۱۳۸۸ اسفند ۱۴, جمعه

ادامه يافتن تجمع شبانه خانواده ها و مردم در مقابل زندان

ادامه يافتن تجمع شبانه خانواده ها و مردم در مقابل زندان
بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، خانواده هاي دستگير شدگان اخير و زندانيان سياسي به تجمع اعتراضي خود در مقابل زندان اوين براي آزادي بي قيد و شرط وفوري عزيزان خود ادامه مي دهند.
غروب روز دوشنبه 10 اسفند ماه تعداد زيادي از خانواده هاي دستگيرشدگان اخير همانند شبهاي گذشته در مقابل زندان اوين تجمع کردند و بر خواست به حق خود مبني بر آزادي زندانيان سياسي اصرار ورزيدند.خانواده ها در حالي که باران مي باريد و هواي سرد زمستان مي وزيد ولي در اراده آنها خللي ايجاد نمي کرد و همديگر را به استواري و ايستادگي دعوت مي کردند.
مادران و پدران سالمند با وجود بارندگي و سرما سعي نمي کردند که در خودروهاي قرار بگيرند و در ميان جمعتي حضور داشتند.
امشب همانند شبهاي گذشته با ايستادگي و پافشاري اين خانواده ها تعدادي ديگري از دستگير شدگان از زندان مخوف اوين رهايي يافتند و به آغوش گرم خانواده ها و مردم بازگشتند.با خروج هر زنداني از درب زندان اوين موجي از احساسات بر انگيخته مي شد و صداي دست زدن و سوت کشيدن فضاي تيره و تار اوين را دگرگون مي کرد.
تعدادي از خانواده ها که عزيزان آنها شب گذشته آزاد شده بودند با جعبه هاي شيريني به ميان حاضرين مي آمدند وبه پخش کردن شيريني مي پرداختند.همچنين تعدادي از زندانيان که اخيرا آزاد شدند در آنجا حضور داشتند و از روحيه بالاي دستگير شدگان عليرغم شکنجه هاي جسمي و روحي آنها براي ديگران تعريف مي کردند.
در ميان حاضرين تعدادي از مادران عزادار و خانواده هاي حاميان مادران عزادار که در بند هستند حضور داشتند آنها از روحيه بسيار بالايي برخوردار بودند
تجمع خانواده ها و مردم در مقابل زندان اوين تا ساعت 23:30 ادامه مي يابد.


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر