۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

مريم ضياء پس از تحمل 13 روز اعتصاب غذا لحظاتي پيش از زندان اوين آزاد شد

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران،خانم مريم ضياء فعال کودکان پس از 13 روز اعتصاب غذا و با ايستادگي و مقاومت و دفاع از حقوق خود و بر اثر فشارهاي بين المللي و رسانه اي ناچار به ازادي او شدند.
غروب روز دوشنبه 9 فروردين ماه خانم مريم ضياء فعال کودکان پس از تحمل نزديک به 3ماه زندان و 13 روز اعتصاب غذا وبا ايستادگي و دفاع از حقوق خودش و همچنين بر اثر فشارهاي بين المللي و رسانه اي لحظاتي پيش از زندان اوين آزاد شد. او در طي 13 روز اعتصاب غذا و جنگ رواني بازجويان وزارت اطلاعات عليه وي و خانواده اش دچار کاهش وزن شده بود، افت شديد فشار خون،ضعف شديد و شرايط او به حدي به وخامت گراييده بود که روز گذاشته او را به بهداري زندان منتقل کردند.اما او در طي اين مدت بر خواست به حق خود پافشاري کرد و همچنان که اعلام کرده بود تا آزادي از زندان به اعتصاب غذاي خود ادامه خواهد داد.خانم ضياء پس از خروج از زندان اقدام به شکستن اعتصاب غذاي خود نمود.
هنگام خروج از زندان اوين مورد استقبال گسترده خانواده اش و خانواده ها ي دستگير شدگان و مردم که در مقابل زندان اوين تجمع کرده بودند قرار گرفت و با دست زدن و سوت کشيدن نسبت به او ابراز احساسات مي کردند. عليرغم شرايط سخت جسمي که در اثر اعتصاب غذاي نسبتا طولاني و فشار بازجويان وزارت اطلاعات اما او از روحيۀ بالايي برخورد بود و از استقبال کنندگان با لبخند و دست تکان دادند تشکر مي کرد.
در حال حاضر تعداد زيادي از خانواده هاي دستگير شدگان در مقابل زندان اوين تجمع کرده اند و تجمع آنها تا اين لحظه منجر به آزادي تعدادي از دستگير شدگان شده است. خانواده ها همچنان در مقابل زندان اوين تجمع کرده اند و بر خواست خود مبني بر آزادي فوري و بي قيد و شرط عزيزانشان پافشاري مي کنند.
فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران
09 فروردين 1389 برابر با 29 مارس2010

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر