۱۳۸۹ خرداد ۱۶, یکشنبه

شرايط حاد و غيرانسانى زندانيان سياسى در زندان گوهردشت


به گزارش ”فعالين حقوقبشر و دمکراسى در ايران“ (۱۴خرداد۸۹ ) وضعيت و شرايط زندانيان سياسى بند ۳ معروف به بند کارگرى در زندان گوهردشت کرج که اخيرا به اين بند منتقل شدهاند حاد و غيرانسانى مىباشد.
از روز يکشنبه ۹ خرداد ماه تعدادى از زندانيان سياسى از بندهاى ۲ ، ۴ ، ۶ و زندان موسوم به کچوئى پرديس کرج به بند ۳ معروف به بند کارگرى زندان گوهردشت کرج منتقل شدند که تا بهحال تعداد آنها در حدود ده نفر تخمين زده مىشود. اسامى تعدادى از زندانيان سياسى که به اين بند منتقل شدهاند عبارتند از: احمد زيد آبادى، منصور رادپور، ارژنگ داودى، مسعود باستانى، عليرضا کرمى خير آبادى، بهنام فيدج (دانشجو از دستگير شدگان اعتراضات)، مصطفى اسکندرى (از دستگير شدگان اعتراضات)، مهدى محموديان، رضا رفيعى و حشمت الله طبرزدى مىباشند. تمامىزندانيان سياسى نامبرده فوق در حسينيه اين بند زندانى هستند. آنها فاقد هرگونه امکانات اوليه مىباشند و از داشتن تخت محروم هستند و زمين خواب مىباشند. تمامى امکانات اوليه مانند زير اندار که در اين حسينيه فرش شده بود قبل از انتقال زندانيان سياسى به آن‌جا، خارج شده و به انبار بند منتقل کردهاند. در حال حاضر فقط موکتى بسيار کثيف کف اين حسينيه مىباشد.
زندانيان با حداقل وسائل خود چند روزى است که با اين شرايط غيرانسانى در آن‌جا اسکان داده شدهاند.

از طرفى ديگر زندانيان بند کارگرى در حسينيه دائم تردد دارند و پاسدار بندها مراسم مختلفى در آن برگزار مىکنند که گاها تا نيمههاى شب ادامه مىيابد اين مراسم که با صداى بلند برگزار مىشود باعث فشارهاى روحى و روانى و مانع استراحت زندانيان سياسى مىشود.

رئيس بند ۳ فردى است بنام گرامى که از جمله کسانى مىباشد که در جريان قتلعام زندانيان سياسى در دهه۶۰ در اين زندان فعالانه شرکت داشته است و با افتخار از قتلعام زندانيان سياسى آن دوران ياد مىکند. اين فرد در حال حاضر از قرصهاى روان گردان استفاده مىکند و به مواد مخدر معتاد مىباشد رفتارهاى غيرانسانى با زندانيان سياسى دارد و دائم دنبال بهانه جويى است. همچنين يکى از پاسداربندهاى اين بند بنام نادرى از جمله کسانى بود که در جريان قتلعام زندانيان سياسى در سال ۶۷ خود چهار پايه را از زير پاى زندانيان سياسى مى کشيده است و اين کار را از افتخارات خود مىداند. پاسدار بند نادرى مىگويد سعى مىکرده است که در کشيدن چهار پايه هنگام اعدام زندانيان سياسى در سال ۶۷ از ديگر پاسدارها گوى سبقت را بگيرد او نسبت به ديگر پاسداران بيشترين چهار پايهها را کشيده است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر