۱۳۸۹ تیر ۸, سه‌شنبه

مادر «آرمان رضاخانى»، بعد از ملاقات با فرزندش دستگير شد


مادر «آرمان رضاخانى»، بعد از ملاقات با فرزندش دستگير شد
مادر آرمان رضا خانى نخبه ۱۹ ساله پس از ملاقات با فرزندش بازداشت و به مکان نامعلومى منتقل شد.
به گزارش رسيده، خانم رضا خانى که به مدت شش ماه از ملاقات با فرزندش محروم بود پس از انتقال وى به بند ۳۵۰ موفق به کسب اجازه ملاقات حضورى از دادستان تهران شده بود صبح روز دوشنبه پس از ملاقات با فرزندش بهدليل نامعلومى بازداشت شد. بنا به اين گزارش اين دومين بار است که اعضاى يک خانواده پس از ملاقات حضورى دستگير مىشود، پيشتر از اين يکى از اعضاى خانواده کيارش کامرانى بازداشت و روانه بند ۳۵۰ شده بود.
آرمان رضاخانى دانشجوى بازداشت‌شده در جريان قيام سال ۸۸ است. وى متولد بهمن ۱۳۶۹ و دانشجوى رشته مهندسى آى‌تى است. او يکى از برگزيدگان استانى دهمين جشنواره جوان خوارزمى شهر تهران است. پدرش محمدرضا رضاخانى، مترجم کتاب امپرياليسم ژاپن در مهرماه سال ۱۳۷۱ هنگام نزاع با جلال‌الدين فارسى جنايتكار که در اطراف شهريار مشغول شکار کبک بود، به ضرب گلوله فارسى کشته شد.
آرمان رضاخانى مدت چند ماه را در انفرادى گذرانده و گفته مىشود در برابر وعده دروغين آزادى و عدم آزار خانواده مجبور به اعترافات دروغين شده است.
بنابه اين گزارش، آرمان در حال حاضر از وضعيت جسمانى خوبى برخوردار نيست. او به شدت کاهش وزن داشته است و مانند بسيارى از زندانيان ديگر سرفههاى خشک و ممتد مىکند که نشان از بيمارى مزمنى است که مسئولين زندان اوين به اين علامتها بىتوجه بوده و هيچ درمان مناسبى را انجام نمىدهند. در پى قطع گاز در زمستان و بهار اکثر زندانيان از جمله آرمان رضاخانى به سرما خوردگى سختى مبتلا شدند که درجهت بهبود اين وضع از طرف مسئولين هيچ اقدام جدى صورت نگرفت.
محمد نورى‌زاد در پنجمين نامه سرگشاده‌اش به على خامنه‌اى گفت با آرمان رضاخانى، در زندان اوين بوده است. وى نوشت:
«من اين روزها، با جوان نوزده ساله‌اى هم‌نشين و هم‌بند هستم که مجموعه‌اى از خردمنديها و درستى‌ها با اوست. المپيادى است. برنده جشنواره خوارزمى است. اين جوان اما به اتهام متداول توهين به رئيس‌جمهور و تبليغ عليه نظام، پنج ماهونيم است که در زندان است. اين جوان، شصت روز در زندان انفرادى بوده و توسط بازجوهاى تند و بى‌ادب خود، کتک خورده و تهديد شده است. اين جوان، همان است که آقاى جلال‌الدين فارسى، پدرش را به ضرب گلوله تفنگ شکارى خود کشته است. اين جوان، اکنون هفده سال است که چشم به راه تراوش حق و عدالت، از اسلام اختراعى ما است. اسلامى که آقاى جلال‌الدين فارسى قاتل را به پرداخت يک ريال از پول خون پدر او ملزم نکرده است. اسلامى که آقاى جلال‌الدين فارسى قاتل را آزاد گذارده، و خود او را که به ابراز نشاط سياسى‌اش مشغول بوده، به زندان و انفرادى و تحمل ناسزا و ضرب و شتم در انداخته است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر