۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

تلاش كارگران كارخانة قند اصفهان براي جلوگيري از تعطيلي كارخانه

باروت انفجاري كارگران كارخانة قند اصفهان عليه مديريت غارتگر نظام

بدون شك در روزجهاني كارگر امسال اين انبار باروت خودش را بارز خواهد كرد و صفحة جديدي از رشد قيام مردم در برابر ولايت فقيه ورق خواهد زد.

انهدام توليد ملي ايران, و سقوط كارخانه هاي بزرگ و كوچك كشور يكي پس از ديگري با شتاب هر چه بيشتري ادامه دارد, يكي از اين كارخانه ها كارخانة قند اصفهان است .

همزمان با ورود ميليونها تن شكر از سال 85 به داخل كشور كارخانه هاي قند كشور يكي پس از ديگري با بحران مواجه شدند. از جمله كارخانة قند اصفهان كه تا اين سال حدود 1000 كارگر داشت با انباشت توليدات قند و شكر بر اثر پر شدن بازار از كالاي وارادتي شد و محصولات اين كارخانه به فروش نرفت. در مورد حجم واردات قند و شكر يك نمايندة مجلس ارتجاع به نام قدرت الله عليخاني روز در آذر سال 87 به روزنامة حكومتي خراسان گفت: ٣ ميليون و ٣٠٠ هزار تن شكر وارد كشور شده كه بين ٤٠٠ تا ٤٥٠ ميليارد تومان سود آن است. اين سود كلان براي غارتگران حاكم به بهاي نابودي كارخانه هاي قند كشور انجاميد. و البته اين كارگران زحمتكش و خانوادههاي آنان بودند كه نانشان بريده شد و به فقر و بدبختي افتادند. هم اكنون نيروي كار كارخانة قند اصفهان نه تنها از هزار كارگر به 450 نفر كاهش يافته است بلكه بخشي از خطوط توليد آن هم تعطيل شده, توليد آن به 25 درصد سالهاي گذشته رسيده و عوامل دزد و فاسد نظام در صدد تغيير كاربري اين كارخانه و فروش زمينهاي آن برآمدند كه با مقاومت كارگران مواجه شدند

به اين ترتيب كارگران و كاركنان باقيمانده شركت قند اصفهان تمام تلاش خود را به كار گرفتند تا اين كارخانه را سرپا نگهدارند. اما مزدبگيران نظام باز هم براي نابودي كارخانه و مستأصل كردن كارگران موجود از ماندن در كارخانه ترفندهاي ديگري را به كار گرفته اند از جمله يكي از كارگران شركت قند اصفهان در مورد اخاذيهاي اضافي از كارگران ميگويد: 30درصد از حقوقمان بابت بيمه كم ميكنند. با كارگر به ديدة متكدي نگاه ميكنند و به جاي آنكه حق ما را بدهند دائم براي چِندِرْغاز حقوق ماهها سر ميدوانند. اگر ما مديريت كارخانه را به عهده بگيريم خودمان بهتر ميتوانيم اداره كنيم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر