۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۶, یکشنبه

خبرهاي جديد


تهران: با نزديك شدن سالروز وفات فاطمه زهرا(س.ع) خودروهايي را در سطح شهر تهران راه افتاده كه روي آنها عبارات لعنت بر اولي،دومي و سومي(خلفاي سه گانه راشدين اهل سنت) را نوشته است.اين كار از طرف باندهاي افراطي بسيجي و گروههاي وابسته به طيف افراطي مصباح يزدي وطرفداران طيف فکري احمدي نژاد سازماندهي شده اند.
************************
دانشجويان شيراز: در ادامه سياست سركوب در دانشگاههاي كشور تعدادي از دانشجويان دانشگاه شيراز با احكام سنگين اخراج و تبعيد مواجه شدند. اين دانشجويان در حالي با اين احكام مواجه شدند كه ملاباشي ، معاون دانشجويي وزارت علوم ، چندي پيش اعلام كرده بود كه تنها احكام صادره از سوي وزارت علوم براي دانشجويان تعليق و توبيخ بوده است . در آستانه سالگرد دهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ، كاظم رضايي ، عبدالجليل رضايي ، حمدالله نامجو ، اسماعيل جليلوند و يونس مير حسيني از فعالين شناخته شده در دانشگاه شيراز با حكم سنگين اخراج از دانشگاه مواجه شدند .
آلما رنجبر و هادي الم لي نيز از سوي كميته انضباطي وزارت علوم به تبعيد از دانشگاه شيراز محكوم شده اند .آرش روستايي و محسن زرين كمر نيز در حاليكه تمامي واحدهاي درسي خود را گذارنده اند ، با كارشكني مسئولين دانشگاه ، تا كنون موفق به اخذ فارغ التحصيلي نشده اند . اخراج تمامي اين دانشجويان به دلايل سياسي بوده است و اين دانشجويان مشكل آموزشي نداشتند
اين دانشجويان به دليل برگذاري مراسم بزرگداشت روز دانشجودر 16 آذر و به اتهام بر هم زدن نظم دانشگاه و توهين به مقدسات در كميته انضباطي دانشگاه شيراز به 1 يا 2 ترم محروميت از تحصيل و احضار به كميته انضباطي وزارت علوم محكوم شدند .
در اولين وتنها حضور رسمي اين دانشجويان به وزارت علوم به اكثر آنها گفته شده بود كه دانشگاه شيراز براي آنها درخواست تغيير دانشگاه به همراه تغيير رشته كرده است و فقط براي عبدالجليل رضايي ، دبير سابق انجمن اسلامي دانشگاه شيراز ، از سوي كميته انضباطي دانشگاه شيراز در خواست اخراج شده است .
دانشجويان نامبرده هيچ يك از اين اتهامات را وارد نمي دانند و اين احكام را ناعادلانه وغير قانوني مي دانند.اكثر اين دانشجويان از پاييز سال 87 بارها از سوي دستگاههاي امنيتي بازداشت و به دادگاه انقلاب احضار شده اند و تمامي آنها به قيد وثيقه هاي سنگين آزاد هستند ودر انتظار احكام خود مي باشند .
*********************
تهران: نيروهاي امنيتي هر صبح جمعه از مردم ساکن در مناطق نزديك ميدان انقلاب و محل برگزاري نماز جمعه مي خواهند که خودروهايشان را از کوچه ها وخيابان ها دور کنند وبه کسي اجازه بيرون اوردن خودرويش از پارکينگ, تا پايان نماز جمعه را نمي دهند.روز جمعه 24ارديبهشت نيز از ساعت 8 صبح شرق ميدان انقلاب شاهد حضور صد ها نيروي امنيتي,انتظامي و بسيجي است. خيابان انقلاب و خيابان هاي حد فاصل کارگر شمالي تا خيابان فلسطين به طور کامل بسته شده واجازه تردد به کسي نميدادند. ترس از اعتراض مردم موجب شده بود تا فضاي امنيتي نمازجمعه تهران بيشتر از هفته هاي گذشته باشد.اعتصاب سراسري کردستان موج ترس نظام از شکل گيري اعتراضات در تهران شده است.
*********************
سقز: در جريان اعتراضات نسبت به اعدام 5 فعال سياسي اخير، نيرو هاي انتظامي درمحله حمال آباد سقز 5 جوان زير 15 سال را دستگير نموده اند.
*************************

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر