۱۳۸۹ فروردین ۱۱, چهارشنبه

بهروز جاويد تهراني زنداني مقاوم در معرض

بنابه گزارشات رسيده به فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني در معرض انتخاب ، قرار گرفتن در کنار قاتلان حرفه اي که هدف حذف فيزيکي او است و يا باقي ماندن در سلولهاي انفرادي بند 1 معروف به سگدوني و ادامه شکنجه هاي وحشيانه و غير انساني است.
روز دوشنبه 9 فروردين ماه زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني در معرض 2 انتخاب قرار داده شد.انتخاب اول خروج از سلولهاي انفرادي و رفتن به سالن 3 بند 1 زندان گوهردشت و قرار گرفتن در سلول باند مافيايي که توسط مسئولين زندان برپا شده و حمايت مي شود و در سرکوب زندانيان ،جاسوسي ، توضيع مواد مخدر و ارتکاب قتل در زندان شهرت دارند قرار گيرد که عملا از اين طريق قصد دارند او را توسط اين باند مافيايي که عامل مسئولين زندان هستند حذف فيزيکي نمايند.انتخاب دوم ماندن در سلولهاي انفرادي بند 1 معروف به سگدوني است و ادامه يافتن شرايط طاقت فرسا و غير انساني است. زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني از پذيرفتن خواست کرماني،فرجي و آخريان که هدف آنها حذف فيزيکي او است خوداري کرد و به آنها گفت : من بايد در کنار ساير زندانيان سياسي قرار گيرم و هر دو پيشنهاد شما غير انساني و غير قانوني و غير قابل قبول است.
کرماني رئيس حفاظت و حسن آخريان رئيس بند 1 مدت بازداشت او را در سلولهاي انفرادي معروف به سگدوني تمديد کردند. اين در حالي است که پيش از اين به او گفته شده بود که به مدت 20 روز در سلولهاي انفرادي باقي خواهد ماند که اين مدت عملا روز يکشنبه به پايان رسيد.
پيش از اين کرماني و فرجي رئيس و معاون حفاظت و اطلاعات و حسن آخريان رئيس بند 1، زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني را تحت فشارهاي روحي و جسمي قرار داده بودند، که او مي بايست تمامي اخباري که از شرايط قرون وسطائي زندان گوهردشت کرج منتشر مي گردد را تکذيب و غير واقعي اعلام نمايد. حسن آخريان بخصوص روي اين موضوع تاکيد داشت که زنداني سياسي بهروز جاويد طهراني آزاد سازي بند 1 در روز 21 بهمن را تکذيب کند و همچنين تکذيب خبر گوشمالي دادن و عريان کردن و فرار مفتضحانه حسن آخريان از بند 1 زندان گوهردشت توسط زندانيان را تکذيب کند. در غير اينصورت در آنجا (سگدوني)آن قدر باقي خواهد ماند تا از بين برود.
زندان سياسي بهروز جاويد طهراني خطاب به آنها گفت: در مرام زنداني سياسي دروغگويي جايگاهي ندارد و ما به خاطر حق و حقيقت گويي اينجا هستيم و نمي توانيم واقعيت که روي داده را تکذيب کنيم و الا تفاوت ما و شما در چه چيزي است.
شخصيت فداکار و روحيه نوعدوستي و احترام به ديگران وتوجه خاص به مسائل و مشکلات زندانيان و ساير خصوصيات انساني والاي اين زنداني سياسي تاثيرات بسزائي در ميان زندانيان عادي ايجاد کرده است بطوريکه اکثر آنها حامي او و پيگير مستمر وضعيت اين زنداني سياسي هستند.
تهديدات علني و تمامي دلايل و شواهد حاکي از آن است که سر بازجوي وزارت اطلاعات سعيد شيخان بازجو ومسئول پروندسازي عليه آقاي جاويد طهراني در پشت پرده حذف فيزيکي اين زنداني سياسي است. کساني که مامور به اجرا در آوردن اين طرح پليد و غير انساني هستند عبارتند از؛ علي حاج کاظم رئيس زندان،علي محمدي معاون زندان،کرماني و فرجي رئيس و معاون اطلاعات زندان و حسن آخريان رئيس بند 1 که نسبت به زندانيان سياسي کينه ضد انساني دارد. حسن آخريان سال گذشته با ضرب وشتم آقاي جاويد طهراني را به سلولهاي انفرادي بند 1 معروف به سگدوني انتقال داد و بيش از 7 ماه تحت شکنجه هاي وحشيانه جسمي و روحي قرار داشت و عليرغم گذشت 1 سال همچنان در بند 1 نگهداري مي شود. تا به حال هيچ زنداني سياسي براي مدتي طولاني در اين بند اسير نبود. حسن آخريان از سازمان دهندگان حملات خونين عليه زندانيان سياسي بند 2 بود واين فرد از جمله کساني که باعث قتل زنده ياد امير حسين حشمت ساران است.حسن آخريان هنگام قتل زنده ياد ساران رئيس بند 2 زندا گوهردشت کرج بود.اوبه خاطر اخاذي از زندانيان بند 6 مدتي به زندان قزل حصار انتقال يافت ولي رفتارهاي و حشيانه او باعث شد که او را مجددا به بند 1 زندان گوهردشت منتقل کنند.
فعالين حقوق بشر و دمکراسي در ايران، نسبت به خطر جدي که متوجه جان بهروز جاويد طهراني است هشدار ميدهدو تمامي شواهد حاکي از قصد جدي بازجويان وزارت اطلاعات و حسن آخريان مبني حذف فيزيکي اين زنداني سياسي است. لذا از کميسر عالي جقوق بشر ملل متحد و ساير مراجع و سازمانهاي بين المللي خواستار اقدامات عاجل براي نجات جان اين زنداني سياسي است.
فعالين حقوق بشر ودمکراسي در ايران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر