۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

بيكاري و آوارگي ارمغان سال جديد براي كارگران قراردادي

در روز 11 ارديبهشت روز جهاني كارگر همة اين فريادها به هم خواهد پيوست و بر سر ولي فقيه خامنه اي جنايتكار سركردة همة دزدها و جنايتكاران حكومت فرود خواهد آمد.

موج اخراج كارگران قراردادي از كارخانه ها خشم كارگران را بر انگيخته است و با هجوم به ادارات كار در تهران و شهرستانها خواستار برچيده شدن اين اقدام ضدكارگري نظام شده اند .

سال جديد براي كارگران قراردادي با بيكاري و آواره شدن از محل كار توأم شده است. از روز شنبه هفتم فروردين اولين كارگران به ادارات كار مراجعه كردند تا با پركردن برگة بيكاري, درخواست كار مجدد كنند. در تهران روز پنجشنبه 19 فروردين شمار زيادي از اين كارگران به ادارة كار غرب تهران مراجعه كردند تا شايد اين وانفساي بحرانزدگي و تعطيل كارخانه ها، روزنه اميدي براي يافتن كار پيدا كنند.

شركت مترو تهران 50 نفر از كارگران قراردادي را كه بيش از 5 سال سابقة كار داشتند و قانوناً كارگر رسمي محسوب ميشدند، بعد از عيد اخراج كرد. شركت ايران خودرو 40 نفر از آشپزهاي اين شركت را با سابقة دوساله اخراج كرد. شركت تيتان 30 كارگر با سابقه 5 سال اخراج كرد, مجتمع مسكونيِ پرديسان 20 كارگر و شركت سنگركاران 40 كارگر با سابقه بيش از ده سال و شركت ايران بَرَك رشت 100 كارگر و شركت نساجي بافتههاي كرمان 100 تن از كارگران قراردادي خود را طي روزهاي اخير اخراج كرده اند.

بله از دستاوردهاي نظام ولايت فقيه براي كارگران، بيكاري و به دنبال آن فقر و فلاكتيست كه بر جامعه تحميل كرده است. حتي الان نان شب هم تهيه اش مشكل شده. البته در برابر اين غارتگريها و حق خوريها اعتراضات كارگري هم در حال اوجگيريست و در روز 11 ارديبهشت روز جهاني كارگر همة اين فريادها به هم خواهد پيوست و بر سر ولي فقيه خامنه اي جنايتكار سركردة همة دزدها و جنايتكاران حكومت فرود خواهد آمد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر