۱۳۸۹ اردیبهشت ۶, دوشنبه

براي آزادي همکلاسي هاي زنداني کيانوش اقدام کنيد

خانوادۀ کيانوش آسا خطاب به رئيس دانشگاه: براي آزادي همکلاسي هاي زنداني کيانوش اقدام کنيد
۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹, ساعت ۱۲:۵۵ قبل از ظهر
به گزارش سامانه خبري تحول سبز، خانوادۀ آسا در نامۀ خود به رئيس دانشگاهِ علم و صنعت، ضمن بيان اين نکته که "در دانشگاهي که شما رياست آنرا بر عهده داشته و داريد تعدادي از دانشجويان به دليل انجام مراسم بزرگداشت براي کيانوش، به عنوان همکلاسي و دوست خود و از همه مهمتر فرزند اين ملت که بيگناه به خون غلطيد، مورد تهديد يا بازخواست قرار گرفته، بازداشت شده و يا ادامه تحصيل آنان با تعليق و محروميت مواجه شده است"، خاطرنشان ساختند "از شما مصرانه درخواست مي نماييم از تمامي امکانات و اختيارات خود و دانشگاه براي برداشتن اين محدوديت ها و شکستن احکام سنگين انظباطي که همانا رضايت خداوند، شادي روح کيانوش و تسلي خاطر خانواده آسا را به دنبال دارد از هيچ کوششي دريغ نورزيد و برخوردهاي سخت، غير اصولي و غيرمدبرانه اي که بعد از خرداد ماه تا کنون، عليه آن دانشگاهيان صورت گرفته اصلاح وجبران نماييد."
خانوادۀ آن شهيدِ اعتراضاتِ سبزِ مردم ايران، خطاب به رئيس دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان ساختند: "آقاي جبل عاملي! آيا بهتر نبود در جشن فارغ التحصيلي دانشجويان کارشناسي ارشد، که اگر آن جنايت رخ نمي داد کيانوش هم حاضر مي بود، از او به عنوان دانشجوي آن دانشگاه ياد نموده و همچنانکه در نامه اشاره داشتيد در راه تحصيل علم، تا آخرين لحظۀ حيات کوشا بود به احترام صندلي خاليش يک دقيقه سکوت مي کرديد؟! آيا صحيح بود که، مانع شُديد تنديس کيانوش در کنار تنديسهاي ديگر دانشجويان هم‌دوره اي خود قرار گيرد؟ غافل از اينکه تنديس او در روح و جان دانشگاهيان و هموطنانش به يادگار مي ماند. آيا تلاشهاي انجام شده از سوي برخي مديران آن دانشگاه در جهت حذف نام کيانوش در اکثر امور مربوطه عمل پسنديده‌اي بوده؟ و اين اعمال و رفتارها تا کنون نتايجي داشته است؟ به يقين رفتارهاي همه ما در هر شرايط و جايگاهي، يک پاسخگويي جدي نه صرفاً در برابر افراد، بلکه در برابر خداوند و وجدانهاي بيدار جامعه به دنبال خواهد داشت."
اين خانوادۀ داغدارِ خطۀ غرب کشور، در پايان اين نامه، تقدير و تشکر قلبي خود را از يکايک "اساتيدي که در طول شش سال دوران دانشجويي، که نقش ارزنده‌اي در رشد و بالندگي علمي، فکري و اجتماعي او بر عهده داشتند"، ابراز داشته و نوشتند:
" دلجوئيها و همدرديهاي آن بزرگواران و دوستان دانشگاهي را بر ديدگان خود قرار داده، دستان پر مهر آنان را به گرمي مي فشاريم و مديران دانشگاه علم و صنعت را به برخورد درست، منطقي و عاقلانه توأم با دورانديشي و بيان واقعيت فرا مي خوانيم. خداوند به همه ما توفيق گام نهادن و کوشيدن در راه حقيقت و پاکي عطا کند تا در گذر زمان نام نيک و ارزشمندي از ما بر جاي بماند."
شهيد کيانوش آسا متولد فروردين ۱۳۶۳در کرمانشاه،دانشجوي ترم چهارم کارشناسي ارشد رشته مهندسي شيميدر دانشگاه علم و صنعت ايرانبود. وي در جريان تظاهرات دوشنبه ۲۵خرداد۱۳۸۸در ميدان آزاديتهرانناپديد شد و روز سوم تير ماه ۱۳۸۸ در سردخانهٔ پزشکي قانوني توسط خانواده‌اش شناسايي شد، وي در اثر اصابت دو گلوله جان باخت.
جرس: در پي ارسالِ نامۀ دلجوئي دکتر جبل عاملي، رئيسِ دانشگاهِ علم و صنعت ايران به خانوادۀ شهيد کيانوش آسا، دانشجوي نخبۀ آن دانشگاه که در جريان اعتراضاتِ بعد از انتخابات رياست جمهوري به شهادت رسيد، آن خانواده طي نامه اي سرگشاده خطاب به آن رياست، از برخي عملکردها و مواضع دوگانۀ وي طي ماههاي اخير انتقاد کردند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر