۱۳۸۹ خرداد ۱, شنبه

ائتلاف بين‌المللي زنان مدافع حقوق بشر

رهانا
ائتلاف بين‌المللي زنان مدافع حقوق بشر:ايران عاليه اقدام‌دوست را آزاد کند
چهارشنبه , ۲۹ ارديبهشت , ۱۳۸۹ @ ۶:۰۱ ب.ظ
ائتلاف بين‌المللي زنان مدافع حقوق بشر در جهان خواستار آزادي عاليه اقدام‌دوست فعال حقوق زنان و عضو کمپين يک ميليون امضا شد.
رهانا: عاليه اقدام‌دوست فعال حقوق زنان در ايران از بهمن ماه سال ‌گذشته براي سپري کردن دوران محکوميتش در زندان اوين به سر مي‌برد. خانم اقدام‌دوست ۱۵ تيرماه ۱۳۸۶ به سه سال و چهارماه زندان و ۲۰ ضربه شلاق محکوم شد که دادگاه تجديد‌نظرحکم سه سال زندان وي را تائيد کرد.
به گزارش «راديو زمانه» در اطلاعيه ائتلاف بين‌المللي زنان مدافع حقوق بشر آمده است: «زنداني کردن عاليه اقدام‌دوست، بدعت يک سنت خطرناک براي همه زناني است که مدافع حقوق بشر در ايران هستند.»
اين ائتلاف بين‌المللي همچنين اعلام کرد که به «دستگيري‌ها، بازداشت‌ها و محاکمه همه مدافعان حقوق بشر» در ايران اعتراض دارد. در بخش ديگري از اطلاعيه اين ائتلاف، از مقام‌هاي ايران خواسته شده است که هرچه سريع‌تر حکم عاليه اقدام‌دوست لغو و دستور آزادي وي صادر شود.
خانم اقدام‌دوست، اولين فعال حقوق زنان است که با حکم قطعي راهي زندان مي‌شود. پيش‌تر شبکه بين‌المللي همبستگي با مبارزات زنان ايران و بيش از ۱۷۰۰ فعال مدني در بيانيه‌هاي جداگانه‌اي، خواستار آزادي اين فعال حقوق زنان شده بودند. آنها در عين حال از مقام‌هاي ايران خواسته‌اند که همه اتهاماتي را که به ۱۲ فعال بازداشت شده در روز شش فروردين ماه وارد کرده‌اند، پس بگيرند.
ششم فروردين ۱۲ عضو کمپين يک ميليون امضاء و مادران صلح که قصد ديدار با خانواده برخي زندانيان را داشتند، از سوي نيرو‌هاي امنيتي بازداشت و چند روز بعد با قيد کفالت آزاد شدند. ديده‌بان حقوق بشر در گزارشي که چندي پيش منتشر کرده، آورده است که قوه قضاييه ايران، طي سه سال گذشته «بيش از ۱۰۰ فعال حقوق زنان را تحت تعقيب قرار داده و به بازداشت، ارعاب و ممنوعيت سفر تعدادي از آن‌ها به‌ ويژه کساني که در کمپين يک ميليون امضا براي برابري فعاليت دارند، ادامه مي‌دهد.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر