۱۳۸۹ فروردین ۲۶, پنجشنبه

وضعيت بد جسمي سه زندانياني سياسي آذربايجاني پس از يازده روز اعتصاب غذا در زندان اردبيل



كميته گزارشگران حقوق بشر
ساوالان سسي - بهروز عليزاده و ودود سعادتي فعالين مدني آذربايجاني و رحيم غلامي روزنامه نگار آذربايجاني که از ۱۲ فروردين ۸۹ در زندان اردبيل دست به اعتصاب غذا زده اند پس از ۱۱ روز اعتصاب غذا در شرايط وخيم جسمي به سر مي برند.
منابع موثق در زندان اردبيل مي گويند فشار خون اين سه زنداني در اثر اعتصاب غذا پايين آمده و از اين بين بهروز عليزاده دچار سرگيجه و تپش قلب شده است. به گفته همين منابع مسئولين زندان اين سه زنداني سياسي آذربايجاني را به سلولهاي انفرادي قرنطينه زندان اردبيل منتقل کرده اند.
اخبار رسيده همچنين حاکي است دادستان استان اردبيل روز پنجشنبه ۱۹ فروردين ۸۹ با مراجعه به قرنطينه زندان اردبيل از اين سه زنداني سياسي آذربايجاني خواسته تا به اعتصاب غذاي خود پايان دهند اما اين زندانيان با رد درخواست دادستان اعلام کرده اند تا رفع فشارهاي وارده از سوي رئيس و پرسنل زندان اردبيل و تا دست يافتن به حقوق اوليه خود بعنوان يک زنداني به اعتصاب غذاي خود ادامه خواهند داد.
خانواده هاي عليزاده، سعادتي و غلامي پس از گذشت ۱۱ روز از اعتصاب غذاي اين زندانيان به شدت نگران وضعيت سلامت جسمي آنها مي باشند. بدنبال اعلام اعتصاب غذاي اين سه زنداني سياسي آذربايجاني مسئولين زندان اردبيل مانع از ملاقات خانواده ها با اين زندانيان مي شوند.
اين سه زنداني سياسي آذربايجاني به همراه عمر چاپرازديگر زنداني سياسي در زندان اردبيل در اعتراض به فشارهاي وارده از سوي مسئولين زندان اردبيل و براي دست يافتن به حقوق اوليه خود بعنوان يک زنداني از ۱۲ فروردين ۸۹ دست به اعتصاب غذا زده بودند. عمر چاپراز پس از گذشت چهار روز اعتصاب غذاي خود را متوقف کرده است و هم اکنون در بند هفت زندان اردبيل به سر مي برد.
فشار بر زندانيان سياسي آذربايجاني در زندانهاي ايران افزايش يافته و آنها به خاطر عقايدشان از سوي مسئولين زندان تحت فشار قرار گرفته و از حقوق اوليه يک زنداني محروم مي شوند. فشار بر اين زندانيان در حالي صورت مي گيرد که بر اساس آئين نامه اجرايي سازمان زندانها مسئولين قضايي وظيفه رسيدگي به مشکلات روحي و جسمي و محافظت از زندانيان را بر عهده دارند و شرع اسلام نيز حقوق زندانيان را به رسميت شناخته است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر