۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

افزايش اخراج كارگران در سال جديد

اخراج گستردة كارگران قراردادي در كارخانه ها و واحدهاي توليدي از آغاز سال جديد, بحران جديدي را در جامعة كارگري به وجود آورده است .

سال جديد براي چند ميليون كارگر قراردادي كشور, با درد و رنج مضاعف شروع شد. چرا كه با آغاز سال جديد، آنان گروه گروه از كارخانه ها اخراج ميشوند و هيچ پناهي هم ندارند. حتي در برخي واحدها كارگراني كه پايان قراردادشان تابستان امسال بوده است به بهانة ناتواني كارفرما در پرداخت حقوق جديد اخراج شده اند. موج اخراجها به حدي است كه يك كارگزار رژيم به نام حسن صادقي روز 19فروردين به خبرگزاري حكومتي ايلنا گفت: اخراج كارگران در تهران در تعطيلات نوروز امسال نسبت به سال 87 رشد 49 درصدي داشته است. معاون امور استانهاي ارگان حكومتي خانة كارگر افزود: اگر اين اخراج‌ها را به كل كشور تعميم دهيم رشد اخراج‌ها بيش از 50 درصد خواهد بود. و اگر افرادى را هم كه به اداره كار مراجعه نمي‌كنند و مشكلات خود را به صورت توافقى حل مي‌كنند، در نظر بگيريم اخراج‌ها از رشد 70 درصدى برخوردار بوده است.

در حالي كه در اين بحث به رشد اخراجها تا 70 درصد بيشتر از سال 87 اشاره ميكند روز 16 فروردين خبرگزاري حكومتي مهر به نقل از يك عضو شورايعالي كار نظام با وقاحت خاص نمايندگان حكومتي به كلي منكر اخراج كارگران در سال جديد شد و گفت: حداقل دستمزد 303 هزار توماني کارگران منجر به تعديل نيرو و اخراج کارگران در ابتداي سال جاري نشده است. به اين ترتيب بيكاري كه خانوادة كارگران را در معرض تلاشي قرار ميدهد. اين نتيجه كار يك حكومت مستبد و ديكتاتور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر