۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

حراج پايان نامه هاي دانشجويي

به گزارش ابتکار در حال حاضر بسيارى از موسسات تحت لوا يا نام ” مشاوره علمى ” به کار پايان نامه نويسى براى دانشجويان در مقاطع مختلف تحصيلات تکميلى مشغولند .در تماس عصر ايران با يکى از اين موسسات ( که شماره تلفن آن از آگهى اين موسسه در ميدان انقلاب به دست آمده بود ) کسب اطلاع شد که اگر دانشجويى حتى ” پروپوزال ” پايان نامه خود را هم تهيه نکرده باشد، اساتيد برجسته ! در اين موسسه حاضرند از مرحله انتخاب موضوع، تهيه پروپوزال و نگارش پايان نامه را در ازاى دريافت ميانگين مبلغى بين 300 تا 500 هزار تومان به انجام برسانند .بيم آن داريم که اگر اين طور پيش برود، ” اساتيد برجسته ” حاضر در اين قبيل موسسات حتى در آخر زحمت جلسه دفاع از پايان نامه در دانشگاه را هم در ازاى دريافت پول از دانشجو، متقبل شوند !

نکته جالب در تماس با يکى از اين " دکان‌هاى علم فروشى " اين بود که فرد پشت خط ادعا مي‌کرد که اساتيدى که به کار تهيه پايان نامه‌ها مشغولند همگى از اساتيد برجسته دانشگاه‌هاى معتبرى چون دانشگاه تهران، علامه و صنعتى شريف و... هستند .البته ما مي‌دانيم که اساتيد دانشگاه آن هم اساتيد مبرز چنين دانشگاه‌هايى هيچ گاه چنين کارهايى را نمي‌کنند و فرد مدعى صرفا براى بازار گرمى و به قول کاسب‌ها " نپراندن مشترى " اين ادعا را مطرح کرده است، اما آيا ادعاى اين قبيل موسسات و سوء استفاده از نام اساتيد و دانشگاه‌هاى کشورمان براى گرفتن چند صد هزار تومان پول از يک دانشجو، يک جرم آشکار نيست؟

اگر مسئولان محترم در وزارت علوم بخواهند با اين پديده مقابله کنند راه آن چندان سخت نيست و فقط کافى است سرى به اطراف ميدان انقلاب ( که مرکز آگهي‌هاى اين چنينى است ) بزنند و شماره‌هاى درج شده در آگهي‌ها را براى برخوردهاى قانونى به دست بياورند .به هر حال از ما گفتن و نوشتن و از مسئولان مربوطه ( اگر اهل باشند ) شنيدن و عمل کردن است

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر