۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

سيزده بدر؛ تا کور شوند آنانيکه از جشن و شادي اين ملت مي ترسند


در حاليکه هشت ماه جنبش قدرتمند سبز از مناسبت هاي حکومتي براي اعتراض و حضور خود بهره مي برد پس از 22 بهمن بسياري بر اين باور رسيدند که زمان اين نوع حرکتها سپري گشته و جنبش بايد وارد فاز جديدي از حرکت شود. از اين رو مي توان چهارشنبه سوري را آغاز گر اين فاز جديد تلقي کرد. فازي که مناسبت آن حکومتي نبود و از اينرو تمام شرکت کنندگان در آن به سبزها اختصاص مي يافت و مصادره آن براي حکومت مقدور نمي بود.
دومين مناسبت روز سيزده بدر است
جشن ايراني سيزده بدر يکبار ديگر فرا مي رسد تا به اهريمنان نشان دهد که تاريخ اين مرز و بوم لبريز از اين جشن ها و سرورهاست و هر يک از اين جشنها فرصتي است براي نشان دادن سبزي ايرانيان. تاريک انديشان تاريخ وحشت زده از مراسم هاي ملي ما سعي فراواني در نابودي آنان بکار بستند اما مگر مي شود .مگر مي شود رسوم چندين هزار ساله ملتي اين چنين به سوي نابودي رود.
سيزده بدر را با خانواده هايمان خواهيم آمد ...سبز خواهيم شد و جشن خواهيم گرفت تا کور شوند آنانيکه از جشن وشادي اين ملت مي ترسند. سيزده بدر از خانه برون خواهيم زد به شادي خواهيم پرداخت و دور هم جمع خواهيم گشت و با اين جمع شدنمان آتش بر خرمن خرافات و استبداد و تاريکي اين جزم انديشان خواهيم کشيد.
پارک هاي لاله ، ملت، خزانه، سرخه حصار، چيتگر در سيزده بدر منتظر حضور سبزمان هستند. اين پارک ها که در پنج نقطه پراکنده تهران قرار دارند از شلوع ترين و شناخته ترين پارکهايي هستند که مردم در روز سيزده بدر بسوي آنها مي روند. برخي از دوستان اصرار داشتند که تعداد پارکها کم است اما قرار نيست تا تمام توان کودتا را در اين پنج پارک جمع کنيم اين پنج پارک و ساير پارکهاي کشور در آن روز ميزبان حضور سبزها هستند و اين پنج پارک نمادي از اين حضور هستند .

بهروز جاويد تهراني زنداني مقاوم در معرض

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني در معرض انتخاب ، قرار گرفتن در کنار قاتلان حرفه اي که هدف حذف فيزيکي او است و يا باقي ماندن در سلولهاي انفرادي بند 1 معروف به سگدوني و ادامه شکنجه هاي وحشيانه و غير انساني است.
روز دوشنبه 9 فروردين ماه زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني در معرض 2 انتخاب قرار داده شد.انتخاب اول خروج از سلولهاي انفرادي و رفتن به سالن 3 بند 1 زندان گوهردشت و قرار گرفتن در سلول باند مافيايي که توسط مسئولين زندان برپا شده و حمايت مي شود و در سرکوب زندانيان ،جاسوسي ، توضيع مواد مخدر و ارتکاب قتل در زندان شهرت دارند قرار گيرد که عملا از اين طريق قصد دارند او را توسط اين باند مافيايي که عامل مسئولين زندان هستند حذف فيزيکي نمايند.انتخاب دوم ماندن در سلولهاي انفرادي بند 1 معروف به سگدوني است و ادامه يافتن شرايط طاقت فرسا و غير انساني است. زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني از پذيرفتن خواست کرماني،فرجي و آخريان که هدف آنها حذف فيزيکي او است خوداري کرد و به آنها گفت : من بايد در کنار ساير زندانيان سياسي قرار گيرم و هر دو پيشنهاد شما غير انساني و غير قانوني و غير قابل قبول است.
کرماني رئيس حفاظت و حسن آخريان رئيس بند 1 مدت بازداشت او را در سلولهاي انفرادي معروف به سگدوني تمديد کردند. اين در حالي است که پيش از اين به او گفته شده بود که به مدت 20 روز در سلولهاي انفرادي باقي خواهد ماند که اين مدت عملا روز يکشنبه به پايان رسيد.
پيش از اين کرماني و فرجي رئيس و معاون حفاظت و اطلاعات و حسن آخريان رئيس بند 1، زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني را تحت فشارهاي روحي و جسمي قرار داده بودند، که او مي بايست تمامي اخباري که از شرايط قرون وسطائي زندان گوهردشت کرج منتشر مي گردد را تکذيب و غير واقعي اعلام نمايد. حسن آخريان بخصوص روي اين موضوع تاکيد داشت که زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني آزاد سازي بند 1 در روز 21 بهمن را تکذيب کند و همچنين تکذيب خبر گوشمالي دادن و عريان کردن و فرار مفتضحانه حسن آخريان از بند 1 زندان گوهردشت توسط زندانيان را تکذيب کند. در غير اينصورت در آنجا (سگدوني)آن قدر باقي خواهد ماند تا از بين برود.
زندان سياسي بهروز جاويد طهراني خطاب به آنها گفت: در مرام زنداني سياسي دروغگويي جايگاهي ندارد و ما به خاطر حق و حقيقت گويي اينجا هستيم و نمي توانيم واقعيت که روي داده را تکذيب کنيم و الا تفاوت ما و شما در چه چيزي است.
شخصيت فداکار و روحيه نوعدوستي و احترام به ديگران وتوجه خاص به مسائل و مشکلات زندانيان و ساير خصوصيات انساني والاي اين زنداني سياسي تاثيرات بسزائي در ميان زندانيان عادي ايجاد کرده است بطوريکه اکثر آنها حامي او و پيگير مستمر وضعيت اين زنداني سياسي هستند.
تهديدات علني و تمامي دلايل و شواهد حاکي از آن است که سر بازجوي وزارت اطلاعات سعيد شيخان بازجو ومسئول پروندسازي عليه آقاي جاويد طهراني در پشت پرده حذف فيزيکي اين زنداني سياسي است. کساني که مامور به اجرا در آوردن اين طرح پليد و غير انساني هستند عبارتند از؛ علي حاج کاظم رئيس زندان،علي محمدي معاون زندان،کرماني و فرجي رئيس و معاون اطلاعات زندان و حسن آخريان رئيس بند 1 که نسبت به زندانيان سياسي کينه ضد انساني دارد. حسن آخريان سال گذشته با ضرب وشتم آقاي جاويد طهراني را به سلولهاي انفرادي بند 1 معروف به سگدوني انتقال داد و بيش از 7 ماه تحت شکنجه هاي وحشيانه جسمي و روحي قرار داشت و عليرغم گذشت 1 سال همچنان در بند 1 نگهداري مي شود. تا به حال هيچ زنداني سياسي براي مدتي طولاني در اين بند اسير نبود. حسن آخريان از سازمان دهندگان حملات خونين عليه زندانيان سياسي بند 2 بود واين فرد از جمله کساني که باعث قتل زنده ياد امير حسين حشمت ساران است.حسن آخريان هنگام قتل زنده ياد ساران رئيس بند 2 زندا گوهردشت کرج بود.اوبه خاطر اخاذي از زندانيان بند 6 مدتي به زندان قزل حصار انتقال يافت ولي رفتارهاي و حشيانه او باعث شد که او را مجددا به بند 1 زندان گوهردشت منتقل کنند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، نسبت به خطر جدي که متوجه جان بهروز جاويد طهراني است هشدار ميدهدو تمامي شواهد حاکي از قصد جدي بازجويان وزارت اطلاعات و حسن آخريان مبني حذف فيزيکي اين زنداني سياسي است. لذا از کميسر عالي جقوق بشر ملل متحد و ساير مراجع و سازمانهاي بين المللي خواستار اقدامات عاجل براي نجات جان اين زنداني سياسي است.
فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران

خانواده هاي دستگير شدگان هر روز هر شب در مقابل اوين

خانوادههاى دستگيرشدگان قيام و مردم تهران روز گذشته در مقابل زندان اوين تجمع كردند و خواستار آزادى فورى عزيزانشان شدند. همزمان با اين تجمع تعدادى از دستگيرشدگان آزاد شدند، يكى از زنان دستگيرشده كه از زندان آزاد شده بود، گفت: عكسى از جوانان معترض را به من نشان ميدادند و مىگفتند اين عكس توست در حالىكه عكس ربطى به من نداشت.
هرانا-9-1-89

حمايت از زندانيان


خانوادههاى زندانيان سياسى كرمانشاه مراسم تحويل سال را در مقابل زندان اطلاعات كرمانشاه برگزار كردند.
خانواده‌ ها؛ سپس بهسر مزار کيانوش آسا شهيد قيام سراسرى رفته و ياد او را كه مصادف با روز تولدش بود، گرامى داشتند.
كيانوش آسا، دانشجوى فوق ليسانس مهندسى شيمى در دانشگاه علم و صنعت بودكه پس از دستگيرى در آستانه 30خرداد، به دست دژخيمان رژيم آخوندى در زير شكنجه به شهادت رسيد

مريم ضياء پس از تحمل 13 روز اعتصاب غذا لحظاتي پيش از زندان اوين آزاد شد

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران،خانم مريم ضياء فعال کودکان پس از 13 روز اعتصاب غذا و با ايستادگي و مقاومت و دفاع از حقوق خود و بر اثر فشارهاي بين المللي و رسانه اي ناچار به ازادي او شدند.
غروب روز دوشنبه 9 فروردين ماه خانم مريم ضياء فعال کودکان پس از تحمل نزديک به 3ماه زندان و 13 روز اعتصاب غذا وبا ايستادگي و دفاع از حقوق خودش و همچنين بر اثر فشارهاي بين المللي و رسانه اي لحظاتي پيش از زندان اوين آزاد شد. او در طي 13 روز اعتصاب غذا و جنگ رواني بازجويان وزارت اطلاعات عليه وي و خانواده اش دچار کاهش وزن شده بود، افت شديد فشار خون،ضعف شديد و شرايط او به حدي به وخامت گراييده بود که روز گذاشته او را به بهداري زندان منتقل کردند.اما او در طي اين مدت بر خواست به حق خود پافشاري کرد و همچنان که اعلام کرده بود تا آزادي از زندان به اعتصاب غذاي خود ادامه خواهد داد.خانم ضياء پس از خروج از زندان اقدام به شکستن اعتصاب غذاي خود نمود.
هنگام خروج از زندان اوين مورد استقبال گسترده خانواده اش و خانواده ها ي دستگير شدگان و مردم که در مقابل زندان اوين تجمع کرده بودند قرار گرفت و با دست زدن و سوت کشيدن نسبت به او ابراز احساسات مي کردند. عليرغم شرايط سخت جسمي که در اثر اعتصاب غذاي نسبتا طولاني و فشار بازجويان وزارت اطلاعات اما او از روحيۀ بالايي برخورد بود و از استقبال کنندگان با لبخند و دست تکان دادند تشکر مي کرد.
در حال حاضر تعداد زيادي از خانواده هاي دستگير شدگان در مقابل زندان اوين تجمع کرده اند و تجمع آنها تا اين لحظه منجر به آزادي تعدادي از دستگير شدگان شده است. خانواده ها همچنان در مقابل زندان اوين تجمع کرده اند و بر خواست خود مبني بر آزادي فوري و بي قيد و شرط عزيزانشان پافشاري مي کنند.
فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
09 فروردين 1389 برابر با 29 مارس2010

در آستانه سال نو ياد ندا شهيد خون فشان قيام


تلويزيون العربيه از تهران گزارش داد: بمناسبت سال جديد ايرانى كه روز يكشنبه شروع شد، خانواده و دوستان ندا آقاسلطان در مزارش در بهشت زهرا در تهران ياد او را گرامى داشتند. ندا هنگام شركت در اعتراضات مسالمتآميز به قتل رسيد…
همچنين مردم تهران ، دسته دسته در شب عيد و روزهاي عيد براي ديدار شهداي قيام و گرامي داشت خاطره تابناك آنان به بهشت زهرا ميرفتند. و اين بيانگر مقاومتي است كه همچنان ادامه دارد ....
"peacegukama@ymail.com"

۱۳۸۹ فروردین ۹, دوشنبه
















12 فروردين جمهوري ايراني
















ما هم در سال تحويل شايد كه جلوي زندان اوين نبوديم ولي قلبمون با شما بود











صف آرايي ظلمت و نور در شب چهارشنبه سوري

در چهارشنبه سوري امسال از هر گوشه اين ميهن ، به همراه آتشي كه نمادي از خشم يك ملت بر عليه ديكتاتوري حاكم بود، رقص و پايكوبي ، شعارهاي ضد حكومتي و مرگ بر خامنه اي بگوش ميرسيد. و اين بيانگر عزم و اراده جوانان و زناني است كه قيام را تا به انتها و رسيدن به پيروزي ادامه خواهند داد.
در اين روز تاريخي، بعد از اينكه خامنه اي فتواي حرام بودن آنرا اعلام كرد، حتي اگر فقط مردم ايران به خيابانهاي مي آمدند و آتش بازي معمول هر ساله را نيز ميكردند ، باز هم برنده اين جنگ رو در رو با دژخيم حاكم ما بوديم . چرا كه به او و اعوان و انصارش و به جهانيان اين ندا را مي رسانديم كه ما براي فتوا و دستورات ولي فقيه جنايت پيشه ارزشي قائل نيستيم و ما درست همان كاري را ميكنيم كه تو مزدورانت از آن بيزاريد و در هراس ... به همين دليل اين جشن ملي ، مثل هر سال نبود، بلكه يك حركت نمادين و اعتراضي بر عليه ولي فقيه رو به موت بود و از هر حيث مايه پيروزي و شادي و اميد به آينده اي درخشان كه آزادي را براي ما براي ما به ارمغان خواهد آورد . در اين روز هزاران عكس خامنه اي و احمدي نژاد را در آتش سوزانديم و شعار هاي ضد حكومتي سر داديم، نشان داديم كه اين حاكميت در تماميتش نامشروع است و نشان داديم كه با همه بوق و كرنايي كه نيروهاي سركوبگر سر داده بودند مزدوران توان مقابله با ما را ندارند و ما كاري را خواهيم كرد كه بايد بكنيم ، يعني مقاومت و استقامت و ”نــــه” گفتن به دژخيمان حاكم و اين پاسخي بود كوبنده و قاطع كه از جانب جوانان و زنان آزاده ايران به دشمنان اين مرز و بوم داده شد.
همه مردم ايران در سراسر ميهن و همچنين در سراسر دنيا نظاره گر اين صحنه حماسي بودند كه در شهرهاى مختلف ايران از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب كشور و در تهران بزرگ از تهرانپارس، نظام آباد، تهراننو تا آرياشهر، شهرك غرب، پل گيشا، اكباتان، ستارخان و آذربايجان و از شوش، جواديه، نازىآباد و خزانه و خانى آباد، تا ميدان ونك و وليعصر، مردم و جوانان دلير ايران با شعارهاى مرگ بر ديكتاتور و مرگ بر خامنهاى، تصاوير ولىفقيه و فتواى مسخرهاش را با هم در آتش سوزاندند.
در واقع شعله ور شدن خيزش چهارشنبهسورى در سراسر ايران از اصفهان و شيراز و اهواز و مشهد و كرمانشاه و اروميه و نجف آباد، شهركرد و ايلام، لاهيجان و كرج و بروجرد و ايرانشهر و قم و ساير شهرهاى ميهنمان، ظرفيت انقلابى جامعه و عزم مردم و جوانان بهپاخاسته را براى به زير كشيدن حكام يزيدي و تغيير دموكراتيك به همگان نشان داد.
قيام كنندگان با به آتش كشيدن عكسهاى خامنهاى و خمينى و مراكز و خودروهاى سركوب، پاسخى دندان شكن به اطلاعيه ها و بيانيه هاي تسليم طلبانه از سوى جناح مغلوب حاكميت دادند كه خواستار عدم برگزارى چهارشنبهسورى و خيزش مردم شده بودند. و از مردم ميخواستند كه نه تنها ”ساختار” ولايت فقيه را نشكنند و از شعارهايي بر عليه اصل ولايت پرهيز كنند ، بلكه اساسا بيرون آمدن و بر افروختن آتش را نيز منع ميكردند و مردم را تشويق به درخت كاري و خانه نشيني كرده و سكوت و انفعال و به قول خودشان نپرداختن هزينه را ترويج ميكردند!!
خيزش ملي و قهرمانانه در حالى شكل گرفت كه مزدوران و سركردگان سپاه و انتظامي با همه تدابير و اقدامات سركوبگرانه، صدور حكم اعدام براى دستگيرشدگان قيام عاشورا، دستگيريهاى گسترده و جنگ روانى مىخواستند از آن جلوگيرى كنند.
حال به تعداد اندكي از خبرهاي شب چهارشنبه سوري كه لحظه به لحظه به دستمان ميرسيد توجه كنيد :
با نزديك شدن شب، حدود 1000نفر از مردم نظام آباد، در خيابان مجاور پادگان عشرت آباد در تهران، تجمع كرده و شعارهاى «مرگ بر خامنهاى» و «خامنهاى رفوزه توى آتيش ميسوزه» سر دادند.
در ضلع شمالى ميدان آزادى، مردم پرشور عكس خامنهاى، ولىفقيه و خمينى دژخيم را آتش زدند.
در منطقه گيشا، جوانان با يك مزدور بسيجى كه به ارعاب مردم دستزده بود، درگير شده و موتور وى را به آتش كشيدند.
در خيابان آيت در منطقه رسالت، درگيرى بين مردم و نيروهاى سركوبگر ادامه دارد.
صداى انفجارها ناشى از پرتاب نارنجك دستى و ترقه، مناطق شهرك غرب، ولنجك، خيابانهاى كارون، رودكى و بوستان دوم در خيابان «پاسداران» را فراگرفته است.
در پارك بهارستان، واقع در وحيديه تهران جوانان يك مركز بسيج را به آتش كشيدند. درگيرى شديدى بين مردم و نيروهاى سركوبگر و عوامل نيروى انتظامى و مزدوران لباس شخصى در اين منطقه صورت گرفته است. دود برخاسته از آتشهاى برافروخته شده توسط جوانان دلير اين منطقه را فراگرفته است.
عوامل شهردارى چراغهاى برق اين منطقه را خاموش كرده و مزدوران خيابان منتهى به پارك بهارستان به نام سليمى افضل را مسدود كردند و مردمى كه براى برپا كردن چهارشنبهسورى در پارك جمع شده بودند را محاصره كردند. ولى عدهيى از جوانان با پرتاب ترقه و بمبهاى صوتى به سمت مزدوران، توانستند حلقه اين محاصره را بشكنند.
مردم با طنين شعارهاى «مرگ بر خامنهاى» و ساير شعارهاى ضدحكومتى و با صداى ترقهها انزجار خود از نظام ولايتفقيه را ابراز مىكنند.
در ديگر مناطق تهران، در گيشا، سطلهاى زباله به آتش كشيده شد. در ستارخان نيز درگيرى مردم با مزدوران ادامه داشته است.
در ابتداى خيابان ”گل بانو“ در منطقه وليعصر مردم با سردادن شعار «مرگ بر ديكتاتور» و با پرتاب نارنجك انبوه نيروهاى سركوبگر رژيم را فلج كردند.
در جنوب تهران، در مناطق نازى آباد و هزار دستگاه، خزانه، و خيابان شوش- خانى آباد درگيرى شديد و جنگ و گريز بين جوانان و مزدوران رژيم جريان دارد. شمارى از جوانان بر اثر ضربات باتون مزدوران زخمى و تعدادى از آنان مفقود شدهاند.
در منطقه سعادت آباد، بهرغم گستردگى حضور عوامل نيروى انتظامى، مردم جشن چهارشنبهسورى را برپا كردند
در سراسر منطقه تهرانپارس به ويژه فلكه اول، ميدانهاى هفت حوض، سمنگان، تسليحات و خيابانهاى 150، كرمان و نظام انبوه جمعيت رودرروى رژيم آخوندها چهارشنبهسورى را برپاداشتند.
در اهواز ، ماشين نيروي انتظامي را جوانان به آتش كشيدند و مزدوران را از همان روشنايي هوا دچار ترس و وحشت كرده بودند.
در رشت ، جوانان دانشجو و زنان با شعار خامنه اي حيا كن كشورمو رها كن نفر تماميت نظام را فرياد ميكشيدند .
در اصفهان، جوانان كيوسك نيروى بسيج سپاه پاسداران را در خيابان هاتف، در چهارراه عبدالرزاق، به آتش كشيدند.
در كرمانشاه، بهرغم حضور واحدهاى نيروى انتظامى، جوانان تعداد زيادى لاستيك را آتش زده و به تظاهرات پرداختند.
در ايلام، صدها تن از مردم در مقابل مجتمع فرهنگى رژيم در بولوار موسوم به بهشتى تجمع كرده و شعارهاى ضدحكومتى سر دادهاند.
در اهواز، بهرغم حضور گسترده نيروهاى لباس شخصى، جوانان با ترقه و بمبهاى صوتى، دست به تظاهراتزده و در محلههاى مختلف، از جمله كيانپارس، زيتون و لشگرآباد گردهم آمدهاند. رژيم آخوندى براى جلوگيرى از پيوستن مردم به جوانان، كيان پارس و پارك ساحلى را مسدود كرده تا از ورود خودروها جلوگيرى نمايد.
در لاهيجان جوانان با ترقه و روشن كردن آتش حركات اعتراضى خود را شروع كردهاند.
در مشهد، بهرغم بستن خيابانها توسط نيروهاى سركوبگر، جوانان در خيابانهاى سجاد و آزادشهر و ميدان آزادى، به پرتاب ترقه و فشفشه پرداختند و تصاوير خامنهاى و احمدىنژاد را به آتش كشيدند.
در اصفهان، مردم خشمگين شمارى از مراكز نيروى انتظامى را با پرتاب سنگ مورد حمله قرار دادند. آنها با روشن كردن آتش، نيروهاى سركوبگر را وادار به عقبنشينى كردند. در ساعت20، در منطقه ارغوانيه اصفهان، جوانان ضمن برافروختن آتش به پرتاب پياپى ترقهها پرداختند.
در ساعت 1930 به وقت محلى، در نجف آباد، بيش از 500نفر از مردم ضمن سردادن شعارهاى «مرگ بر خامنهاى»، «مرگ بر ديكتاتور» با نيروى انتظامى درگير شدند و با پرتاب ترقه و فشفشه با آنها كه گاز اشكآور شليك مىكردند، مقابله كردند. بسيجيان و عوامل اطلاعاتى آخوندها با استقرار در چهارراهها، يك حكومت نظامى اعلام شده را برقرار كردهاند، اما قادر به مهار خيزش مردم نيستند.
در ساعت 1945، در شيراز، صدها تن از مردم با شعارهاى ضدحكومتى، عكسهاى خامنهاى را در منطقه ملاصدرا به آتش كشيدند. صداى انفجار ترقهها در سراسر شهر به گوش مىرسد.
در گچساران، صدها تن از مردم در مناطق سه راهى، طالقانى، فنى و حرفهاى، گلزار شهدا چهارشنبهسورى را جشن گرفته و آتش روشن كردهاند.
در ساعت20 در شهريار كرج، انفجار ترقه و آتشبازى همراه با شعارهاى «مرگ بر خامنهاى» و «مرگ بر ديكتاتور» ادامه دارد. مردم با گوشمالى دادن شمارى از مزدوران بسيجى، موتورسيكلتهاى آنها را آتش زدند.
در شهر كرد، شمار زيادى از جوانان گردهم آمده و با شعارهاى «مرگ بر ديكتاتور»، از روى آتش مىپرند. بسيارى از مردم نيز به آنها پيوستند.
همزمان با قيام سراسرى و بزرگ چهارشنبهسورى، خانوادههاى دستگيرشدگان قيام بهرغم حضور گسترده مأموران سركوبگر نيروى انتظامى و محدوديتهاى اعمال شده و كشيدن حصار براى محدود كردن آنها، در مقابل شكنجهگاه اوين تجمع كردند و بر آزادى اسيران در بند خود پافشارى نمودند.
آنها چهارشنبهسورى را در پست ديوارهاى زندان بهسر بردند و بر عزم خود براى آزادى فرزندانشان اصرار ورزيدند.
ديكتاتورى حاكم در مقابل اين پافشارى مجبور به آزادى چند تن از زندانيان سياسى شد. زندانيان آزاد شده به شدت مورد استقبال خانوادهها قرار گرفتند.
تعداد انعكاسات خبرگزاري هاي مهم جهان از مراسم اعتراضي و بزرگ چهارشنبه سوري به صدها انعكاس ميرسيد كه به 3 نمونه ازآنها بسنده ميكنيم :
گاردين انگلستان : به نقل ازشاهدان در غرب تهران اعلام كرد انفجارهاى بسيارى به گوش مىرسد. جشن امسال بزرگتر از سالهاى پيش بود. به نوشته گاردين چون مردم از مواد منفجره پيشرفته در اين جشن استفاده مىكردند نيروهاى پليس جرأت نزديك شدن به آنها را نداشتند و صداي شعارهاي ضد حكومتي از هر طرف بگوش ميرسد .
تايمز لندن: از غروب سهشنبه، تهران مملو از صداى انفجارات كوچك و بوى دود شده بود. حضور شديد پليس و نيروى بسيج در سراسر شهر مشهود بود. تايمز به ترفندهاى مختلف نظام براى نگاه داشتن مردم در خانهها اشاره كرد و نوشت:
بهرغم اينكه دولت با پخش فيلمهاى تلويزيونى بسيار معروف هاليوود تلاش كرد مردم را در خانه نگاه دارد، ولى انفجارها تا پاسى از نيمهشب به خوبى ادامه داشت. و شعارهاي ضد حكومتي از بعضي مناطق تهران بگوش ميرسيد . هيچ يك از اين تاكتيكها كارايى نداشت، خيابانها آكنده از مردمى بود كه دستورات نظام مذهبى حاكم را ناديده گرفتند.
تايمز به خشم و استيصال رژيم از برگزارى چهارشنبهسورى اشاره كرد و نوشت: مرتضى تمدن، فرماندار تهران اعلام كرد كه 500نفر كه مرتكب داد و ستد مواد محترقه شده بودند را دستگير كرده است. وى گفت آيين پرستش آتش، چيزى جز زشتى، ترس و نگرانى را به نمايش نمىگذارد. ما با اَعمالى قاطعانه تلاش خواهيم كرد ظرف 2سال آينده چهارشنبهسورى را از ذهن جامعه پاك‌كنيم.
روزنامه السياسه چاپ كويت : خيزش مردم ايران در شب چهارشنبهسورى را منعكس كرد و نوشت: تصاوير خامنه‌اى و خمينى، در ميدان آزادى در مركز تهران به آتش كشيده شد و درگيريهايى بين مردم و نيروهاى امنيتى روى داد.
السياسه نوشت: ايران شبى سراسر از آتش و انفجار ترقه‌ها، و كانونى از شعله‌ها و پريدن از روى آتش در خيابانها و كوچه‌ها را شاهد بود. كه با صداي شعارهاي مرگ بر ديكتاتور در هم آميخته شده بود.
صدها تن از افراد پليس و شبهنظاميان بسيجى، در ميدانها و جاده‌هاى اصلى پايتخت مستقر شدند، با اينحال در تهران تراكتهايى كه روى آن نوشته بود مرگ بر ديكتاتور توزيع شد.
تلويزيون سى.ان.ان: در حالى كه مأموران انتظامى در آمادهباش بودند و خامنهاى تلاش كرد مردم را از برگزارى جشن برحذر دارد، ولى مردم مراسم خود را برگزار كردند و از هر سال ديگر بيشتر به خيابانها ريختند و اين بيانگر اين حقيقت است كه مردم ايران پشيزي براي حرف رژيم حاكم ارزشي قائل نيستند و براي مقابله با آن عكس عمل ميكنند. مردم در اين تجمعات شعار مىدهند مرگ بر ديكتاتور
ديكتاتورى حاكم به گوشه كوچكى از خشم مردم تهران عليه فاشيسم مذهبى در چهارشنبهسورى اعتراف كرد، به چند انعكاس در اين رابطه توجه كنيد:
خبرگزارى فارس(در انحصار سپاه پاسداران) به در آتش سوختن اماكن و خودروهاى دولتى و سطلهاى زباله در شب چهارشنبهسورى اذعان كرد و در حالى كه از اماكن به آتش كشيده شده تحت عنوانن منازل مسكونى نام مىبرد، نوشت: 53 مورد آتش‌سوزى در فضاى سبز، 34 مورد آتش‌سوزى سطل زباله، 46 مورد آتش‌سوزى ضايعات، 48 مورد آتش‌سوزى در حياط منازل مسكونى؛ 9 مورد آتش سوزى در نزديكى فروشگاهها و 15 مورد وسايل نقليه رخ داد.
روزنامه جوان (در انحصار سپاه پاسداران) : از گستردگى ابعاد قيام چهارشنبهسورى ابراز نگرانى كرد و نوشت: برخى سايتهاى مخالف نظام مستقر در خارج کشور که از چند هفته قبل به دنبال تبديل اين شب به شورش آتشين عليه نظام بودند، از نزديک ظهر ديروز اقدام به خبرسازيها دروغ مبنى بر درگيريهاى شديد و حتى فتح شهرها و مناطق به دست مردم کردند.
در تمامي رسانههاى خبرى مانند ايرنا و ايسنا و جوان و.... كه متعلق به ديكتاتوري حاكم است، به 224 مورد به آتش كشيده شدن مراكز، خودروها و وسايل نقليه متعلق به ارگارنهاى سركوبگر و هم‌چنين تصاوير منحوس ولىفقيه ارتجاع، در خيزش چهارشنبهسورى در تهران اعتراف كردند.
خبرگزاريهاى حكومتى كه بنابه دستور مقامات امنيتى دولت از ذكر نام مراكز و ارگارنها دولتى كه به آتش كشيده شد، امنتاع مىكنند، از جمله نوشتند: «اين حوادث شامل يك مورد انفجار مواد محترقه، 56 مورد آتش‌سوزى در فضاى سبز، 40 مورد آتش‌سوزى سطل زباله، 49 مورد آتش‌سوزى ضايعات، 51 مورد آتش‌سوزى در حياط منازل مسكونى، 12 مورد آتشسوزى در نزديك فروشگاه و 15 مورد آتشسوزى وسايل نقليه است».

۱۳۸۸ اسفند ۲۸, جمعه

سال 1389را به همه تبريك مي گم























", , , , , ,, , , ,md_rasa@yahoo.com, , , baqerbaqer@yahoo.com
mahdin7755@yahoo.com,
mvitt14@yahoo.com
ghasedak_je@yahoo.com
n_2011_2011@yahoo.com
md_rasa@yahoo.com
giantstar_af@yahoo.com
tarhezaman@yahoo.com
persian_boy629@yahoo.com"

۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

گزارشي از چهارشنبه سوري يك




تهران -امروز در ميدان مادر ميرداماد-مأمورين بقدري زياد هستند كه از اينطرف به آنطرف خيابان يكساعت طول ميكشد تا برويم
مردم خيلي زيادي جمع شده اند تقريبا خيابان ميرداماد قابل حركت نيست. در ميدان مادر درگيري شروع شده است. و مامورين در مترو ايستاده اند و مردم را ميگردند.
اكباتان خيلي شلوغ شده است.
======================
تهران ـ نارمك -از حدود ساعت 1700 حوالي ميدان هفت حوض شلوغ شده و مردم به تدريج مشغول تجمع هستند. نيروهاي انتظامي هم بطور گسترده هستند ولي مردم اعتنا نمي كنند و كارخودشان را ميكنند.
===================
كرج - در منطقه مارليك و پرديس برنامه شروع شده است. صداي ترقه و بمب صوتي از پشت تلفن شنيده مي شد..
===============
شيراز - صداي ترقه ها بلند است و مردم از پشت بامها به پايين ترقه مي اندازند
دولت شايعه كرده كه از آنجا كه بعضي از مردم ميخواهند با كوكتل مولوتوف ماشينها را آتش بزنند كسي ماشين بيرون نياورد .

۱۳۸۸ اسفند ۲۲, شنبه

خيابان جمهوري غرق در انفجار نارنجك هاي دست ساز




با وجود همه ي سخت گيري هاي به عمل امده از سوي نيروهاي امنيتي و انتظامي خريدو فروش مواد اتش زا وترقه وسايل اتش بازي گسترده شده است.بيشتر خيابان ها وپياده روهاي بازار ومراکز مرکزي خريد پايتخت مملو از اقلام اتش بازي وترقه وانواع فشفشه شده است.هجوم گسترده و استقبال خوب مردم از اين نوع وسايل موجب شده است تا علي رغم کنترل شديد نيروهاي امنيتي وانتظامي اين نوع مواد وکالا در بازار به وفور يافت شود.اين روزها در کنار خريد هاي شب عيد مانند پوشاک وانواع شيريني ها وآجيل ترقه و فشفشه به مهمترين کالاهاي مورد عرضه در بازار تبديل شده اند.اين در حالي است که مامورين نيروي انتظامي با فروشندگان اين مواد به شدت برخورد مي کنند ومعمولا در اين بازار پررونق شب عيد و پايان سال کساني که به عرضه اين مواد مي پردازند بيشتر در معرض اسيب قرار دارند.گزارش هاي بدست امده حاکي از اين است که با وجود اين همه سخت گيري تمايل مردم براي خريد مواد اتش بازي در شب چهارشنبه سوري همه نقشه هاي نيروهاي انتظامي را براي کنترل عرضه اين مواد در بازار از بين برده است .

كور كردن دوربين هاي مدار بسته توسط دانشجويان دانشگاه شريف




دانشجويان در دانشگاه شريف اقدام به پخش تراكت براي چهارشنبه سوري كرده اند.
روز 20 اسفند يكي از دانشجويان روي كليه دوربين هاي مداربسته دانشگاه را رنگ زده بود كه تا 24 ساعت دوربين ها بسته بودند كه بعد مامورين دانشگاه آمدند و دوربين ها را جمع كردند.

پيشواز از چهارشنبه سوري در تهران و كرج


پيشواز از چهارشنبه سوري در تهران و كرج
به گزارش يكي از ساكنين خيابان جمهوري, اين خيابان چند روز است كه ازصداي انفجار نارنجك هاي دست ساز پر شده است به طوريكه شيشه هاي خانه ها در حال لرزش است و تمام در و ديوارها سياه شده است.
تهران: به گزارش نيروهاي مردمي در قسمتهاي جنوبي تهران و بهشت زهرا چند روز است كه صداي ترقه و انفجارات شدت گرفته است يكي از جوانان در اين رابطه گفت جهت جلوگيري از شركت گسترده مردم در مراسم چهارشنبه سوري هم اكنون در سر هر كوچه چند مامور مزدور حكومتي ايستاده و فضاي امنيتي ايجاد كرده اند.
در كرج نيز نيروهاي مزدور سر كوچه ها ايستاده اند و از الان فضاي امنيتي ايجاد كرده اند
يكي از دانشجويان دانشگاه شريف گفت در ميدان وليعصر هر شب صداي ترقه و انفجارات مي آيد مردم از الان به پيشواز 4شنبه سوري رفته اند.

بي توجهي خبرنگاران استان هرمزگان به سفر احمدي نژاد

در فاصله کوتاهي از سفر احمدي نژاد به بندرعباس استاندار مجبور شد در خواست فوري خبرنگار را به نهاد رياست جمهوري بفرستد. بسياري از خبرنگاران و عکاسان محلي به دليل بد رفتاري ها و سخت گيري محافظان احمدي نژاد در سفر قبلي با او از پوشش خبري سفر وي امتناع کردند و خبرگزاري ها خبرنگاران خود در تهران را به اين سفر فرستاده اند.
روابط عمومي استانداري از خبرنگاران خواسته بود براي دريافت کارت حفاظت ويژه سفر رييس جمهور مراجعه کنند که پس از فهميدن عدم استقبال از اين امر استاندار شخصا چنين تصميمي گرفته است.

انفجارها ي مربوط به چهارشنبه سوري در نقاط مختلف تهران


انفجارها ي مربوط به چهارشنبه سوري در نقاط مختلف تهران

بر اساس گزارش چند شاهد عيني در تهران , در منطقه شاه آباد و جاده قديم كرج ,هرشب صداي ترقه ها و انفجار بمب هاي صوتي و ... توسط جوانان به گوش ميرسد , اين شاهد كه دو مورد انفجار كنار ماشين خودش صورت گرفته بود، افزود كه مامورين دولتي عليرغم همه بگير و ببندها و محدوديتها و تبليغاتي كه ميكنند نتوانستند جلوي مردم وبخصوص شادي جوانان را بگيرند .
شاهد ديگري در منطقه فلكه اول تهرانپاس گفت كه هر شب صداي ترقه ها و ..... بگوش ميرسد كه به نسبت سال قبل بيشتر گرديد.
يك راننده در منقطه خاك سفيد نيز افزود كه امسال برخلاف تدابيري كه دولت آنرا اعلام كرده بيشتر صداي انفجارها را ميشنويم .
يك پرستار در منطقه تهرانپارس گفت كه امسال به نسبت سال گذشته صداي انفجارها بيشتر هست و گويي مردم برعكس آنچه تبيلغات ميشود عمل ميكنند .
"anahita882010"

شعارهاي چهارشنبه سوري (سه روز بيشتر نمانده)




ما بچههاى آتشيم- خامنهاى جلاد- آتيش به ريشت مىكشيم
-خامنهاى دجال؛ برو تو سطل آشغال
-خامنهاى كيش؛ بسوز تو آتيش
ب چارشنبه سورى؛ خامنهاى رو آتيش بزن
آى بته بته بته رژيم بايد بيفته!
-چه چهارشنبه، چه نوروز؛ قيام ملى پيروز!
-ولايت حرف مفته؛ رژيم بايد بيفته
-کشته نداديم که سازش کنيم؛ رهبر قاتل رو ستايش کنيم!
-امسال سال آخره؛ کل رژيم بايد بره!
-آتيش آتيش گر بگير!؛ سيدعلى مفتخور! بمير!
-چهارشنبه سورى وقت قيام ملت؛ آتيش بزن به ريشه ولايت
-به پا بهپا وقت قيام ملت؛ آتيش بزن به ريشه ولايت
-چارشنبه ايران ميشه آتشفشان؛ اصل ولايت ميسوزه بىامان
-مرگ بر خامنهاى؛ شعار چارشنبه سورى
-ما بچههاى آتشيم؛ خامنهاى جلاد؛ آتيش به ريشت مىكشيم
-خامنهاى دجال؛ برو تو سطل آشغال
-خامنهاى كيش؛ بسوز تو آتيش
-شب چارشنبه سورى؛ خامنهاى رو آتيش بزن
-آى بته بته بته؛ رژيم بايد بيفته!
-چه چهارشنبه، چه نوروز؛ قيام ملى پيروز!
-ولايت حرف مفته؛ رژيم بايد بيفته
-کشته نداديم که سازش کنيم؛ رهبر قاتل رو ستايش کنيم!
-امسال سال آخره؛ کل رژيم بايد بره

۱۳۸۸ اسفند ۲۱, جمعه

خبرهاي جديد به پيشواز چهارشنبه سوري


خبر هاي جديد
بچه هاي اراك به پيشواز چهارشنبه سوري با شعار و ترقه مي روند
اراك در محله ها هر شب جوانان به خيابان مي آيند , و در حال دويدن هستند با صداي خيلي بلند شعار هاي الله و اكبر و شعارهاي عليه رژيم سر مي دهند و ترقه مي اندازندو بعد از چند دقيقه متفرق مي شوند
-------------
جنگ و گريز با شعار و ترقه در جنوب تهران
ساكنان جنوب تهران در پيشواز چهارشنبه سوري، بچه هاي مناطق نازي آباد و شهرري و خيام و 13آبان ، در كوچه پس كوچه ها در همه ساعات روز و شب بمبهاي صوتي را با سرعت منفجر كرده و محل را ترك ميكنند و پاسداران و بسيجيهاي وحشت فراگرفته را جا ميگذارند
"soheili_a"

۱۳۸۸ اسفند ۲۰, پنجشنبه

شيوه درست كردن دودزا

شيوه مقابله با نيرو انتظامي 1

شيوه درست كردن جرثومه

شعار نويسي

چند تجربه خيلي مهم در رابطه با چهارشنبه سوري



چند تجربه در باره چهارشنبه سوري :
1. چون بسيجي ها از موتور براي حمله به تجمع استفاده ميكنند، در سر راهشان روغن بريزيم ، حتي ميتوان روغن سوخته هم ريخت و بعد آنرا آتش هم زد.
2. ما ميخواهيم بين خودمان و نيروهاي مزدور گازوئيل بريزيم و آتش بزنيم تا آنها نتوانند به ما نزديك شوند و ما شعارهايمان را بدهيم و ..
3. براي مقابله با گاز فلفل ، به هيچ عنوان آب به صورت خودتون نزنيد ، فقط خودتون را به فضاي باز برسانيد و خود بخود خوب ميشه و عارضه اي نداره. پماد و كرم هم نزنيد .
4. براي مقابله با گاز اشك آور مواردي كه گاز اشك آور ميزنند ، دستمال آغشته به سركه با خودتون ببريد و همچنين ميتوانيد يك نايلون هم داشته باشيد كه در شرايطي كه گاز ميزنند آنرا به سر خودتون بكشيد كه دود مستقيم به شما نخورد.
دستگيري و احضار چند تن از فعالين كارگري
طبق خبر رسيده ، روز 16 و 17 اسفند سه نفر از اعضاي کميته هماهنگي براي کمک به ايجاد تشکل هاي کارگري به نام هاي عمر مينايي ، هادي تنومد و کريم فاتحي در شهر بوکان توسط نيروهاي دولتي دستگير و روانه زندان شدند .
درهمان روز محمود صالحي يکي ديگر از اعضاي کميته هماهنگي در شهر سقز احضار و بعد از 2.5 ساعت بازجويي در ارتباط با برگزاري مراسم 8 مارس (روز جهاني زن) آزاد شد .
چند نفر از اعضاي کميته هماهنگي در شهر مهاباد نيز احضارشدند.

تجمع روز جهاني زن جلوي اوين


تجمع مادران و خانواده ها در روز جهاني زن كه به حمايت از زنان بازداشتي در جلو زندان اوين برگزار گرديده بود,به ساعت حدود 700 نفر رسيد
حدوداً 8 تا ده نفر از زندانيان در اين روز بدليل فشار خانواده ها آزاد گرديدند,در حين آزادي زندانيان مادران و خانواده هاي زندانيان گل و شيريني در بين جمعيت پخش ميكردند و نفرات آزاد شده را مورد تشويق قرار ميدادند. مزدوران نظام پروژكتورها و لامپهاي روشنايي محوطه جلو اوين را خاموش كرده بودند كه مانع فيلم برداري خانواده ها و حاضرين از صحنه هاي آزادي فرزندان مردم ايران باشند.


"s_anahita88"

يك كليپ انگيزاننده

"arastoo_8@yahoo.com"

۱۳۸۸ اسفند ۱۹, چهارشنبه

6 روز ديگر بيشتر نمانده

6 روز ديگر بيشتر نمانده


چهارشنبه سوري؛ اطلاعيه جنبش سبز شيراز
اطلاعيه جنبش سبز شيراز ( نحوه برگزاري چهارشنبه سوري سبز در شيراز )
در 9 ماه اخير مردم هميشه سبز و جوانان شجاع شيرازي همگام با تمام مردم ايران فرياد آزادي خواهي سر دادند و اكنون نوبت به چهار شنبه سوري رسيد!!
جشني كه نه تنها از طرف دولت هيچ حمايتي نمي شود بلكه در اسم آن هم تغيير ايجاد كرده اند (چهار شنبه آخر سال!!).
از آنجا كه در برگذاري اين جشن ملي توسط ايرانيان هيچ ترديدي وجود ندارد ما ايرانيان هم همانند تمام مردم اين جشن را هرچه با شکوه تر برگذار خواهيم كرد.
در چند ماه گذشته و بخصوص 22 بهمن مردم ايران براي نشان دادن اعتراض خود از راهكارهاي مسالمت آميز و بدون خشونت استفاده كرده اند و چيزي جز خشونت و سركوب نديدند.
با توجه به اينكه بيشتر مردم مراسم چهارشنبه سوري را همراه با خانواده خود برگذار مي كنند امكان برگذاري تظاهرات بسيار كم خواهد بود.پس بايد از روشهاي ديگري براي چهارشنبه سوري استفاده كنيم.روشهاي پيشنهادي جنبش سبز شيراز به شرح زير است.
1-تجمع در بزرگراه چمران ، ميدان نمازي ، ملاصدرا ، سينما سعدي و برپا كردن آتش بزرگ و برگذاري مراسم چهار شنبه سوري .
2-بوق زدن ممتد ماشين ها در هنگام عبور از خيابانهايي كه آتشي در آن مشاهده مي شود.
3-شعار نويسي گسترده و پخش شب نامه (به منظور گسترش آگاهي عمومي)
4- نوشتن شعار روي ديوارها و معابر عمومي (به منظور گسترش آگاهي عمومي و اثبات بي شمار بودنمان)
5-استفاده از ترقه هاي قوي و پر صدا!!!!
6-استفاده از آتش بزرگ و فشفشه سبز
7-پخش سرود با صداي بلند (پيشنهاد ما سرود اي ايران)
8-سوزاندن عكسها و بنر هاي مربوط به دولت در سطح شهر و تهيه عكس و فيلم از آن (قطعا بازتاب خوبي در جهان خواهد داشت).
9-مقابله با نيروهاي بسيج و انتظامي و خلع سلاح كردن آنها در صورت حمله بي دليل و دستگيري هم وطنانمان
جنبش سبز از همه مردم براي شرکت در مراسم چهارشنبه دعوت ميكند. هر ايراني يک رسانه پرقدرت …به اميد آزادي و پيروزي جنبش مردمي ايران.
ايران پرس نيوز- سه شنبه، 18 اسفند ماه 1388

پيش لرزه هاي چهارشنبه سوري

پيش لرزه هاي چهارشنبه سوري در اصفهان
بعد ازظهر دوشنبه ، صداي انفجارهاي شديد در خيابانهاي احمدآباد ، مير ، زينبيه، چهارراه وفايي ، چارباغ خواجو ، منوچهري بگوش ميرسيد .
مزدوران رژيم در وحشت از آتش چهارشنبه سوري در اصفهان ، در ميدان انقلاب در سمت سينما ساحل ، كه از مناطق سنتي برگزاري با شكوه چهارشنبه سوري در اصفهان است ، يك واحد نيروي انتظامي بطور ثابت مستقر كرده اند.
خبرنامه دليران بيباك ايران پيشواز قوي چهارشنبه سوري در عشرت آباد تهران
– 16 اسفند – به گزارش هموطنان ساكن عشرت آباد ، حضور جوانان بعد از تاريکي هوا بسيار چشمگير است و صداي نارنجكهاي دستي بحدي زياد است كه پليس به بهانه شکايت ساکنين مسن و بيمار اقدام به حضور در کوچه ها نموده است و حتي جوانان را تفتيش بدني ميکند بويژه در خيابان آمل و حقوقي توسط ب...سيجي ها اقدام به کنترل ماشينهائي ميشود که مسافرين آن جوانها هستند. اما پيشواز همچنان ادامه دارد
جوانان منطقه قصرالدشت شيراز به پيشواز چهارشنبهسورى مىروند
روز يكشنبه 16اسفند جوانان در منطقه قصرالدشت شيراز، اقدام به پرتاب ترقه كردند كه صداى آن در منطقه شنيده مىشد.
گفته مىشود بهرغم محدوديتهاى ايجاد شده، از طرف رژيم آخوندى، جوانان از هم اكنون درصدد آمادهسازى و درست كردن انواع كوكتلمولوتف و موادى هستند كه بتوانند در چهارشنبهسورى از آن استفاده كنند
وحشت مزدوران از نارنجكهاي جوانان كاشان – هفته دوم و سوم اسفند –
بنا به گزارش يك هموطن، شبها جوانان در گروهاي چند نفره ، بر روي ماشين هاي گشت سپاه و... نارنجك دست ساز مي اندازند كه انفجارمهيبي ايجاد مي شود و طوري شده كه نيروي انتطامي از دور فاصله مي گيرد و جرات نمي كند نزديك شود .

يك كليپ خيلي جالب (چهارشنبه سوري) آخرين فرصت رو نبايد از دست داد

كليپ خيلي جالب

"s_anahita88"

۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

شعار الله اکبر در لحظه تحويل سال ۱۳۸۹

بر اساس پيامي که به طور گسترده روي شبکه هاي اجتماعي اينترنت منتشر شده, قيام آفرينان در ايران, لحظه تحويل سال و درست زماني که خامنه اي مي خواهد صحبت کند بر روي بامها خواهند رفت و الله اکبر و مرگ بر ديکتاتور خواهند گفت.
لحظه تحويل سال ۱۳۸۹ به وقت ايران: ۲۱:۰۲:۱۳ روز شنبه ۲۹ اسفند مي باشد.

چهارشنبه سوري فرصتي براي همبستگي ملي

اگر جنبش سبز سابقه اي 9 ماهه دارد، چهارشنبه سوري 31 سال است که همواره مهمترين رويارويي نيروهاي سرکوبگر پليس با جوانان ايراني بوده است. چهارشنبه سوري امسال نيز همچنان ستيز حکومت با سنتهاي ايرانيان تکرار خواهد شد ولي با اين تفاوت که شدت وحشيگري آنها بسيار بيشتر خواهد بود.
پخش گسترده فيلم جنايات نيروهاي رژيم در حمله به کوي دانشگاه و خشم برافروخته شده مردم از اين جنايت تلخ، سبب خواهد شد که چهارشنبه سوري تبديل به اجتماعي اعتراضي بر ضد خشونت اعمال شده برعليه دانشجويان مظلوم تبديل شده و اراده مردم براي حضور در اين اعتراض ملي راسخ تر شود.
چهارشنبه سوري زمان مناسبي براي شمع روشن کردن و گل به پليس هديه دادن نيست زيرا نيروهاي سرکوبگر با دستورالعمل «برخورد خشن» راهي خيابانها شده و از همراهي اراذل لباس شخصي نيز برخوردار خواهند بود.
اطلاع رساني ناصحيح در مورد چهارشنبه سوري فقط تلفات مردم و آمار دستگيريها را بالا مي برد و از طرفي تبليغ خشونت نيز خدمتي رايگان به کودتاچي ها است. ضرورت دارد که با چهارشنبه سوري واقع گرايانه برخورد شده و به اين ترتيب از آسيب رسيدن به هموطنانمان جلوگيري نمائيم.
پس از مطرح شدن ايده «محله سبز» در فضاي وب با اين تعريف که جوانان در چهارشنبه سوري با در کنترل گرفتن محله خود و تلاش براي برگزاري جشن سبز، محله را براي ساعاتي از آن خود نموده و جشن چهارشنبه سوري را برگزار و با روشهاي سبز، مانع از ورود نيروهاي سرکوبگر به محله اشان شوند، سران نيروهاي سرکوب از ترس چنين اتفاقي اعلام کرده اند که با هرگونه بستن خيابانها با شدت برخورد خواهند کرد.
دليل اين واکنش عصبي نيز وحشتي است که از تجربه روز عاشورا دارند، روزي که بنا به اعتراف فرمانده نيروي انتظامي، تهران براي ساعاتي دچار «گسست امنيتي» شد يا بعبارت ساده تر بدست مردم سقوط کرد. بستن معابر و ايجاد محلات سبز دقيقاً تکرار کابوس «گسست امنيتي» خواهد بود و بهمين دليل تلاش حکومت براي جلوگيري از تکرار آن خواهد بود.
چهارشنبه سوري همواره در تاريخ ما نمادي از همبستگي ملي و يادآور ايراني بودن مردم اين سرزمين بوده است. از خاطر نبريم که جمهوري ولايت فقيه همواره با هويت ايراني بسختي مشکل داشته و آنرا بزرگترين مانع تسلط کامل خود بر مردم مي دانسته است. تلاشهاي نافرجام حکومت براي نابودي هويت ايراني، از طريق حملات تبليغاتي و امنيتي به سنتهاي باستاني ايرانيان، در حکومتهاي گذشته ايران بي سابقه بوده است.

ما در درجه اول ايراني هستيم، با همه سنتها و آداب و رسوم ايراني، و رنگ و مذهب و گويش و قوميت در درجه بعدي قرار دارند.
نقاط ضعف حکومت در چهارشنبه سوري
• کودتاچيان نمي توانند از جمعيت اتوبوسي شهرستانها استفاده کنند زيرا قرار نيست راهپيمائي يا تجمعي برگزار شود
• چهارشنبه سوري در شب برگزار مي شود و نيروهاي گارد نسبت به روشنائي روز ديد و تسلط و برتري بسيار کمتري دارند.
• بدليل پراکندگي چهارشنبه سوري در سطح شهر، نيروي انتظامي مجبور به استفاده از همه نيروهاي وظيفه و کادر اداري خود خواهد شد که تماماً فاقد روحيه و توان سرکوبگري و برخورد هستند.
• چهارشنبه سوري در محلات و نه در خيابانهاي اصلي برگزار مي شود و بهمين دليل سرکوبگران از امتياز دوربينهاي باصطلاح ترافيکي محروم خواهند بود.
• نيروي انتظامي ناچار است که در سطح شهر براي حراست همه بانکها و ادارات و مراکز دولتي و بويژه کلانتري ها نيرو گمارده و دچار پراکندگي سازمان شود
• نيروي انتظامي مجبور به استفاده از خودرو و موتور است که مسلماً در شب هنگام بزرگترين نقطه آسيب پذيري آنها خواهد بود.
ملاحظات مهم
• چهارشنبه سوري يک جشن ملي است و حضور در خيابانها نيازي به مجوز خاص ندارد.
• اگر ساعت شروع و ساعت خاتمه واحدي براي سراسر کشور در نظر گرفته شود توان سرکوب حکومت به حداقل خود مي رسد. آغاز همزمان مراسم سبب پراکندگي شديد نيروهاي سرکوب شده و اتمام همزمان آن نيز از آسيب پذيري جوانانمان جلوگيري خواهد کرد. مثلاً مي توان ساعت شروع را 7 شب و ساعت خاتمه را 10 شب اعلام کرد.
• جواناني که مايل به برگزاري چهارشنبه سوري هستند بايد اين آمادگي ذهني را داشته باشند که باحتمال زياد مورد هجوم نيروي انتظامي قرار خواهند گرفت
• چهارشنبه سوري يکي از بهترين فرصتها براي ديوارنويسي و پخش اعلاميه و سي دي است.
• براي مشارکت افراد مسن تري که مايل هستند در خانه ها بمانند گفتن الله اکبر اعتراضي رأس ساعت 8 شب بمدت 10 دقيقه سبب همراهي و همصدائي عموم مردم مي شود. شعار الله اکبر در جنبش سبز نشانه اي از اعتقاد مردم ايران به ضدمذهبي بودن حکومت و رياکاري حاکمين در پنهان شدن پشت نقاب دين است.
• قاشق زني از سنتهاي چهارشنبه سوري است که مي تواند توسط افرادي که در خانه ها مانده اند با ابزاري که صداي بيشتري توليد کند در ساعت شروع مراسم و در زمان حمله نيروي پليس انجام شود
• اين جشن علاوه بر يکدلي و شادماني جمعي جوانان سبز، مي تواند تمريني براي ايجاد محلات سبز باشد. براي چند ساعت جوانان ما مي توانند با در کنترل گرفتن محله خود و تلاش براي برگزاري جشن سبز، محله را براي ساعاتي از آن خود نموده و جشن چهارشنبه سوري را برگزار و با روشهاي سبز، مانع از ورود نيروهاي سرکوبگر به محله اشان شوند.

مراسم سالگرد تولد شهيد قيام، حسن پور، برگزار شد

مراسم سالگرد تولد شهيد قيام، حسن پور، برگزار شد
مزار شهيد قيام علي حسن پور
ساير تصاوير
خانواده شهيد حسن پور، از شهداى قيام سراسرى، مراسم تولد فرزندشان را روز پنجشنبه در بهشت زهرا برگزار كردند.
در اين مراسم، جمعى از خانواده هاى شهداى قيام سراسرى از جمله خانواده هاى شهيد ندا آقاسلطان، سهراب اعرابى، اشكان سهرابى و محمد كامرانى حضور داشتند و با نثار گل بر ادامه راهش تأكيد كردند.

در آستانه فرا رسيدن سالروز ميلاد شهيد کيانوش آسا، 29 اسفند ياد و خاطرۀ کيانوش عزيز را گرامي مي داريم


در آستانه فرا رسيدن سالروز ميلاد شهيد کيانوش آسا، 29 اسفند ياد و خاطرۀ کيانوش عزيز را گرامي مي داريم...

کيانوش روزي مي گفت: من مرتکب دو جر شده ام که تاوان سنگيني دارد. اوّل اينکه کرد هستم و دوم اينکه اقلّيّت مذهبي؛ اخيراً هم مرتکب جرم سومي شده ام و آن هم دانشجو بودن من است که مطمئنّم اين سه جرم وضعيّت مرا در آينده مشخّص مي کند

شهيد کيانوش آسا متولد 29 اسفند سال 1362 نقّاش و کاريکاتوريست، نوازنده ي ساز عرفاني تنبور ، شاگرد ممتاز 12 سال تحصيل قبل از دانشگاه ، شرکت کننده در مسابقات و المپيادهاي متعدّد علمي وهنري و موّفق به دريافت لوح تقدير و جوايز مختلف، دانشجوي باهوش، فعّال و برجسته کارشناسي مه...ندسي شيمي گرايش گاز و پتروشيمي دانشگاه رازي کرمانشاه (ورودي 83-82) و نخبه علمي در دوره کارشناسي ارشد مهندسي شيمي گرايش طراحي و شبيه سازي فرايند هاي نفت و پتروشيمي در دانشگاه علم و صنعت ايران (ورودي 87-86) بود. يازده سال فعّاليت مؤثر و عملي در انجمن زيست محيطي جبهه ي سبز کرمانشاه داشت که تعدادي از سوابق تحصيلي دوران دانشجويي و قبل از آن، تقدير نامه هاي علمي و ورزشي، فعّاليتهاي هنري، تصاوير فعّاليتهاي زيست محيطي، عنوان پايان نامه دوره کارشناسي ارشد، نامه استخدامي در پتروشيمي صنعت نفت جنوب( اهواز)، پتروشيمي کرمانشاه و همچنين پذيرش عضويت در هيئت علمي و تدريس در يکي از دانشگاه هاي استان کرمانشاه (که قرار بود يکي از اين سه را انتخاب کرده و مشغول به کار و خدمت به جامعه شود) کيانوش آسا در روز 23 خرداد براي انجام امور مربوط به پايان نامه دوره کارشناسي ارشد خود از کرمانشاه (زادگاهش) به دانشگاه علم و صنعت ايران برمي گردد و در روز 25 خرداد يعني 3 روز بعد از انتخابات در تجمع ميليوني انقلاب تا آزادي حضور پيدا مي کند.در پي 9 روز جستجوي مداوم گروهي و شبانه روزي ناباورانه روز سوم تير جسد او توسّط خانواده اش در پزشکي قانوني تهران با دهاني پر از خون ناشي از اصابت گلوله ها شناسايي مي شود. طبق گفته هاي دوستان نزديک، در آخرين لحظات حادثه، تنها يک گلوله به پهلوي کيانوش اصابت مي کند و زخمي مي شود بعد از آن ديگر کسي از او اطّلاعي ندارد و بر اساس گزارش پزشکي قانوني، جسد در تاريخ 29 خرداد يعني 4 روز بعد از اصابت آن گلوله به مرکز پزشکي قانوني تهران تحويل مي گردد، امّا وقتي که جسد در روز سوم تير شناسايي گرديد، مشاهده شد که علاوه بر آن گلوله ، گلوله ديگري هم به گردنش اصابت کرده و به اين سادگي با جنايتي هولناک جان دانشجوي کُرد جوان از خطه کرمانشاه را از او و خانواده و جامعه گرفتند. کيانوش آسا از اقليت هاي مذهبي بوده و خانواده اي با مذهب يارسان(اهل حق) داشته است. پيکر پاک وي در روز هفتم تير ماه در در قطعه 58 پلاک 12 باغ فردوس کرمانشاه به خاک سپرده شد و مراسمي نيز به مناسبت يادبود وي در روزهاي هفتم و نهم تير در تهران و کرمانشاه برگزار شد، با شديدترين تدابير امنيتي و حتّي بدون اجازه ي مدّاحي. ياد و خاطرش گرامي و راهش پر رهرو باد


دانشجويان سبز دانشگاه علم و صنعت


شجاعت مجيد توكلي

خبر آمد از پشت ديوارهاي بتني اوين که نماد شجاعت جنبش دانشجويي ايران ، نامه درخواست عفو از رهبر را پاره کرده است و به صراحت فرياد برآورده که اين شخص سيد علي خامنه اي است که بايد مورد عفو مردم قرار گيرد و نه دانشجويي که حق را ميخواهد
از ديروز به خود ميپيچم و اين سوال بر من فرو ميريزد که شجاعت ، راست قامتي و اعتقاد بر اعتقادات ، چگونه ميتواند از اسيري در بند ، آزاد مردي چنين بسازد و تعلقات دنيايي چگونه ميتواند از چون مني که به اصطلاح در بند حراميان مستبد حکومت نيستم ، چنين انساني سازشکار و خاموش ايجاد کند .
بر ما مباد سکوت بر فاشيست حاکم و بر ما واجب باد تداوم فرياد حق خواهي و آزادي طلبي .
مجيد عزيز ، راهت را بدون اندکي تعلل ، تداوم خواهيم بخشيد . اين موج را سر باز ايستادن مباد

يادمان باشد چهارشنبه سوري جشن نداريم بلکه تظاهرات اعتراضي داريم

دوستان چهارشنبه سوري نمياييم که ترقه در کنيم و لذت ببريم ، چهارشنبه سوري ما اسب تروا نيستيم ، چهارشنبه سوري ما شبديزيم و بر شب ظلماني ديوان ميتازيم ، چهارشنبه سوري ما نماد سبز داريم وگرنه نيستيم ،چهارشنبه سوري ما همه در خيابان هستيم ، چهارشنبه سوري ما همه با هم هستيم ، دوباره تکرار ميکنم چهارشنبه سوري ما اسب تروا نيستيم سبز و تيزپا کف خيابان بدنبال سرنوشتمان هستيم ، خيابان سنگر ماست براي شکستن شيشه عمر ديو ، آري چهارشنبه سوري ما همه با هم هستيم ، شيشه عمر ديو رو با هم ديگه شکستيم !
"s_anahita88"

۱۳۸۸ اسفند ۱۴, جمعه

8 مارس روز زن است حتي اگر...

نـــــــــه بدون زنــــــــان كه با زنان و براي زنان


وجود دهها زنداني زن در ايران، خروج اجباري چندين فعال زن از کشور، صدور احکام سنگين وثيقه و حبس براي عده‌اي ديگر و ممنوع‌الخروج کردن برخي از زنان، هشت مارس امسال را متفاوت از قبل کرده است. تفاوت در چيست؟
شيوا نظرآهاري، بهاره هدايت، مهسا جزيني، سميه مومني، بدرالسادات مفيدي، عاطفه نبوي، شبنم مددزاده، مهديه گلرو، ليلي فرهادپور، زهره تنکابني، آذر منصوري، مريم ضياء، هنگامه شهيدي، نعيمه دوستدار، صفورا تفنگچي‌ها، بنفشه دارالشفايي، جميله دارالشفايي، توران کبيري، تارا سپهري‌فر، نوشين جعفري، زينب کاظم‌خواه، نازنين فرزان جو، حميده قاسمي، سعيده ميرزايي، ماه‌فريد منصوريان، پروين کهزادي، ملودي محمودي زنگنه، الهام احسني، مريم کريمي، سحر قاسمي‌نژاد، گلناز توسلي، نيلوفر هاشمي، نفيسه اصغري، نگين درخشان، مهرانه آتشي، سميه عالمي، فرزانه زينالي، زهرا جباري، کبري زاغه‌دوست، نغمه قانوني، ترانه قانوني، ماريا جعفري، رومينا ذبيحيان، ليلا کعبي و زينب کاظم خواه زناني هستند که نامشان به عنوان بازداشتي‌هاي پس از انتخابات رسما اعلام شده است.
اين فهرست طبعا نام کساني را که سابقه فعاليت اجتماعي نداشته و يا کمتر شناخته شده‌اند در بر نمي‌گيرد. به عبارت ديگر اينها کساني هستند که با عنوان فعالان زنان شناخته شده‌اند.
منصوره شجاعي، مريم قنبري، پروين فهيمي، سميه رشيدي و پريسا کاکايي نيز جزو بازداشت‌شدگاني هستند که با قرار وثيقه و به طور مشروط آزاد شده‌اند.
شادي صدر، آسيه اميني، پروين اردلان، محبوبه عباسقلي‌زاده، مريم ميرزا و آيدا سعادت نيز از جمله زنان فعالي هستند که پس از انتخابات مجبور به ترک ايران شده‌اند.
در کشوري که سابقه فعاليت سازمان‌يافته، هدفمند و مطالبه‌محور زنان در آن بيش از ده سال نيست، حذف اين مجموعه حدوداً شصت نفره، از نام کساني که حداقل در طي اين 10 سال مراسم روز جهاني زن را برگزار مي‌کرده‌اند، شايد ديگر جاي زيادي براي پرسش از چگونگي مراسم هشت مارس باقي نگذارد. اما گويا اينگونه نيست.
مرضيه مرتاضي لنگرودي يکي از فعالان زن خارج از فهرست‌هاي بالاست. او معتقد است تنها تفاوتي که هشت مارس امسال با سال‌هاي قبل دارد، شايد در اين باشد که امکان تجمع خياباني وجود ندارد. او بلافاصله تاکيد مي‌کند که اين ممنوعيت البته چيز جديدي نيست. خانم مرتاضي مي‌گويد: ”ما چند سال است که نمي‏توانيم سنت هرساله‏ي اين که زن‏ها در روز هشت مارس، در شکل تظاهرات و تجمعات خياباني بيرون بيايند را اجرا کنيم. ولي واقعيت اين است که وقتي تجمعات خياباني تنها راه‏حل براي بيان خواسته‏هاي زنان باشد، بايد منتظر اين هم باشيم که اگر آن تجمعات امکان بروز پيدا نکنند، راه‏هاي ديگري را جايگزين کنيم. پيدا کردن راه‏هاي ديگر براي بيان مطالبات در اين روز، به تعميق جنبش زنان و تعميق خواسته‏ها و مطالبات و راه‏هاي حصول به اين مطالبات کمک مي‏کند، آن‏ها را گسترده‏تر مي‏کند و ما زنان را متوجه مي‏کند که به دنبال راه‏حل‏هاي عقلاني ديگري هم براي بيان مطالبات‏مان و تحقق آن‏ها بگرديم“.
شهلا لاهيجي مدير انتشارات روشنگران نيز معتقد است صرف عدم حضور فيزيکي چند فعال زن نمي‌تواند مانعي براي ادامه فعاليت‌هاي مدني زنان باشد. او مي‌گويد: ”تا وقتي که انسان وجود دارد، طلب جامعه‏ي مدني وجود دارد. ما دوران‏هاي فراز و نشيب داريم. در تمام طول تاريخ‏مان همين‏طور بوده. ما ملتي هستيم که به اُفت و خيز عادت داريم. ياد گرفتيم در مواقع طوفان سرمان را خم کنيم، طوفان که رد شد سربلند باشيم. براي همين، اين فرهنگ و زبان و جغرافيا را تا الان حفظ کرده‏ايم. اين که در ايران به هيچ‏وجه امکان هيچ نوع فعاليت مدني نيست، يعني چه؟! تا وقتي انسان هست، تا وقتي زن و مرد در اين جامعه هستند، هر نفسي که ما مي‏کشيم، در طلب جامعه‏ي مدني است“.
آنان که رفته‌اند...
زناني که مجبور به ترک ايران شده‌اند، لااقل در اين هشت ماهه اخير، همگي پس از ورود به يک کشور امن حتي قبل از تثبيت موقعيت کاري و اقامتي‌شان، فعاليتشان را از سر گرفته‌اند و گاه حتي پر انرژي‌تر و فشرده‌تر از قبل.
آسيه اميني يکي از اين زنان است. اين روزنامه‌نگار تاکيد مي‌کند که براي شرکت در يک مراسم از ايران خارج شده اما ناچار به ماندن شده است
آسيه در حالي که هنوز چند ماهي بيشتر از اقامتش در اروپا نگذشته به همراه چند فعال زن ديگر ايده کمپين برابري جنسيتي در ايران براي هشت مارس را مطرح کردند. به گفته‌ي وي اين کمپين راهي است براي جلب حمايت جهاني از حرکت زنان در داخل ايران.
به عقيده‌ي خانم اميني فعالاني که به خارج مي‌آيند بيشتر فعاليتشان روي حرکت‌هاي حمايتي متمرکز مي‌شود. او مي‌گويد: ”همه‌ي ما وقتي که تصميم به ماندن گرفتم، يکي از دغدغه‏هاي اصلي‏مان اين بود که چطور مي‏توانيم فعاليت‏هايي را که در ايران داشتيم، در اين‏جا ادامه بدهيم. خيلي از فعاليت‏ها شايد بيشتر از اين که متمرکز بر تصميم‏گيري باشد، در جهت حمايت از فعاليت‏هايي صورت مي‏گيرد که در داخل کشور هست. من اين را با قاطعيت نمي‏گويم، خيلي از مسائل در اين‏جا مي‏تواند منوط به تصميم‏گيري هم باشد و به گونه‏اي صورت بگيرد که همين‏جا عمل شود، ولي وقتي هدف ما تغيير در شرايط زنان ايران است، نتيجه‏ي بسياري از عملکردهاي‏مان هم به ايران برمي‏گردد. بنابراين نمي‏توانيم بدون خواست و بدون تصميم‏گيري فعالان جنبش زن در داخل ايران، به خودي‏خود تصميم بگيريم، مگر اين که جنبه‏ي حمايتي داشته باشد“.
آسيه اميني که يکي از پايه‌گذاران کمپين مبارزه با سنگسار در ايران است، جلب حمايت جهاني از حرکت زنان در داخل ايران را مهمترين وظيفه فعالان ايراني خارج از کشور مي‌داند. او مي‌گويد: ”فکر مي‏کنم يکي از رسالت‏هايي که ما، يعني يک سري از زناني که از کشور خارج شده‏ايم داريم، مثل خيلي از فعالاني که پيش از ما کشور را ترک کرده‏اند، اين است که صداي زنان ايران را يک خواسته‏ي جهاني بکنيم. در واقع، يک حمايت بين‏المللي بگيريم، براي اين که تغيير در داخل ايران به نفع برابري پيش برود. من فکر مي‏کنم اين امر از اين نظر مهم است که امکان ندارد توسعه، صلح پايدار، امنيت، دموکراسي و برابري در جهان معنا پيدا کند، بدون اين که در داخل مرزها و در داخل جغرافياهاي ملي به اين مساله دست پيدا کنيم. اگر در خانه‏ي همسايه‏ي‏ من امنيت نباشد، براي من هم امنيت وجود نخواهد داشت“
8 مارس روز زن است حتي اگر...
زنداني بودن بيش از چهل زن در آستانه هشت مارس، مشروط کردن آزادي دهها زن، خروج اجباري دهها زن ديگر و فراهم کردن فضايي براي سکوت اجباري باقي‌ماند‌ه‌ها هيچ کدام مانع از آن نيستند که هشت مارس روز زن نباشد.
به قول شهلا لاهيجي: ”سال‏ها زنان ما هشت مارس را در خانه‏ها جشن مي‏گرفتند. آدم‏هايي حتي به خاطر برگزاري جشن‏هاي هشت مارس در خانه‏ها، به زندان رفته‏اند. بعداً اين جشن‏ها علني شد و ديگر مسابقه بود که هر کسي اين جشن را چقدر بزرگ‏تر بگيرد. خود ما توانستيم حتي در يکي از مراکز دولتي، هشت مارس را جشن بگيريم. حالا دوباره ممکن است خبري نباشد. ولي روز جهاني زن يک جريان جهاني در گرامي‏داشت تلاش زنان براي حقوق مساوي، دستمزد مساوي، موقعيت مساوي، مدنيت مساوي است و چه دوست داشته باشند، چه دوست نداشته باشند، اين روز وجود دارد و حتما هر زني در دل خودش اين روز را به خودش تبريک مي‏گويد“.

مشهدي ها به استقبال چهارشنبهسورى ميروند


 به رغم تهديدات سركردگان نيروى انتظامى، جوانان در مشهد از هم اكنون به استقبال چهارشنبه سورى رفته اند.
جوانان در روز روشن و تا پاسى از شب ترقه و فشفشه ميزنند و از مزدوران دولت كودتا هراسى ندارند.


مادران شهداي قيام ايران درخواست متوقف كردن اعدامها و محاكمه قاتلين آنها را دارند.

در آستانه حلول فصل بهار مادران شهداي قيام كبير مردم ايران بيانيه ايي صادر كردند كه در آن توقف اعدامها و آزادي تمامي زندانيان سياسي و محاكمه آمرين و مجريان كشتار در خلال 30 سال گذشته را خواستار شدند با تاكيد بر اينكه آنها به فعاليتهاي خود و اعتراضاتشان تا محقق شدن اين خواسته ها ادامه خواهند داد.
در انتهاي بيانيه مادران آمده است: ” ما مادران به فعاليتهاي قانوني خود تا احقاق درخواستهايمان ادامه خواهيم داد و تا اجابت خواسته هاي قانوني خود عزادار خواهيم ماند.
فعالين حقوق بشر و دمكراسي در ايران

كمك به ”راه حل سوم“ به تغيير رژيم در ايران منجر مي‌شود

به قلم پرفسور دانيل زوكر - با توجه به حجم انبوه اسنادي كه نشاندهنده حمايت جمهوري اسلامي ايران از تروريسم و رفتار خصمانه عليه آمريكا و دولتهاي غربي و/يا متحدين آنها در عراق, افغانستان, لبنان, مناطق فلسطين, و اسرائيل است, اكنون زمان اعمال تحريمها و محدوديتهاي شديد بر رژيم ايران است..
سپس, ما بايد به دولت ايران نشان بدهيم كه ادامه اقدام خصمانه توسط ايران, مانند آموزش و تامين تروريستهاي به نيابت در عراق, افغانستان, لبنان, يا مناطق فلسطين به حملات تلافي جويانه عليه منابع اصلي تسليحات, پول و مربيان آنها منجر خواهد شد, و چشمها به 1 ژوئيه 2010 خيره شده است؛ از آن تاريخ به بعد, جمهوري اسلامي ايران براي تمامي جرائم نمايندگانش مسئول شناخته خواهد شد..
حال, بگذاريد ”راه حل سوم“ را بررسي كنيم. راه حل سوم در صلاحيت خود ملت ايران, براي قيام و تغيير رژيم است. اگر انتخابات آزاد و منصفانه امروز در ايران برگزار شود, بيش از 90 درصد به بركناري هميشگي روحانيون و حاميان آنها از منصب راي خواهند داد. بنا بر اين چرا چنين چيزي هنوز اتفاق نيفتاده است؟
پاسداران از 30 سال گذشته بوده و هستند. رژيم خامنهاي شكننده است؛ ما روزانه شاهد هزاران هزار ايراني شجاعي هستيم كه براي اعلام خواست خود براي پايان دادن به رژيم كنوني و آوردن يك دموكراسي سكولار به كشورشان به خيابانها ميروند. اگر ما كمك به ملاها و ارتش روحاني آنها, سپاه پاسداران را متوقف كنيم, تغيير رژيم به دست مردم ايران ممكن است. زمان اقدام الان است, قبل از اينكه سپاه پاسداران موفق به توليد يك بمب هستهيي بشود.
با ياد داشته باشيد: ”راه حل سوم“ تنها راه متوقف كردن ملاها است و همچنين مانع گرفتاري آمريكا در يك جنگ پرخرج خارجي ديگر ميشود. اكنون زمان پيش بردن اين راه با تمام وجود است.






ديوار شيشه اي ذهن

روزي دانشمندي آزمايش جالبي انجام داد... او اکواريم شيشه ايي ساخت و آنرا با يك ديوار شيشه اي دو قسمت کرد.
در يك قسمت يك ماهي بزرگتر انداخت و در قسمت ديگه يك ماهي کوچيکتر که غذاي مورد علاقه ي ماهي بزرگتر بود.
ماهي کوچيکه تنهايي بود كه ماهي بزرگه ميتوانست بخورد و دانشمند به اون غذاي ديگه اي نمي داد... او براي خوردن ماهي کوچيکه بارها و بارها به طرفش حمله مي کرد، اما هر بار به يك ديوار نامرئي مي خورد. همون ديوار شيشه اي که اونو از غذاي مورد علاقش جدا مي کرد.
بالا خره بعد از مدتي از حمله به ماهي کوچك منصرف شد. او باور کرده بود که رفتن به اون طرف اکواريوم و خوردن ماهي کوچيکه کار غير ممکنيه
دانشمند شيشه ي وسط رو برداشت و راه ماهي بزرگه رو باز کرد اما ماهي بزرگه ، ديگه هرگز به سمت ماهي کوچيکه حمله نکرد. اون هرگز قدم به سمت ديگر اکواريوم بر نداشت.
ميدانيد چرا؟
هر چند كه ديوار شيشه اي ديگه وجود نداشت، اما ماهي بزرگه تو ذهنش يك ديوار شيشه اي ساخته بود...يك ديوار که شکستنش از شکستن هر ديوار سنگي و سيماني سختتر بود!!!
اون ديوار باور خودش بود. باورش به محدوديتها، باورش به وجود ديوارها و سدها و موانع، باورش به ناتواني و عجز نسبت به تضادها و مشكلاتي كه فكرميكرد وجود داره!!
ما هم اگه خوب تو اعتقادات خودمون جستجو کنيم، کلي ديوار شيشه اي پيدا مي کنيم که نتيجه ي مشاهدات و تجربياتمونه و خيلي هاشون هم اون بيرون نيستن و فقط تو ذهن خود ما وجود دارند و خيلي از اونها را رژيم ساخته و بدون آنكه وجود فيزيكي داشته باشه ما رو محصور ميكنه . اين باور رژيم ساخته است كه در بسياري از شرايط از زندان هم بدتر عمل ميكنه ، آيا شما هم چنين ديوارهايي در مقابلتون هست ، كمي به اونها فكر كنيد.
در ضمن بد نيست به اين هم فكر كنيد كه با مراجعه به بيرون از خودتون و كمك گرفتن از بيرون از خود و كار دسته جمعي ميتوانيد باورهاي غلط خويش را تغيير بدهيد و در اسارت آنها باقي نمانيد.


يورش هماهنگ ماموران وزارت اطلاعات به منازل اعضاي مجموعه فعالان حقوق بشر

گزارشات دريافتي ميلاد ابراهيميان، فعال حقوق بشر نيز جزو بازداشت شدگان يورش 11 اسفندماه به فعالان حقوق بشر است.
به گزارش هرانا، نيروهاي امنيتي در نيمه شب 11 اسفندماه همزمان با موج گسترده بازداشت فعالان حقوق بشر خاصه همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، به بازداشت ميلاد ابراهيميان، فعال دانشجويي و مسئول سابق واحد تامين و اجراي اين مجموعه اقدام کردند.
نيروهاي امنيتي با حضور در منزل آقاي ابراهيميان و ضبط لوازم شخصي وي، بدون ارائه توضيح در خصوص دلايل بازداشت وي را با خود به نقطه نامعلومي منتقل کردند.
لازم به ذکر است، تاکنون دست کم 27 مورد بازداشت يا اقدام به بازداشت در طي يورش 11 اسفندماه به فعالان حقوق بشر و خاصه همکاران مجموعه گزارش شده است.
---------------
بي خبري از وضعيت دو فعال حقوق بشر پس از يورش هاي 11 اسفندماه
بي خبري از سرنوشت دو عضو سابق مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران در پي يورش گسترده به منازل و بازداشت ايشان در 11 اسفند ماه
خبرگزاري هرانا - از سرنوشت دو فعال حقوق بشر پس از آغاز يورش هاي گسترده به فعالان حقوق بشر، اطلاعي در دست نيست.
به گزارش هرانا، از سرنوشت نيلوفر محرابي، مسئول سابق واحد انديشه و بيان و همينطور عبدالرضا احمدي، مسئول سابق کميته دراويش مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، پس از يورش هاي گسترده 11 اسفندماه که بازداشت تعدادي زيادي از فعالان حقوق بشر را در پي داشت اطلاعي در دست نيست. منابع مطلع بازداشت اين افراد را محتمل مي دانند.
لازم به ذکر است، تاکنون دست کم 27 مورد بازداشت يا اقدام به بازداشت در طي يورش 11 اسفندماه به فعالان حقوق بشر و خاصه همکاران مجموعه گزارش شده است.

ادامه ي شرايط بغرنج و خطرناک زندان براي منصور اسالو را محکوم مي کنيم

طبق آخرين اخبار رسيده و همچنين به گزارش خانواده منصور اسالو رئيس هيئت مديره سنديکاي کارگران شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه که به دلايل نامعلومي از چندي پيش به زندان رجائي شهر کرج منتقل شده است ، در شرايط بغرنج و خطرناکي محکوميت خود را در زندان فوق سر مي کند.
بر اساس همين اخبار هفته پيش يکي از زندانيان سوء قصدي عليه جان وي داشته که با تيزبيني و هوشياري ديگر زندانيان و مداخله آنان فرد مذکور موفق به چنين اقدامي نشده است.
تهديد منصور اسالو به همين جا ختم نشده و فرد مذکور به تهديدات خود عليه وي ادامه مي دهد و اين شرايط نگراني خانواده، اعضاي سنديکاي کارگران شرکت واحد، جامعه کارگري ايران را فراهم کرده است.
سنديکاي کارگران شرکت واحد اتوبوسراني تهران و حومه ضمن محکوم کردن اين گونه اعمال عليه زندانيان خواهان رسيدگي قانوني و محاکمه عاملان اين اتفاق مي باشد.
منصور اسالو محکوم به 5 سال زندان است که هم اکنون دوران محکوميت خود را در زندان رجائي شهر کرج که کمتر مسبوق به سابقه بوده است زندانيان عقيدتي در آنجا نگه داري شوند، طي مي کند.
"anahita882010"

چند گزارش از كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها

چند گزارش از كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها
عصبانيت خانواده ها ي بازداشتي از بلاتكليفي وضعيت فرزندانشان
تهران 88.12.9 : روز شنبه جمعي از خانواده هاي بازداشت شدگان از ساعت 8 صبح جلوي درب دادسرا پيگير کارهاي عزيزانشان بودند آنها جمعيتي حدود 50 نفربودند كه در داخل وبيرون ايستاده و از عدم رسيدگي به شكايات و خواسته هايشان به ستوه آمده بودند.
ساعت 12 بين جوان 36 ساله اي که براي پيگيري وضعيت خواهر زاده اش آمده بود و سربازان درگيري لفظي شديدي درگرفت , وي كه از عدم رسيدگي مسئولين به ستوه آمده بود با يكي از سربازان دادسرا درگيرشد اما ساير تجمع كنندگان و خانواده ها مانع از گسترش وادامه اين دگيري شدند ,همزمان يک دستگاه ون همراه با ماموران سركوبگر در جلوي درب دادسراحاضر شدند تا از درگيريهاي احتمالي ممانعت كرده و آن را سركوب نمايند .
اين جوان ميگفت که خواهرزاده من پدرش را از دست داده وامروز مادرش هم به دليل کسالت نتوانسته بود که پيگير کارهاي او باشد به همين دليل من براي رسيدگي به کارهاي او آمده ام که جلوي درب مرا راه ندادند به اين بهانه که فقط بستگان نزديک ميتوانند پيگير کارها باشد که با اين حرف من کنترل خود را از دست دادم. از 22 بهمن تا كنون بارها مسير دادسرا وزندان اوين را طي کرده ايم ولي هنوزبلاتکليف هستيم و هر روز ما را به بهانه هاي مختلف راهي خانه ميكنند .
گزارشي از وضعيت آقاي اسانلو
تهران 88.12.11 : بنابه گزارشات دريافتي، بدنبال افشاي قصد سوء قصد و حمله به آقاي اسانلو توسط عوامل حكومت در زندان گوهردشت كه از سوي رسانه ها منتشر شد، مامورين مزد بگير دولتي در فشار از موج اعتراضات مجامع حقوق بشري ، دست به عقب نشيني زدند.
پس از انتشار خبرهاي فشار روي آقاي اسانلو در رسانه ها ، كريمي رئيس زندان گوهردشت كرج به ايشان اطمينان داده است كه هيچ مشكلي براي وي ايجاد نخواهد شد و سلامت ايشان را بطور حضوري تضمين كرده است..
مراسم تولد شهيد راه آزادي علي حسن پور روز پنجشنبه برگزار ميگردد
بنا بر اخبار و گزارشات رسيده روز پنجشنبه 88.12.13 مصادف است با سالروز تولد شهيد علي حسن پور,خانواده اين شهيد و حاميان آنان قصد دارند كه مراسمي به همين مناسبت بر سر مزار ايشان در بهشت زهراه,قطعه 222 رديف 51 , شماره 44 برگزار نمايند. از همه هموطنان و حاميان راه اين شهيدان دعوت شده تا در اين مراسم كه در ساعت 14 برگزار ميشود
شركت نموده و خانواده شهيد را تسلي دهند.


كانون حمايت از خانواده جان باختگان و بازداشتي ها






جوانان ستارخان به پيشواز چهارشنبه سورى ميروند



جوانان ستارخان به پيشواز چهارشنبه سورى ميروند
بهرغم هشدارها و تمهيدات نظام آخوندى براى ممانعت از شركت مردم در مراسم چهارشنبه سورى، جوانان در منطقه ستار خان، اغلب شبها ترقه هاى قطارى را در وسط خيابان ميگذارند و صداى زياد ترقه ها تعادل مزدوران را به هم ريخته و آنها را بوحشت انداخته است.
صداى نارنجكهاى صوتى و انواع ترقه نيز از فاصله دور از شهرك غرب هم شنيده مىشود. اين بهرغم آنست كه رژيم، از ماهها قبل، از توليد كنندگان يا فروشندگان مواد شيميايى در مورد توزيع و فروش موادى كه براى تهيه ترقه مورد استفاده قرار ميگيرد تعهد گرفته و محدوديتهاى زيادى برايشان تعيين كرده است ولى جوانان و دانشجويان از بعد از 22بهمن، دستورالعملهاى مختلف تهيه ترقه هاى مختلف را از عناصر و مواد ساده، تهيه و تكثير و به طور گسترده توزيع كردهاند.
مزدوران همچنين در بانكها و ادارات دولتى، انواع شيوهها را براى كنترل چهارشنبهسورى بهكار گرفته است. آنها كارمندان را احضار ميكنند و با تهديد به اخراج و با گرفتن تعهدهاى مكتوب از شركت در تظاهرات و شعارنويسى و حركتهاى اعتراضى در چهارشنبه سورى بر حذر ميدارند.


جمع‌آوري سطل‌هاي زباله در روز چهارشنبه سوري از وحشت آتش بزرگ !!

جمع‌آوري سطل‌هاي زباله در روز چهارشنبه سوري از وحشت آتش بزرگ !!
سايت حكومتي عصر ايران در تاريخ 11 اسفند خبر داد : در اين روز بايد در دو يا سه نوبت، سطل‌هاي زباله ازسوي خدمات شهري تخليه شوند تا اخلالگران نتوانند با استفاده از ضايعات، اقدام به آشوبگري کنند.
ايلنا: مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني از شهرداري تهران خواست تا مخازن زباله پلاستيكي شهر را در ساعات عصرگاهي روز سه شنبه آخر سال از خيابان‌ها جمع‌آوري کند.
محمد رضا حاجي‌بيگي امروز در حاشيه چهارمين همايش چهارشنبه‌سوري، تاكيد كرد: طبق برنامه‌ريزي انجام‌شده، سطل‌هاي زباله معابر شهر بايد از ساعت 17 به منظور ايمني بيشتر در شهر و پيشگيري از حوادث احتمالي، از سطح خيابان‌ها جمع‌آوري شود، چراكه اينکه سطل زباله اولين وسيله‌اي است که مورد تهاجم قرار مي‌گيرد.
او افزود: همچنين در اين روز بايد در دو يا سه نوبت، سطل‌هاي زباله ازسوي خدمات شهري تخليه شوند تا اخلالگران نتوانند با استفاده از ضايعات، اقدام به آشوبگري کنند.
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني شهرداري تهران از سامانه 137 شهرداري نيز خواست تا در روز سه‌شنبه، چهارشنبه‌سوري، نسبت به جمع‌آوري ضايعات در مکان‌هاي پيش‌بيني شده اقدام كرده و شهرداري نيز در چند شيفت اقدام به تميزي شهر و جمع‌آوري زباله كنند.
حاجي‌بيگي در ادامه از ستاد بحران شهرداري نيز درخواست کرد تا براي تامين آب و امکانات احتمالي مورد نياز آتش‌نشاني در چهارشنبه‌سوري آماده باشند.
به گفته رئيس سازمان آتش‌نشاني تهران، بر اساس برنامه‌ريزي، از ساعت 17 روز سه‌شنبه نمايندگان تمامي سازمان‌هاي مسئول به‌طور هماهنگ در خدمات رساني به حوادث از جمله شهرداري، سازمان آب، برق، اورژانس، سامانه 137 و خدمات شهري در محل مرکز بيسيم آتش‌نشاني در ملاصدرا مستقرمي‌شوند تا براي هرگونه حوادث احتمالي اقدام کنند.






معناي سياسي بيانيه موسوي چيست؟

معناي سياسي بيانيه موسوي چيست؟
موسوي بالاخره روز شنبه 8 اسفند ، سكوت را شكست و بعد از گذشت 18 روز از قيام 22بهمن بالاخره حرفهايي را تكرار كرد كه كروبي نيز يك هفته قبل آنرا در بيانيه اش به نوعي گفته بود. بيانيه اي كه كروبي ميخواست با امضاي موسوي آنرا به عنوان يك بيانيه مشترك ، براي قوي تر كردن جبهه اش در مقابل جناح حاكم منتشر كند، ولي موسوي حاضر به امضاي آن نشده و گفته بود اين بيانيه چپ روانه و ساختار شكنانه است و نميتواند آنرا به عنوان يك بيانيه مشترك امضا كند !
حال چه شد كه بالاخره موسوي مجبور شد بيانيه اي بدهد كه حتي از بيانيه كروبي هم به درجاتي ضعيفتر بود ؟
با آنكه موسوي طي اين مدت ، سكوت پيشه كرده بود و به نوعي نميخواست با ولي فقيه و جناح غالب به اصطلاح شاخ به شاخ شود، اما وقتي كه ديد بسياري از جواناني كه تا كنون به او دل بسته بودند، از وي فاصله گرفته و حتي در برخي سايتها و وبلاگها نوشتند : آقاي موسوي روزي در خيابانها رو به شما فرياد زديم: ”موسوي سكوت كني خائني” ! و به شما اخطار داده بوديم كه به ملت پشت نكنيد ! و اكنون بايد فرياد بزنيم كه : موسوي: سكوت تو خيانت است به قرآن .... !
از طرفي با آنكه او سرش را پايين گرفته بود تا موج تهديدها و تهاجمات و حملات را از سر بگذراند ، اما باند غالب نيز دست از سر او بر نداشت . موسوي حتي در مجالس مختلف و يا صحبت با برخي از خبرنگاران جناح مقلوب ، پايبندي به ولايت فقيه را تاكيد كرد و گفت من فقط در همين حاكميت اصلاحات ميخواهم و بعد براي اينكه حسن نيت خود را بيشتر به خامنه اي نشان بدهد ، از طريق سازگارا ، عنصر مشكوكي كه خارجه نشين كه خط سازش را تبليغ ميكند، روي سايتها و فيس بوك و... بيانيه اي تحت عنوان ” ”فراخوان نداي سبز آزادي” براي چهارشنبه سوري پخش كردند كه در آن به طور كامل زيرآب چهارشنبه سوري ، يعني همان چيزي كه نظام و نيروهاي سركوبگر شديدا از آن وحشت دارند را از اساس ميزد و در اين اطلاعيه نوشته بود : اولين چهارشنبه سوري سبز و عاري از خشونت با ايده هاي سبز!! كه البته ايده هاي سبز آنها چيزي نبود جز تسليم طلبي و ذلت و خواري در برابر جناح حاكم ! در قسمتهايي از اين بيانيه مفتضح آمده بود : آيا بهتر نيست كه بكلي از قيد چنين روزي بگذريم و بجاي آن شمع روشن كنيم و درختكاري كنيم و.... تا دولت كودتا نتواند از ما بهانه اي پيدا كند و.... بگذاريد بگويند سبزها ميخواهند امسال را بدون ترقه و انفجار و حتي بدون شعارسياسي و شعار نويسي برگزار كنند ، آن موقع چهره خشونت طلبان واقعي معلوم ميشود!!
همانطور كه در بالا اشاره شد، نظام ولايت ، به دليل ويژگي تماميت خواهانه اش ، به هيچ وجه حاضر نيست حتي يك گام به نفع عناصري مثل موسوي كوتاه بيايد و با آنكه جناح موسوي ماكزيمم همكاري و ارادت را نسبت به ولي فقيه نشان داد ولي باز هم قدم به قدم در برابر او پيچيد و از او خواست كه يا از گذشته و اعمالي كه كرده است و تبري بجويد و يا اينكه منتظر عواقب آن باشد . حتي براي تضعيف روحيه او ، هر روز در نشرياتي مثل كيهان و سايت جهان و جوان و ... مقاله و مطلبي از او به طنز و يا تهديد و...نوشتند . ابتدا شايع كردند كه سكته كرده و بعد هم كسي را به عنوان پزشك خانوادگي موسوي به صحنه آوردند كه ادعا ميكرد كه موسوي مدت 10 سال است كه از بيماري ”اسکيزوفرني” كه باعث دو شخصيتي شدن افراد ميشود رنج ميبرد و حالات روحي او بشدت دچار عدم تعادل بوده و هميشه عصبي و پرخاشگر است و...! يا به عنوان مسخره در سايت جهان نوشتند : او حتي ميترسد كه از روي بوته بپرد !! و..
در هر حال بعد از افتضاح خط سكوت در چهارشنبه سوري ، وقتي كه ديد نه تنها حاكميت در مقابل اينهمه نرمش و سكوت او ، ذره اي كوتاه نمي آيد و ميخواهند او را تا مرز خيانت بطور علني به صحنه بكشانند. از طرفي بعد از اين بيانيه هر چند كه عده اي گول اين ترفند كثيف را خورده و گفتند كه بهتر است ساختار شكني نكنيم و .... ولي اكثريت جوانان دليري كه عاشورا را آفريده بودند و يا در صادقيه روز 22بهمن فرياد آزادي سر دادند، بر عليه اين زبوني و ذلت در برابر حاكميت ستمگر موضع گرفتند و گفتند و نوشتند : ما مدتهاست كه قيد موسوي را به عنوان رهبر جنبش سبز زده ايم و ميدانيم كه رهبري نميتواند پشت سر جنبش حركت كند ، سبزها در هر حال چهارشنبه سوري را آتشين تر از سالهاي قبل برگزار خواهند كرد ، حال بگذار عده اي تن به ذلت و خواري بدهند! ولي ما تا به آخر ايستاده ايم و رهبر خود ما هستيم.
بعد از اينكه موسوي صحنه را برانداز كرد و ديد كه از هر دو طرف رانده و مانده شده، ناچارا براي اينكه خودي نشان بدهد و البته از كروبي هم عقب نيفتد ، او هم بيانيه اي مشابه كروبي كه در آن ابتدا كمي غر و لند ميكند و اعتراضات خود را با همان زبان دو پهلو كه نه سيخ بسوزد و نه كباب رو به حاكميت با زباني بسيار نرم و از موضع پايين ، طرح كرده و سپس پيشنهاد ميدهد كه راه پيمايي آرامي برگزار كنند تا همه ببينند طرفداران او چقدر هستند!
اين حرف هر چند غير واقعي و رويايي ، ولي منافع آن مستقيم به جيب اين جنبش و مقاومت خواهد ريخت، چرا كه بعد از آن كار يك سره خواهد شد و حتي آن اقليتي كه هنوز اميد اندكي به اصلاحات وبهتر شدن وضع حتي در همين حاكميت دارند، خواهند فهميد كه نظام ولايت ، در مينيمم ها نيز حاضر نيست به اندازه سر سوزني به اصلاح طلبان پوئني جزيي بدهد و تيغ را تا به آخر بر گلوي هر كس كه در مقابل او و با زبان مماشات و دوستي با وي صحبت ميكند خواهد گذاشت و به هيچ وجه حاضر به تقسيم قدرت نيست ، به همين دليل ميگوييم ، ولايت مطلقه فقيه.
حال بايد گفت، آقاي موسوي يا اين نظام را به مثابه نظامي ديني و تماميت خواه كه سي سال است با سركوب و فشار ماكزيمم بر گرده اين ملت حكم روايي كرده را نمي شناسد ، كه اين حرف خطايي است چرا كه 8 سال بر مسند نخست وزيريِ همين نظام نا مشروع تكيه زده بود، و يا بايد بگوييم كه ميخواهد باز هم با به رخ كشيدن مردمي كه الان ديگر طرفدار او نيستند چون سازش و سكوت او را به عينه ديده اند، از جناح مقابل حتي به اندازه يك ارزن تائيديه و پوئن بگيرد و نشان بدهد كه هواداراني دارد و لاجرم، ولي فقيه بايد به او هم توجه كند! پس بايد به او هم سهمي از اين كيك بزرگ داده شود . در حالي كه واقعيت چيز ديگري است . به دليل ضعف اين نظام و ريزش هاي متعدد آن از درون و فشارهاي كمر شكن بين المللي از بيرون و تهاجم جوانان و زنان قهرماني كه حرف آخر را در هر تجمع و در هر صحنه زده و گفته اند كه : كشته نداديم كه سازش كنيم، رهبر قاتل را ستايش كنيم، اين نظام ترميم شدني نيست ، حتي با آقاي موسوي!
واقعيت اين است كه سد بزرگ اختناق ترك عميقي برداشته كه هر لحظه شكاف آن عميقتر ميشود، ولي فقيه در ماكزيمم منفوريت خود قرار دارد و ديگر هيچكس او را نميخواهد . پس كساني كه به فكر حفظ او هستند و دم از اصلاحات و ساختار نشكستن ميزنند ، جزيي از اين نظام پليد محسوب ميشوند و بايد به آنها گفت كه اين نظام ، حتي حاضر نيست كه پشيزي به شما امتياز و پوئن بدهد، چرا كه بخاطر شكافهاي عميق در حاكميت ، بايد خود را منقبض تر كرده و سركوب را گسترش دهد و توان اينكه اجازه تظاهرات حتي در سكوت را بدهد را نيز ندارد. كه البته اين از ضعف و انحطاط اين نظام نشأت ميگيرد نه قدرت او . زيرا اگر چنين كاري كند و يا حتي ذره اي گوشه چشم به امثال آقاي موسوي نشان بدهد ، شكاف از جانب جوانان دلير ميهن به اوج خواهد رسيد و سد اختناق شكسته خواهد شد. بنابراين چنين كاري را نخواهد كرد . در هر حال آقاي موسوي ، آخرين كارت و آخرين برگ خود را هم رو كرد و بعد از آن يا بايد به صف مردم بپيوندد و از تسليم و سكوت و زبوني در برابر دژخيم ، دست بر دارد و يا اينكه جذب كامل ولايت شود. هفته ها و ماههاي آينده اين حقيقت را به روشني به نمايش خواهد گذاشت و اميدواريم كه آقاي موسوي ، از پشت پا زدن به خون شهدا و رنج اسيرانمان دست بردارد و به جانب جنبش و مقاومت حركت كند نه نظام ولايت و قاتلان جوانان ايران.