وارد خيابانها ميشوند .
------------------------------------------
تبريز - جمعه شب دانشجويان دختر دانشگاه تبريز، طي يك حركت اعتراضي شيشه هاي خوابگاه دخترانه شهدا در تبريز را شكستند.
---------------------------------------
تهران - دانشجويان دانشگاه تهران تجمع كرده اند و شعار مرگ بر اين دولت مردم فريب مي دهند.
--------------------------------------
وضعيت دانشگاه تهران
در داخل دانشگاه تهران درگيري است و دانشجويان در حال شعاردادن هستند و تعدادي از دانشجويان دستگير شدند. دانشجويان به سمت در دانشگاه در حركتند كه بتوانند از دانشگاه خارج شوند و به خيابانها بيايند حراستي ها دارند از خروج دانشجويان جلوگيري ميكنند.
-------------------------------------
تهران-وضعيت دانشگاه شريف
در جلوي دانشگاه شريف دانشجويان تجمع كرده اند و اقدام به دادن شعار كردند و در حال حاضر اين تجمع اعتراضي ادامه دارد و درگيري هم با انتظامي ادامه دارد .
--------------------------------
تهران ـ دانشگاه تهران
نيروهاي سركوبگر انتظامي بداخل دانشگاه تهران گاز اشكآور شليك كرده و دانشجويان همچنان در حال شعار دادن و مقاومت هستند.
دانشگاه شريف:
نيروي انتظامي يك ديواره از خودشان درمقابل درب دانشگاه ايجاد كرده اند كه دانشجويان از دانشگاه خارج نشوند و دانشجويان هم شعار ميدهند و دنبال راهي براي خارج شدن هستند.
----------------------------------
تهران - چند نفر از دانشجويان دانشگاه صنعتي شريف را دستگير كردند و جلوي درب دانشگاه نيز مأموران چيده شده اند. تعدادي از دانشجويان شريف تلاش ميكنند كه از درب خارج شوند اما نمي شود. دانشجويان دو نفر از حراستي ها را كتك زدند.
تهران ـ دانشگاه تهران
در حال حاضر تظاهرات در دانشگاه تهران لحظه به لحظه بيشتر تر ميشوند ماموران دارند مردم را از هم جدا وبه كوچه ها ميفرستند داخل دانشگاه دانشجويان با پلا كارد ديده ميشوند.
---------------------------------
تهران ـ در پل حافظ بين مردم و نيروهاي گاردي درگيري شد.
تهران ـ درخيابان وليعصر بسمت ميدان انقلاب مردم سطلهاي زباله را وسط خيابان به آتش كشيدند.
--------------------------------
تهران - در خيابان سلمان نزديك ميدان امام حسين، حضور مردم در حال گسترش است ولي
نيروهاي امنيتي از چند ساعت پيش نيرو چيدهاند.
تهران ـ بنا به خبرهاي رسيده، در حال حاضر در ميدان ونك نيز درگيري شروع شده است
------------------------------
تهران - همه ميدانها و خيابانهاي تهران پر از نيروي انتظامي است يك سطل آشغال بين چهارراه مصدق و فردوسي در خيابان رازي را جوانان آتش زدند .
درحال حاضرتجمع در چهارراه مصدق ادامه دارد و جوانان به نيروهاي انتظامي تهاجم كرده و آنها را وادار به فرار كردند.

شهيد مهدي بهارلو




شهيد مريم سودبر




دانشجويان خوابگاه دستغيب شيراز آمادگي خود را اعلام کردند

دانشجو نيوز
دانشجويان خوابگاه دستغيب شيراز با سر دادن شعار آمادگي خود را اعلام کردند
شنبه, ۲۲ خرداد ۱۳۸۹
شب گذشته فرياد "الله اکبر"، خوابگاه دستغيب دانشگاه علوم پزشکي شيراز را به لرزه در آورد.
به گزارش دانشجونيوز، شب گذشته دانشجويان خوايگاه دستغيب دانشگاه علوم پزشکي شيراز از ساعت ده و سي دقيقه شب به طور منسجم به سر دادن «شعارهاي الله اکبر» و «مرگ بر ديکتاتور» پرداختند و آمادگي خود را براي شرکت در تجمع اعتراضي روز شنبه اعلام نمودند.
دانشجويان، زمان حضور دانشجويان در ساعت شش بعد از ظهر، و مکان آن نيز در پرديس ارم خوابگاه هاي دانشگاه شيراز اعلام شده است.
روز گذشته دانشجويان شهرهاي ياسوج و شهرکرد نيز با انتشار بيانيه هايي براي شرکت در راهپيمايي روز ۲۲ خرداد اعلام آمادگي کردند.

خبرهاي 21 و 22

تبريز - جمعه شب دانشجويان دختر دانشگاه تبريز، طي يك حركت اعتراضي شيشه هاي خوابگاه دخترانه شهدا در تبريز را شكستند.

--------------------------------------------
تهران - ساعت 22:15 تا 22:40 که منطقه پاسداران هروی از اون ور اختیاريه و دیباجی و دروس(تهران) صدای الله اکبر خیلی فراگیربود
-------------------------------------------

در شهرك اكباتان الله اكبر گفته شده است درانتها شعار مرگ بر خامنه اي و مرگ بر ديكتاتور ميگفتند
--------------------------------------------
به علت تصويب قطعنامه شوراي امنيت دانشجوهاي خوابگاه صنعتي اصفهان الله اكبر گفته اند
--------------------------------------------
امشب در شب 22 خرداد ,در منطقه اكباتان مردم بانگ الله اكبر و شعار مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر خامنه اي سر دادند
-------------------------------------------
اصفهان - شاهين شهر - جمعه شب ساعت 22 درنقاط مختلف شاهين شهر بانگ الله اكبر در سطح شهر شنيده ميشد

شهيد محمود رئيسي نجفي