۱۳۸۹ اردیبهشت ۶, دوشنبه

شرکت در تظاهرات11 ارديبهشت

اعلام آمادگي و حمايت دانشجويان تهراني و جوانان شهر رشت براي شرکت در تظاهرات11 ارديبهشت
آوريل 23, 2010

اعلام حمايت جمعي از دانشجويان دانشگاههاي تهران از
تجمع روز جهاني كارگر در 11ارديبهشت
من درد مشتركم مرا فرياد كن….
در شرايطي كه موج اخراج کارگران از کارخانهها و مراکز مختلف دولتي و خصوصي از اواخر سال 88 و در سال جديد، به طور گسترده افزايش مي يابد، ما دانشجويان دانشگاه هاي تهران در حمايت از كارگران و حقوق پايمال شده برادران و خواهرانمان روز 11ارديبهشت به خيابانها خواهيم آمد و خواسته هاي به حق مان را با فرياد آزاديخواهي، در سراسر ميهن طنين انداز خواهيم كرد.
وضعيت اسفبار اقتصادي براي اكثريت مردم ميهنمان شرايط را غير قابل تحمل كرده است. در سياستهاي ميهن بر باد دهِ اين نظام يزيدي ، ذره اي به منافع مردمش نمي انديشد و بجاي آن اموال اين مردم محروم را هزينه ساخت بمب اتمي و كمك مالي به حزب الله لبنان و حماس در فلسطين و القاعده در افغانستان و 9 بدر در عراق ميكند. بطور خاص بعد از شروع تحريمهايي كه از طرف جامعه بين المللي بخاطر همين سياستهاي ضد مردمي بر دولت كودتا اعمال شده، باعث به تعطيلي كشانده شدن بيش از نيمي از كارخانه ها و اخراج كارگران گشته است.
به نمونه هايي از آن كه البته مشتي است از خروار توجه كنيد:
در تهران،هزاران نفر از كارگران بدون دريافت هيچ مزايايي در حالي كه زمان بازنشستگي آنها هم نزديك بود، اخراج شدند كه ميتوان از كارگران کارخانه نوشابه ساسان، شرکت مترو، كاگران آشپز شرکت ايران خودرو ، شرکت تيتان، توليدکننده مانيتور، كارگران مجتمع مسکوني پرديسان ، شرکت سنگرکاران در جاده کرج اخراج گرديدند .
در خرمشهر، كارگران شرکت توليد نوشابه خرم نوش ، در اهواز كارگران کارخانه لولهسازي اهواز ، در تبريز، کارگران کارخانه کبريت توکلي، در قزوين، اکثر کارخانههاي شهرک صنعتي تعطيل شدهاند، در رشت، کارگران شرکت ايران بَرَک و همچنين کارگران شرکت پرنيان مرغ نيز به دنبال اعتراض به شرايط طاقت فرساي کار و عدم پرداخت حقوق و مزايايشان از کار اخراج شدند. کارگران مجبور به ۱۴ساعت کار بدون دريافت هيچگونه اضافه کاري هستند. در كرمان کارگر شرکت نساجي بافتههاي کرمان نيز از ديگر زحمتکشاني هستند که طي روزهاي اخير به خيل کارگران اخراجي پيوستهاند.
نظام حاكم با تاراج سرمايههاي ملت ايران، اموال مردم را صرف پروژههاي توليد تسليحات اتمي و كمك به قاتلان بين المللي مانند حماس و حزب الله لبنان و 9 بدر نموده است و با پرکردن جيب حاكمان ددمنش و مزدوران رنگارنگش در سپاه و بسيج و … مردم را در فقر و مسكنت زير انواع و اقسام فشارها قرار داده ، طوري كه كارگران محروم ميهن ، بعد از اخراج مجبور ميشوند براي مواجه نشدن با خانواده و فرزندان گرسنه و رنجورشان، دست به خودكشي بزنند و به اين زندگي سراسر درد و رنج كه دين فروشان حاكم بر ايران ، آنرا به ما تحميل كرده اند ، خاتمه دهند.
در چنين نظامي ، اختلاف طبقاتي بسيار زياد شده و درصد اندكي كه همگي از وابستگان به حاكميت كنوني اند ، در رفاه كامل بسر ميبرند و 90% مردم ايران، بطور خاص کارگران و زحمتکشان در زير فقري سنگين و كمرشكن دست و پا ميزنند و فرياد رسي را مي طلبند . حال بعد از قيامي 9 ماهه شرايط به جايي رسيده كه همه ي احاد ملت به خوبي دريافته اند كه چاره اين همه سياهي و تباهي نابودي كل نظام ولايت فقيه است.
دانشجويان آگاه دانشگاههاي تهران بر اين باورند كه وضعيت اسفبار كنوني، چه در اختناق حاكم بر مردم ، يا فشارهاي اقتصادي و اجتماعي و سياسي ، همگي از يك جنس است و ديكتاتورهاي زمانه استثمار ملتها و تاراج اموال و سرمايه هاي آنها ، را از طريق اختناق و سلب آزادي هاي سياسي و اجتماعي ، حاكم ميكنند. البته بدترين نوع ديكتاتوري ، ديكتاتوري ديني است كه با اسم دين و مذهب مردم را به سكوت و رضا وا ميدارند. پس ما جوانان آگاه ، ضمن اعلام همبستگي با كارگران و زحمتكشان ، اعلام ميكنيم كه ما بر عليه اينهمه تبعيض و نابرابري سكوت نخواهيم كرد و دست در دست كارگران شريف كشورمان روز جهاني كارگر را به اعتراض عليه اين همه نابرابري و تبعيض به خيابانها خواهيم آمد و فرياد آزادي سر خواهيم داد.
بشكند از غرش طوفانِ ملت، دارها
نيست خالي خاك ما از همتِ سردارها….
جمعي از دانشجويان دانشگاههاي تهران
27-1-89
اعلام آمادگي بچه هاي سبز رشت:
بچه هاي سبز شهر رشت:
توجه توجه
براي تجمع اعتراضي 11 ارديبهشت(روز کارگر) آماده بشيم.
قرار ما: رشت-خيابان نامجو-دانشگاه گيلان(علوم پايه)
ساعت:10:30 الي 11 صبح
هر کس از هر طيفي از مردم مي تونه بياد….
هر چقدر جمعيت بيشتر باشه تاثير گذاريش بيشتره…
ما گيلاني ها در اين حرکت تنها نيستيم…
بچه هاي دانشگاه هاي تهران هم اعلام آمادگي کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر